Gezondheid alle pijlers

Hoe lang duurt het wennen na tanderosie behandeling?

01-12-2014 17:54 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, de titel zegt het al; mijn boventanden zijn vandaag onder handen genomen in de strijd tegen tanderosie. Er zit nu een laagje aan de binnenkant om ze steviger te maken. Maar wat voelt het raar! Natuurlijk is het anders, het schijnt te moeten wennen maar zelfs een chocoladeletter eten is niet bevredigend meer

Wie heeft het ook laten doen en hoe lang duurde het voordat het weer "eigen" voelde?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik heb weleens iets soorgelijks gehad. Mijn kiezen werden 'opgevuld' met een soort spul. Was in het begin zoooo raar, ik dacht, hoe moet ik hier ooit aan wennen. Maar volgens mij was het na maximaal twee dagen al niet raar meer.

Dat soort dingen wennen best snel hoor.
Ik hoop het! Zolang ik niet probeer mijn kiezen op elkaar te zetten gaat het prima, de eerste knars van een nootje lukt ook, maar daarna is het niet fijn meer. Nouja, het is voor het goede doel. Drinken gaat gelukkig wel goed dus ik neem maar een glaasje wijn
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Tanderosie, dan is wijn geen goed idee want zuren! En harde dingen ook niet, want dat verergerd de slijtage. Ik wist trouwens niet eens dat ze een oplossing hadden voor tanderosie, hoe heet dat spul wat de tandarts gebruikt heeft, misschien kan ik de mijne eens wakker maken?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Er zit nu een laag op dus wijn kan weer, tanden zijn beschermd. Het is gewoon composiet, wat ook voor gaatjes vullen wordt gebruikt. Hoe dan ook, vandaag terug geweest en het is al iets beter, maar ik ga morgen er nog wat vanaf laten halen, ik murmel het eten weg als een oud dametje omdat mijn tanden elkaar eerder raken dan mijn kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven