Gezondheid alle pijlers

Hoe herken je een gebroken onderarm?

11-06-2013 23:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds zaterdag heb ik na een val, een blauwe plek in ongeveer het midden van mijn onderarm.

Als ik er niet aan zit doet het niet pijn, maar als ik eraan voel of druk doet het pijn en voel ik een bobbeltje onder de blauwe plek, in de buurt van het bot.

Ik ging googlen maar werd er niet veel wijzer van of dit nou een breuk of scheurtje is, of gewoon een blauwe plek.

Iemand ervaringen?
Eh, niet kunnen typen? en lees je andere post, twee keer posten is niet nodig hoor.
Ik schreef in je andere eerdere topic dat je woensdag even naar de huisarts moet als je het niet vertrouwd en je arm nog dik blijft, remember?
Een gebroken onderarm gaat meestal gepaard met een flinke zwelling en veel pijn. Wat jij beschrijft, TO, ook in je vorige topic lijkt gewoon een kneuzing onder die blauwe plek.
Waarom eigenlijk 2 topics vandaag over je blauwe plek, TO?
Ga naar de dokter
Aan de pijn.

heb het ook eens gehad, dacht dat het niet gebroken was, want ik kon hem nog gewoon bewegen. Ging alleen hoe langer hoe meer pijn doen. Dus toch maar langs de dokter en toen naar het ziekenhuis voor een foto. En ja hoor gebroken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Die van mij stond hartstikke scheef.

Een bultje onder een blauwe plek is waarschijnlijk een kneuzing. Een gebroken arm doet ook pijn als je er niet aan zit.
er kan ook alleen een scheur in het bot zitten. Maar net zo min als we hier glazen bollen hebben om zwangerschap vast te stellen, hebben we hier telepathische röntgenapparatuur. Ga dus naar de huisarts en dring aan op doorverwijzen naar de röntgen.
Het klinkt absoluut niet als een breuk en ook niet als een scheurtje in het bot.

Maar als je echt zorgen (en iid gebrek aan telepatische rontgen ogen) maakt naar de huisarts.

En alleen als de huisarts het nodig lijkt doorverwijzen naar de röntgen!
Kan je er nog een mok of iets dergelijks mee vast houden?

Dan is ie waarsch niet gebroken.

En inderdaad, als het meer pijn gaat doen, naar de dokter!
Yarn is cheaper than therapy...
Mariel, de huisarts vond het ooit ook niet nodig om een doorverwijzing te geven voor mijn zoon. Hij.zou geen breuk hebben. Ik ben aan blijven dringen en het bleek dus een scheurtje in het bot te zijn.

In zo'n geval is er geen abnormale stand van je arm of been maar pijn doet het wel en het moet ook behandeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven