Hoesten
maandag 12 april 2010 om 11:24
Hoi allemaal,
Ik hoest nu al vier weken. Het wordt niet erger en ook niet beter. Ik vind dit een beetje raar, heb dit nog nooit gehad namelijk.
Het begint meestal 's ochtends met slijm hoesten en 's avonds is het een droge hoest. Soms heb een 'piepende ademhaling'. Verder voel ik me trouwens prima, geen koorts, niet vermoeid, wel vaak verstopte neus & oren zitten af en toe dicht.
Ik wilde vandaag de huisarts bellen omdat ik er best wel mee zit, niet omdat ik denk dat het iets ernstigs is ofzo maar het houd me wel de hele tijd bezig. Maar hij was juist vandaag op vakantie gegaan tot en met volgende week. En ik vind het nou ook weer niet spoed dat ik naar de vervangende huisarts wil gaan.
Mijn vraag is nu of er iemand is die dit herkent?
Ik hoest nu al vier weken. Het wordt niet erger en ook niet beter. Ik vind dit een beetje raar, heb dit nog nooit gehad namelijk.
Het begint meestal 's ochtends met slijm hoesten en 's avonds is het een droge hoest. Soms heb een 'piepende ademhaling'. Verder voel ik me trouwens prima, geen koorts, niet vermoeid, wel vaak verstopte neus & oren zitten af en toe dicht.
Ik wilde vandaag de huisarts bellen omdat ik er best wel mee zit, niet omdat ik denk dat het iets ernstigs is ofzo maar het houd me wel de hele tijd bezig. Maar hij was juist vandaag op vakantie gegaan tot en met volgende week. En ik vind het nou ook weer niet spoed dat ik naar de vervangende huisarts wil gaan.
Mijn vraag is nu of er iemand is die dit herkent?
maandag 12 april 2010 om 11:46
Beste even naar de huisarts. Misschien is het wel een allergie achtig iets, of heb je bronchitis. Er zijn zoveel ziekte, overgevoeligheden, allergieen, virussen en bacterien, dat kunnen wij niet van ons schermpje afzien haha
Als het je bezig houdt: even langs de HA dus. Sowieso geen verkeerd idee na 4 weken hoesten.
Als het je bezig houdt: even langs de HA dus. Sowieso geen verkeerd idee na 4 weken hoesten.
maandag 12 april 2010 om 12:07
Ik heb voor zolang als ik me kan herinneren last van hooikoorts, wat voor mij inhoud dat ik eind febuari begin met een verstopte neus, hoesten, last van mijn ogen, benauwdheid en piepend ademen.
Dit gaat door tot +/- juni, en daarna zakt het langzaam weer af.
Maar nogmaals, mijn diagnose hoeft niet die van jou te zijn he? Ik zou altijd een arts raadplegen als je er geen goed gevoel bij hebt.
Dit gaat door tot +/- juni, en daarna zakt het langzaam weer af.
Maar nogmaals, mijn diagnose hoeft niet die van jou te zijn he? Ik zou altijd een arts raadplegen als je er geen goed gevoel bij hebt.
maandag 12 april 2010 om 12:28
gewoon even bellen voor overleg. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de assistente zegt dat het echt voor spoed is. Maar vaak is er wel wat ruimte ingepland voor dit soort zaken. Ik heb het laatst na een fikse griep gehad, na 3 weken naar de huisarts, die na controle aangaf dat hoesten na griep of verkoudheid best lang kan aanhouden. Ben er nu eindelijk vanaf.