Hoe lang voordat ik weer ongesteld word?
donderdag 16 augustus 2012 om 14:02
Ik heb 2,5 maand de pil geslikt, dat is niet heel erg lang, maar ik werd er depressief van dus ik ben gestopt. Nu lees ik op internet dat je lichaam moet 'ontpillen' en dat het soms wel maanden kan duren voordat je weer menstrueert. Mij lijkt eerlijk gezegd dat dit geldt voor vrouwen die de pil hele lang hebben geslikt, een aantal jaar of zo, of zit ik dan fout?
Ik ben nu precies 4 weken gestopt en ik ben een beetje bezorgd dat ik dadelijk niet ongesteld word, of dat het heel lang duurt en ik me zorgen ga maken over een evt zwangerschap (maar dit kan eigenlijk niet). Hoe lang duurt zoiets?
Ik ben nu precies 4 weken gestopt en ik ben een beetje bezorgd dat ik dadelijk niet ongesteld word, of dat het heel lang duurt en ik me zorgen ga maken over een evt zwangerschap (maar dit kan eigenlijk niet). Hoe lang duurt zoiets?
donderdag 16 augustus 2012 om 14:06
donderdag 16 augustus 2012 om 14:08
Het lijkt me dat je van 2,5 máánden de pil slikken niet echt hormonaal ontregeld geraakt bent. Verder begrijp ik dat het nog niet zo is dat je over tijd bént, maar je zorgen maakt dat dat kan gebeuren. Dat ontregelt (raar maar waar) ook je lijf dus maak je geen zorgen. Heb je onveilige seks gehad? (Waarom als je niet zwanger wilt worden?). Zo nee, dan zul je je geen zorgen moeten maken.
Bel voor dit soort vragen de huisarts sowieso, maar wacht even totdat je echt een week of wat overtijd bent.
Bel voor dit soort vragen de huisarts sowieso, maar wacht even totdat je echt een week of wat overtijd bent.
donderdag 16 augustus 2012 om 14:10
klopt inderdaad wat fame zegt, dit was een ontrekkingsbloeding.
het is gewoon afhankelijk van je eigen lichaam wanneer je ongesteld word. de een heeft er meer tijd voor nodig dan de ander maar bij de meeste vrouwen komt het vrij snel weer normaal op gang. zelf heb ik een keer een paar jaar de pil geslikt en ben toen gestopt, daarna steeds netjes om de 4 weken. toen ben ik weer begonnen en heb toen maar een maand of 4 geslikt, hierna kwam het echter helemaal niet zelf op gang.
de gyn zei toen dat ze de grens voor ontpillen op een jaar zetten, als het dan nog niet op gang is gekomen (wat meestal wil zeggen dat er hormonaal iets niet helemaal snor zit) krijg je een kuurtje. maar als je al eerder het idee hebt dat je er tegenaan zit te hikken maar het maar niet op gang komt, dan kan je waarschijnlijk zo een kuurtje primolut bij de ha krijgen.
het is gewoon afhankelijk van je eigen lichaam wanneer je ongesteld word. de een heeft er meer tijd voor nodig dan de ander maar bij de meeste vrouwen komt het vrij snel weer normaal op gang. zelf heb ik een keer een paar jaar de pil geslikt en ben toen gestopt, daarna steeds netjes om de 4 weken. toen ben ik weer begonnen en heb toen maar een maand of 4 geslikt, hierna kwam het echter helemaal niet zelf op gang.
de gyn zei toen dat ze de grens voor ontpillen op een jaar zetten, als het dan nog niet op gang is gekomen (wat meestal wil zeggen dat er hormonaal iets niet helemaal snor zit) krijg je een kuurtje. maar als je al eerder het idee hebt dat je er tegenaan zit te hikken maar het maar niet op gang komt, dan kan je waarschijnlijk zo een kuurtje primolut bij de ha krijgen.
donderdag 16 augustus 2012 om 14:16
@Fame, omdat ik er neerslachtig etc van werd en dat was ook niet leuk voor mezelf en anderen, ik voel me nu 10x beter dan toen ik de pil slikte dus het was geen verkeerde keuze in ieder geval.
@boterblommetje, het woord ontpillen gebruiken was idd een beetje dramatisch na 2,5 maand maar dat had ik gelezen en zoals ik al zei dacht ik zelf ook wel dat dat niet voor mij gold hoor haha
@boterblommetje, het woord ontpillen gebruiken was idd een beetje dramatisch na 2,5 maand maar dat had ik gelezen en zoals ik al zei dacht ik zelf ook wel dat dat niet voor mij gold hoor haha
donderdag 16 augustus 2012 om 14:18
donderdag 16 augustus 2012 om 14:19
donderdag 16 augustus 2012 om 14:24
quote:funkymonks schreef op 16 augustus 2012 @ 14:23:
Ja ik heb het met de huisarts ook over de Mirenaspiraal gehad, maar ook over Implanon en als ik eerlijk noet zijn vind ik het geen fijn idee om zo'n ding daar te hebben zitten hahahaIk ook niet hoor, allebei niet. Ik heb als alternatief de Nuvaring. Bevalt prima!
Ja ik heb het met de huisarts ook over de Mirenaspiraal gehad, maar ook over Implanon en als ik eerlijk noet zijn vind ik het geen fijn idee om zo'n ding daar te hebben zitten hahahaIk ook niet hoor, allebei niet. Ik heb als alternatief de Nuvaring. Bevalt prima!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 16 augustus 2012 om 20:56
quote:boterblommetje schreef op donderdag 16 augustus 2012 14:05 "ontpillen" na 2,5 maand denk het niet hoor.
zelfs na 10 jaar pil werd ik gewoon volgens schema ongesteld toen ik stopte.
Paar jaar geleden heb ik 4 maanden de pil geslikt. Gestopt wegens toenemende doorbraakbloedingen.
Ik ben toen een half jaar niet ongesteld geweest (heerlijk )
zelfs na 10 jaar pil werd ik gewoon volgens schema ongesteld toen ik stopte.
Paar jaar geleden heb ik 4 maanden de pil geslikt. Gestopt wegens toenemende doorbraakbloedingen.
Ik ben toen een half jaar niet ongesteld geweest (heerlijk )