Gezondheid alle pijlers

Hoe lang pijn/ongemak na plaatsen Mirena spiraal?

02-02-2009 20:41 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik weet dat er al veel topics zijn over de Mirena, maar het grootste gedeelte kan ik niet vinden (kan alle topics niet zien en ook niet ophalen) en ik heb best wel een specifieke vraag.

Ik heb een afspraak staan voor het plaatsen van de Mirena op 18 februari as. Nu stond de assistente vandaag op mijn voicemail met de mededeling dat mijn HA er dan niet is (had het nog speciaal nagevraagd ook). Of ik dus een andere afspraak wilde maken.

Dat ding moet dus tijdens de menstruatie geplaatst worden en ik had de 18 gekozen omdat ik de 13e een feest heb (groot verjaardagsfeest van mezelf) Ik zou dan de pil een weekje doorslikken zodat ik de 18e op de helft van mijn menstruatie zou zitten.

Ik ga dus morgen bellen voor een nieuwe afspraak en zie het al gebeuren dat de 17e niet kan of de 19e, omdat de HA op cursus is of zo.

Mijn vraag is nu, is het verstandig om op de di, woe, of do voor mijn feestje (een vrijdag) de Mirena te laten plaatsen? Ik slik de pil dan niet door zodat ik gewoon ongesteld wordt as zondag/maandag. Weet dat dit natuurlijk voor iedereen anders is, maar wil graag wat ervaringen.

Nog even extra info: 1e keer spiraaltje, heb 2 kinderen.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ok! Vandaag is het M-day!

Om 14:40 is het zover!

Neem een uur van tevoren de pijnstillers in, maar een paar duimende forumsters kan ik wel gebruiken tijdens het plaatsen hoor



Laat jullie wel weten hoe het is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Veel succes Franknii! 't Komt vast helemaal goed. wat voor pijnstillers neem je?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga slikken wat jij hebt aangeraden Extrahalo. 500mg naproxen en een pijnstiller.

Ach ik kom er wel doorheen. Ben 1x flink gestript, 2x heftig bevallen dus dit moet ik ook wel kunnen toch?

Ik ga gewoon helemaal Zen daar liggen en dan komt het wel goed ;)
Alle reacties Link kopieren
Nou, wat een teleurstelling......Het is niet gelukt.

HA kreeg hem er niet in. Baarmoedermond zo stug dat spiraaltje verboog . Dussss, ben nu doorverwezen naar de gyn en kan morgen om half 3 al terecht.

Kijk daar natuurlijk niet echt naar uit omdat het best pijnlijk was, maar goed.

Even doorzetten en mijn man gaat nu met me mee.

Was net erg teleurgesteld en verdrietig, maar richt me nu maar op morgen.
Alle reacties Link kopieren
Jee wat klote! Maar het is wel heel knap om hem te verbuigen, ik denk dat de huisarts iets te snel dacht dat ie al in je baarmoeder zat oid. Maar goed, veel succes morgen, gaat vast lukken!!
Alle reacties Link kopieren
Ja van dat verbuigen weet ik het ook niet zo goed. De pijn was allemaal wel goed te doen hoor, maar niet echt leuk als het voor niks was en je een dag later nog een keer moet.

Ik vond het opmeten echt het vervelends. Het gepiel om hem erin te krijgen viel dus wel mee, maar ja toen zat hij dus nog niet in mijn baarmoeder, maar in de baarmoedermond.

Oh, ik zie er nu wel tegenop eigenlijk.....

Verdoven zullen ze ook wel niet meteen doen he, dus maar even de tanden op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 2 keer eentje laten plaatsen bij de gyn en ik wil nooit anders, want je merkt meteen dat ze alle spulletjes bij de hand hebben en een veel betere stoel dan de HA heeft. Meteen echo apparatuur bij de hand enzo.

Ik denk dat het morgen zo gepiept is! Als je maar heel ZEN bent :-))

Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
He, wat balen Franknni! Gek verhaal van dat verbuigen trouwens, t ding is toch van plastic? Maargoed, bij de gyn gaat het vast prima!
Alle reacties Link kopieren
Ja misschien van flexibel plastic? Ik weet het ook niet, alleen dat mijn baarmoedermond dwars lag

Ik ga er ook maar gewoon vanuit dat het vanmiddag zo gepiept is. Zo niet, dan zien we dat dan wel weer! Ik weet wel een ding zeker. Dat ding gaat erin!!!
Jee wat vervelend zeg, hopelijk vanmiddag dan in een keer goed.

Ik krijg vrijdagmiddag mijn (koper)spiraal. Mijn huisarts doet alleen de mirena (geen idee waarom wel de een maar niet de ander, iemand?) dus ik laat deze in een vrouwenkliniek zetten. Ik ga er maar vanuit dat ze daar ervaren zijn. Heb pijnstillers voorgeschreven gekregen die ik een paar uur vantevoren in moet nemen.

Succes vanmiddag.
Oh trouwens, dit wil je misschien niet lezen, maar, mijn zusje wilde ook de mirena, maar haar arts zei dat dat bij haar onder narcose zou moeten, omdat het allemaal zo dicht zit bij haar geen kinderen). Toen heeft ze er maar vanaf gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ja die verhalen heb ik ook al gehoord Ainne. Het schijnt bij mij niet echt dicht te zitten, maar dus wel stug te zijn.

Enne, narcose zou ik ook doen hoor als het moest. Mirena is gewoon een beetje een laatste kans voor mij (heb alles al geprobeerd) en we moeten gewoon nog een aantal jaren overbruggen voordat we het verstandig vinden dat mijn man zich laat steriliseren. Wij zijn nu nog te jong daarvoor vinden we zelf.

Ik heb mijn pijnstillers 1,5 uur van tevoren ingenomen. Zal ik er ook maar 2 uur van maken dan? En wat slik jij?

Succes alvast voor vrijdag!
Ik heb ze thuis liggen, zal het vanavond even opzoeken, alhoewel, dan ben jij als het goed is al geweest natuurlijk.

Ik heb voor de koperspiraal gekozen omdat ie twee keer zo lang kan blijven zitten dan de mirena en hopelijk ben ik over tien jaar niet vruchtbaar meer (ook hier twee kinderen, met maar 13 maanden verschil)!

Maar het komt vasat goed vanmiddag joh, jammer achteraf dat je niet gelijk doorverwezen was eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Maar met de koperspiraal bloed je toch nog (veel)?

Met de Mirena ben ik het bloeden helemaal kwijt.



Toen ik de Mirena de eerste keer liet plaatsen, had ik nog geen sex gehad. Toen heb ik een plaatselijke verdoving gehad en heb ik de spiraal op de OK ingebracht gekregen. Zeer professioneel en ik ben heel goed geholpen en heb weinig pijn gehad.

De wissel vond ik iets minder, maar goed, dat is ook maar even. Die avond was ik niet zo lekker van wat napijn, maar hij zit weer prima!! Na 7 weken heb ik een echo gehad ter controle en voila, zo mooi! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:franknii schreef op 18 februari 2009 @ 11:44:

Ja die verhalen heb ik ook al gehoord Ainne. Het schijnt bij mij niet echt dicht te zitten, maar dus wel stug te zijn.

Enne, narcose zou ik ook doen hoor als het moest. Mirena is gewoon een beetje een laatste kans voor mij (heb alles al geprobeerd) en we moeten gewoon nog een aantal jaren overbruggen voordat we het verstandig vinden dat mijn man zich laat steriliseren. Wij zijn nu nog te jong daarvoor vinden we zelf.

Ik heb mijn pijnstillers 1,5 uur van tevoren ingenomen. Zal ik er ook maar 2 uur van maken dan? En wat slik jij?

Succes alvast voor vrijdag!maakt niet uit, zolang het een beetje zit tussen 1 en 4 uur van te voren. Met 1,5 zit je goed hoor!
Klopt, je menstruatie kan zwaarder worden. Vind ik niet erg (zeg ik nu), want heb nu altijd een lichte menstruatie.

En klinkt gek misschien, maar ik ben altijd blij met mijn menstruatie, ik wordt nogal makkelijk zwanger en heb graag de maandelijkse controle dat ik het niet ben! ;o)

Sowieso ben ik na jaren pil de hormonen in mijn lijf gewoon zat, dus vandaar deze oplossing.
quote:Sjoukje23 schreef op 18 februari 2009 @ 11:55:

Toen ik de Mirena de eerste keer liet plaatsen, had ik nog geen sex gehad.



Wat een bijzondere keuze als eerste anticonceptie.

Ik vroeg een paar jaar geleden ook om de spiraal, maar kreeg 'm toen niet omdat ik nog geen kinderen gehad had.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan houd ik het maar gewoon op 1,5 uur van tevoren en dan hetzelfde wat ik gisteren ook geslikt heb.

Bij mij zal het ook wel even wennen zijn als ik niet meer ongesteld wordt (hoewel dat niet altijd zo is). Is toch een fijn controlemiddel. Ik heb (ivm het feestje en alcohol) toch nog even een test gedaan afgelopen vrijdag. Voelde me heel raar, had buikgriep gehad en niet op de pil gelet. Was negatief en werd dus ongesteld iets later.

Ik kies toch voor de Mirena omdat een koperspiraal niet de bevruchting tegenhoudt en de Mirena door de hormonale werking dat wel, in de meeste gevallen, doet.

Maar het blijft maar aanklooien he, die anticonceptie. Je ziet het wel op deze pijler. Alle topics die erover geopend worden.

Hoop niet dat ik straks op een "Help, mijn Mirena bevalt me niet" topic mee kan praten
Alle reacties Link kopieren
HIJ ZIT ERIN!!!

Pfff, wat een opluchting. Ging hartstikke goed. Was wel flink zenuwachtig, maar het was een leuke meid die het al wel 100 keer had gedaan en hij zat er ook zo in. Deed even flink pijn en ze moest mijn baarmoedermond inderdaad een beetje oprekken, maar het was het allemaal meer dan waard hoor.

Heb nu aardig wat krampjes, maar goed te doen en vloei ook aardig, maar dat is logisch natuurlijk.

Ze had van tevoren nog een echo gemaakt om te kijken of er geen vleesbomen oid aanwezig waren, maar alles zag er helemaal goed uit.

Nu maar hopen dat de Mirena a: blijft zitten en b: bevalt

Over 6 weken krijg ik een echo om te kijken of hij nog goed zit en tot die tijd moeten we nog even condooms gebruiken.



Bedankt allemaal voor de tips, ervaringen en steun. Dat was toch wel even fijn hoor!
Jippie! Gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal top!!
Alle reacties Link kopieren
Heel soms mis ik de menstruatie ook wel. Maar meestal heb ik wel in de gaten dat er iets aan de hand is. Mijn borsten zijn wat opgezwollen en doen pijn en ik kan ook best wat buikpijn hebben (een uurtje :-)) en soms kom ik een druppeltje bloed tegen, maar voor de rest helemaal niets.



Ik had na het plaatsen van de eerste spiraal wel een tijdje wat krampen, maar dat ging op een gegeven moment ook wel weg.



En ja ik kreeg al een mirena voor ik sex had gehad :-) Ik wilde toen nog geen sex voordat we getrouwd waren (die goede oude tijd :-)) en ik had al een paar jaar de pil geslikt voor acne (Diane35) en dat was slecht bevallen. Dus met een aantal argumenten mij laten doorverwijzen naar de gynaecoloog en zonder problemen kreeg ik em onder verdoving geplaatst.



Als ik nu soms wel eens onzeker ben of ie goed zit, dan laat ik een echo maken en daar doen ze nooit moeilijk over. Ik ben inmiddels al 2 keer verhuisd naar een andere provincie en elke keer word ik heel goed geholpen. De laatste keer wilde de huisarts me wel helpen, maar zij kon de draadjes niet eens vinden en werd ik alsnog weer naar de gyn. gestuurd. Voor mij dus niet meer anders.



En ja... als er nou nog eens iets komt wat mannen kunnen gebruiken.... ik vind het wel een vrouwending, die anticonceptie... helaas wel!!
quote:Ainne schreef op 18 februari 2009 @ 11:36:

Oh trouwens, dit wil je misschien niet lezen, maar, mijn zusje wilde ook de mirena, maar haar arts zei dat dat bij haar onder narcose zou moeten, omdat het allemaal zo dicht zit bij haar geen kinderen). Toen heeft ze er maar vanaf gezien.



Ik heb ook geen kinderen, maar ik hoefde gelukkig niet onder narcose. Mijn huisarts deed het om die reden niet zelf, ik werd doorverwezen naar de gynaecoloog. Achteraf maar goed ook: bij de echo bleek dat mijn baarmoeder wat gekanteld ligt. Daardoor was het lastig om de Mirena te plaatsen (het lukte pas bij de vierde keer ). Maar ondanks dat het plaatsen erg pijnlijk was, ben ik er heel blij mee. Het is betrouwbaarder dan de pil (erg belangrijk ) en ik ben bijna niet meer ongesteld.



@franknii, fijn dat het goed is gegaan. Het plaatsen doe je niet voor je lol, hopelijk bevalt het voor jou net zo goed als voor mij (en vele anderen).
Alle reacties Link kopieren
Nou da's toevallig Mariska, op de echo gister was te zien dat mijn baarmoeder ook gekanteld ligt (naar voren) waardoor het opmeten dus zo pijnlijk was bij de ha. Hij stootte met die meetstaaf dus steeds tegen een zijwand aan van mijn baarmoeder, terwijl hij dus eigenlijk schuin omhoog moest. De gyn gebruikte dus ook een meetstaafje met een iets gebogen bovenkant (heel licht maar). En ze was er echt met 2 seconden of zo in en uit. Helemaal geen pijn!

Dat oprekken van de baarmoedermond ging ook heel geleidelijk met een ander soort staafje (man kon alles van achter de gyn meekijken omdat er naast mij geen plek was om mijn hand vast te houden-kon ik achteraf mooi alles van hem horen )

En toen floepte de mirena er dus ineens mooi in. Was wel even flink pijnlijk, maar nu achteraf valt het me zo mee. De draadjes zijn expres lang gelaten (4 cm ipv de aangeraden 2 a 3 cm). Mocht de spiraal toch nog iets naar boven schuiven dan heb ik nog genoeg lengte over zodat ze niet uit de baarmoedermond steken, maar een beetje zich er omheen kunnen vormen. Anders kan mijn man er nog wel eens last van krijgen tijdens het vrijen. Dat hoor je zo vaak.

Heb gisteravond nog wel flinke stekende rugpijn gehad en flink vloeien, maar met een kruik en een pijnstiller was dat ook best snel minder en toen ik naar bed ging vloeide ik al haast niet meer.

Gebruik nu alleen nog inlegkruisjes voor de zekerheid en heb af en toe en heel vaag krampje, maar is te verwaarlozen hoor.

Ben echt superblij!
Alle reacties Link kopieren
de zgn gekantelde baarmoeder is helemaal geen afwijking, de helft van de vrouwen heeft dit. En gynaecologen zullen vaker van te voren een echo maken om te zien hoe ie precies zit. Kan ook wel gewoon tijdens opmeten gevoeld worden, maar da's wel een beetje ervaring...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven