Gezondheid alle pijlers

Hoe lang voordat ik weer ongesteld word?

16-08-2012 14:02 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2,5 maand de pil geslikt, dat is niet heel erg lang, maar ik werd er depressief van dus ik ben gestopt. Nu lees ik op internet dat je lichaam moet 'ontpillen' en dat het soms wel maanden kan duren voordat je weer menstrueert. Mij lijkt eerlijk gezegd dat dit geldt voor vrouwen die de pil hele lang hebben geslikt, een aantal jaar of zo, of zit ik dan fout?

Ik ben nu precies 4 weken gestopt en ik ben een beetje bezorgd dat ik dadelijk niet ongesteld word, of dat het heel lang duurt en ik me zorgen ga maken over een evt zwangerschap (maar dit kan eigenlijk niet). Hoe lang duurt zoiets?
je werd tijdens je stopweek toch ook gewoon ongesteld?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Nou, ik denk dat je een dezer dagen ongesteld wordt. Waarom panieken als er nog niets aan de hand is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
"ontpillen" na 2,5 maand denk het niet hoor.

zelfs na 10 jaar pil werd ik gewoon volgens schema ongesteld toen ik stopte.
quote:lollypopje schreef op 16 augustus 2012 @ 14:04:

je werd tijdens je stopweek toch ook gewoon ongesteld?Tijdens je stopweek wordt je niet ongesteld maar krijg je een ontrekkingsbloeding, die wordt geregeld door de pil.
En als je gaat hyperen bij het idee zwanger te gaan haal je toch even een testje bij de drogist.

Plas erop en weg is je ongerustheid (....of niet )
Het lijkt me dat je van 2,5 máánden de pil slikken niet echt hormonaal ontregeld geraakt bent. Verder begrijp ik dat het nog niet zo is dat je over tijd bént, maar je zorgen maakt dat dat kan gebeuren. Dat ontregelt (raar maar waar) ook je lijf dus maak je geen zorgen. Heb je onveilige seks gehad? (Waarom als je niet zwanger wilt worden?). Zo nee, dan zul je je geen zorgen moeten maken.

Bel voor dit soort vragen de huisarts sowieso, maar wacht even totdat je echt een week of wat overtijd bent.
Je maakt je nu zorgen over dat je je straks zorgen gaat maken????
En hoezo heb je niet gewoon de laatste strip afgemaakt?
klopt inderdaad wat fame zegt, dit was een ontrekkingsbloeding.

het is gewoon afhankelijk van je eigen lichaam wanneer je ongesteld word. de een heeft er meer tijd voor nodig dan de ander maar bij de meeste vrouwen komt het vrij snel weer normaal op gang. zelf heb ik een keer een paar jaar de pil geslikt en ben toen gestopt, daarna steeds netjes om de 4 weken. toen ben ik weer begonnen en heb toen maar een maand of 4 geslikt, hierna kwam het echter helemaal niet zelf op gang.

de gyn zei toen dat ze de grens voor ontpillen op een jaar zetten, als het dan nog niet op gang is gekomen (wat meestal wil zeggen dat er hormonaal iets niet helemaal snor zit) krijg je een kuurtje. maar als je al eerder het idee hebt dat je er tegenaan zit te hikken maar het maar niet op gang komt, dan kan je waarschijnlijk zo een kuurtje primolut bij de ha krijgen.
quote:Fame schreef op 16 augustus 2012 @ 14:09:

En hoezo heb je niet gewoon de laatste strip afgemaakt?Waar lees je dat dan?
Twee en een halve maand klinkt best als laatste strip niet afgemaakt...
@Fame, omdat ik er neerslachtig etc van werd en dat was ook niet leuk voor mezelf en anderen, ik voel me nu 10x beter dan toen ik de pil slikte dus het was geen verkeerde keuze in ieder geval.

@boterblommetje, het woord ontpillen gebruiken was idd een beetje dramatisch na 2,5 maand maar dat had ik gelezen en zoals ik al zei dacht ik zelf ook wel dat dat niet voor mij gold hoor haha
JA, maar voor nu en nog eens. Gewoon de strip afmaken voorkomt eventuele ontregeling. Maar ook als e riets ontregeld is komt dat heus goed. Zoals ik al eerder zei, niet panikeren, er is nog niets aan de hand.
Maar het neerslachtig worden van de pil herken ik wel.

Toen ik aan de Yasmin ging werd dat een heel stuk minder. Microgynon was "killing" voor mij.

Nu de Mirena spiraal sie ook hormonen afgeeft maar wel een heel stuk minder en alleen op de plek waar dat nodig is.

Misschien is het ook iets voor jou?
Ja ik heb het met de huisarts ook over de Mirenaspiraal gehad, maar ook over Implanon en als ik eerlijk noet zijn vind ik het geen fijn idee om zo'n ding daar te hebben zitten hahaha
Ik slikte trouwens die merkloze variant van Microgynon 30.. ben alleen de naam vergeten
quote:funkymonks schreef op 16 augustus 2012 @ 14:23:

Ja ik heb het met de huisarts ook over de Mirenaspiraal gehad, maar ook over Implanon en als ik eerlijk noet zijn vind ik het geen fijn idee om zo'n ding daar te hebben zitten hahahaIk ook niet hoor, allebei niet. Ik heb als alternatief de Nuvaring. Bevalt prima!
quote:boterblommetje schreef op 16 augustus 2012 @ 14:05:

"ontpillen" na 2,5 maand denk het niet hoor.

zelfs na 10 jaar pil werd ik gewoon volgens schema ongesteld toen ik stopte.Idem. Bij mij was het zelfs na 15 jaar.
quote:funkymonks schreef op 16 augustus 2012 @ 14:23:

Ik slikte trouwens die merkloze variant van Microgynon 30.. ben alleen de naam vergeten

bij die had ik het ook,zelfde werkzame stoffen.

(ethinylestradiol/levonorgestrel)
Ja, die inderdaad, verschrikkelijk. Ik ga nu Implanon proberen :-)
quote:boterblommetje schreef op donderdag 16 augustus 2012 14:05 "ontpillen" na 2,5 maand denk het niet hoor.

zelfs na 10 jaar pil werd ik gewoon volgens schema ongesteld toen ik stopte.

Paar jaar geleden heb ik 4 maanden de pil geslikt. Gestopt wegens toenemende doorbraakbloedingen.

Ik ben toen een half jaar niet ongesteld geweest (heerlijk )
Na zowel 10 jaar pil als bijna 10 jaar Mirena altijd meteen weer regelmatig ongesteld. Mirena vond ik ideaal, nauwelijks ongesteld, heel goed voorbehoedsmiddel en 5 jaar geen omkijken naar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven