Gezondheid alle pijlers

Hoe kun je in de winkel checken of zonnebrand 'oud' is?

24-06-2024 17:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdje geleden bij de Action een tube Nivea dry touch gekocht voor 6,99 en heb vandaag een extra tube gehaald omdat ik hem wel fijn vind, plakt niet zo erg als andere zonnebrand en mijn huid reageert er tot nu toe ook goed op. Hoop alleen dat ie niet gaat vlekken bij lichte kleding. Ik zag dat precies dezelfde tube bij Kruidvat 23,99 kost. Zelfde inhoud, dezelfde verpakking.

Vandaag hoorde ik weer dat ik echt geen Nivea zonnebrand of een ander bekend merk bij de Action moet kopen want die is 'oud' en beschermd niet goed meer. Ben nog niet verbrand dus dat laatste zal wel meevallen aangezien ik met mijn bleke huid altijd snel verbrand maar toch he? Hoe kun je zien of een zonnebrand bij de Action echt 'oud 'is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Aan de lotcode die erop staat.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iedere tube heeft zo'n omgeslagen onderkantje waar op staat hoe bejaard hij is.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit zo lang de verpakking maar niet open is geweest.

Ah, kijk!

https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/ ... ndcreme-2/
Alle reacties Link kopieren Quote
Dopje open en eraan ruiken.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eigenlijk nooit zo bij stil gestaan, maar je hebt wel gelijk.
Denk dat van dit soort producten de houdbaarheid niet zo nauw gecontroleerd wordt door winkels.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
24-06-2024 18:03
Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit zo lang de verpakking maar niet open is geweest.

Ah, kijk!

https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/ ... ndcreme-2/
Ojee, ik gebruik maar af en toe zonnebrandcreme en volgens mij is die tube van me al zes jaar oud of zo. Ik heb toch het idee dat het nog wat doet... Maar goed, tijd voor nieuwe dus :-D
If you need a hug, give it to someone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zaramorad schreef:
24-06-2024 20:56
Ojee, ik gebruik maar af en toe zonnebrandcreme en volgens mij is die tube van me al zes jaar oud of zo. Ik heb toch het idee dat het nog wat doet... Maar goed, tijd voor nieuwe dus :-D
O_O
Ik gebruik ongeveer 2 tubes/flessen per zomer plus een aparte voor m'n gezicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
In twee weken op Gran Canaria in mei of september gebruik ik 150 milliliter zonnebrandmelk factor 20. Dat houd je makkelijk bij als je alleen op vakantie bent.

Het grootste deel van de dag heb ik een jurk aan en bij het zwembad lig ik onder de parasol of op een schaduwplek.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
24-06-2024 21:32
O_O
Ik gebruik ongeveer 2 tubes/flessen per zomer plus een aparte voor m'n gezicht.
Echt? De zon schijnt amper
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
24-06-2024 19:38
Dopje open en eraan ruiken.

En als het naar zonnebrandcrème ruikt is het nog goed? :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
24-06-2024 22:57
En als het naar zonnebrandcrème ruikt is het nog goed? :sarcastic:
Ja. Heb je wel eens 'over tijd' zonnebrandcrème geroken? Zo goor...

Ik kijk trouwens nooit op de klok of het weer tijd is om te smeren. Zodra ik denk een kriebeltje te voelen, smeer ik dat lichaamsdeel weer in. Ik verbrand nooit.

Zonnebrandcrème heb ik ook altijd in mijn fietstas.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Houdbaar na openen is leuk, maar veel flessen zonnebrand zijn helemaal niet geseald, en zijn altijd al “open”.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
25-06-2024 08:37
Ja. Heb je wel eens 'over tijd' zonnebrandcrème geroken? Zo goor...

Ik kijk trouwens nooit op de klok of het weer tijd is om te smeren. Zodra ik denk een kriebeltje te voelen, smeer ik dat lichaamsdeel weer in. Ik verbrand nooit.

Zonnebrandcrème heb ik ook altijd in mijn fietstas.
Ik heb als ik naar buiten ga ook altijd zonnebrand in m'n tas zitten voor het geval dat en ik houd de UV index in de gaten met een app (UVLens).
Alle reacties Link kopieren Quote
Het eerste cijfertje van de batchcode is het jaartal

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven