Gezondheid alle pijlers

Hoe krijg je weer energie?

20-01-2011 15:50 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie tips om na een griep weer fris en fruitig te worden en een aangesterkt gevoel te krijgen?

Ik voel me een uitgewrongen vaatdoek en kan wel wat advies gebruiken.
Een extra dagje thuis blijven; lekker wandelen buiten met dit mooie weer (wel goed aankleden!); fruit eten; sauna bezoeken.. Sporten, mits je voor je gevoel daar weer aan toe bent.

Ik zou in ieder geval iets actiefs gaan doen zodra ik niet echt meer ziek ben. Want van hangen word je alleen maar meer hangerig
Lekker heet soepje kan ook al wonderen doen trouwens.
Vers, gezond en gevarieerd eten, genoeg drinken en bewegen.
Ga in therapie!
Shoppen! Nieuwe kleren kopen en mezelf eens onder handen nemen. Maskertje op en in bad weken, nagels lakken, make-up op t smoeltje en ik voel me weer helemaal top.
Uitzieken en als dat niet kan... douchen, heet soepje, vroeg naar bed.

En die tips van Kirsten werken bij mij ook altijd prima. Een soort fake goed voelen.
Lekker joggen door het bos en daarna jezelf lekker verwennen! Maak niet uit wat, geld uitgeven, lekker en gezond eten, een heerlijk heet bad of nog beter....allemaal!
Dat soepje staat nu te pruttelen.

Dat van dat weken in bad gaat een beetje moeilijk met alleen een douche, maar ga dat straks wel even doen.

Het vervelende is dat ik me geestelijke wel redelijk fit voel. Ik wil heel veel. Maar mijn lijf loopt een beetje achter. Slapjes en hartkloppingen/zweet als ik alleen maar naar de brievenbus loop.
Christiane, als je nog zweet en hartkloppingen hebt bij hetg eringste aan inspanningen dan ben je volgens mij gewoon nog niet helemaal opgeknapt....Nog even pas op de plaats maken.. veel drinken, vitamine boostertje nemen.. idd soepje en douchen.. en een beetje tijd nemen...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Supradyn Forte, geeft echt een opkikker!
Goede multivitamines en extra vit C naast gezond eten.
Heb je toch geen pfeiffer via het forum gegeven hé chris

Maar inderdaad neem de tijd ervoor en ga gewoon lekker naar buiten, ik begrijp hoe jij je voelt. Ik fiets elke dag 10 minuten naar mijn werk en 10 terug en heb me ingeschreven bij de sportschool, ben na 1 lesje zumba kapot. Maar voel me wel goed in mijn lijf als ik dat heb gedaan en ik val ook nog eens veel af
Gooi je favoriete muziek aan en swing :-)
quote:Kier_V schreef op 20 januari 2011 @ 17:46:

Gooi je favoriete muziek aan en swing :-)

Nah, dat wilde ik maar niet doen. Heb al hartkloppingen van niets doen. Denk dat ik er met een wilde danspartij inblijf.

@ Iedereen: bedankt voor jullie tips tot nu toe.
Christiane, ik ken het gevoel. Je bent aan de beterende hand, maar nog niet beter! Heb geduld, over een dag of 5 voel je je heel anders. Tot die tijd: goed en gezond eten, goed slapen en nog niet teveel willen.

Als naar de brievenbus al veel is, dan een paar keer per dag naar buiten voor een klein loopje (glasbak, vuilnis, groenbak). Voel je je al iets beter, dan kun je kijken of het lukt je huis te stofzuigen.

Elke keer wat meer, bijv. boodschappen doen op de fiets, dan een paar uur jezelf verwennen als het lukt eruit te gaan. Bijv. door naar de bieb te gaan, of ergens een broodje te eten. Of een middagje naar de sauna. Maar dat laatste kan pas als je je niet zo gammel voelt.

Beterschap!
In de tussentijd: puzzelen, forummen, borduren, leuke recepten uitzoeken, boek lezen, telefoneren, douchen, slapen...
De laatste wedstrijd van Nederland-Duitsland nog een keer kijken!! Daar kikker je van op
quote:Bianca40 schreef op 20 januari 2011 @ 18:01:

De laatste wedstrijd van Nederland-Duitsland nog een keer kijken!! Daar kikker je van op

Dat was een gelijkspeld. Kijk ik liever de wedstrijd van '96. Toen wonnen ze tenminste.

Goeie tip trouwens
Smoothies maken van fruit en yoghurt!

ben ook net beter, en mijn vriend heeft elke dag een heerlijk mixje voor me gemaakt (vaak met nog wat walnootjes erin voor de gezonde vetten en volkoren vezeltjes) waardoor ik sneller aansterkte. Ook Brinta, stukje biefstuk zijn allemaal boostertjes voor je lichaam. Werd op een gegeven moment helemaal melig van die soepjes elke dag. Heel veel beterschap nog!
quote:Christiane04 schreef op 20 januari 2011 @ 18:43:

[...]

Dat was een gelijkspeld. Kijk ik liever de wedstrijd van '96. Toen wonnen ze tenminste.

Goeie tip trouwens

Is het alweer 15 jaar geleden dat 'ze' gewonnen hebben?

ik hoop dat je je snel weer wat fitter voelt meis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven