Hoeveel slaap jij?
zondag 1 maart 2015 om 19:59
Hoi!
Ik ben erg benieuwd! Een vriendin van me bracht de Viva mee toen ze me bezocht in de UK en daar staat een artikel in over hoeveel slaap je nodig hebt. Weinig slaap schijnt heel slecht voor je te zijn; je hebt 65% meer kans op hart- en vaat ziekten. Ook schijnt je productiviteit en je ability om beslissingen te nemen minder te worden.
Het beste is om 7-8 uur te slapen.
Ik wilde dat ik dat kan, ik slaap nooit meer dan 6(,5) uur. Hoeveel slaap jij?
Ik ben erg benieuwd! Een vriendin van me bracht de Viva mee toen ze me bezocht in de UK en daar staat een artikel in over hoeveel slaap je nodig hebt. Weinig slaap schijnt heel slecht voor je te zijn; je hebt 65% meer kans op hart- en vaat ziekten. Ook schijnt je productiviteit en je ability om beslissingen te nemen minder te worden.
Het beste is om 7-8 uur te slapen.
Ik wilde dat ik dat kan, ik slaap nooit meer dan 6(,5) uur. Hoeveel slaap jij?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
zondag 1 maart 2015 om 20:04
Veel mensen slapen veel te weinig (door de week). Want hé, de avond is lang, er zijn té veel leuke/interessante/gezellige dingen te zien op TV tot middernacht en we hebben heel de dag gewerkt, dus we willen iets aan de avond hebben. En dus gaan veel mensen structureel te laat naar bed. Gewoon door de week tegen 11 uur gaan slapen, scheelt al een stuk, in plaats van tot middernacht of later op gaan zitten om die film met 20 reclameblokken tussendoor tóch maar even af te kijken e.d.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 1 maart 2015 om 20:05
zondag 1 maart 2015 om 20:07
zondag 1 maart 2015 om 20:11
quote:-Bladora- schreef op 01 maart 2015 @ 20:05:
Voor mij maakt het niet uit hoe laat ik naar bed ga of hoe vroeg ik op moet staan, ik word altijd na 6 uur ongeveer wakker en slaap niet meer daarna. Nu lees ik dat dat slecht is voor je....Als jij behoefte hebt aan 6 uur slaap, dan is dat genoeg voor jou. 7-8 uur is een gemiddelde, daar kan je dus ook van afwijken. Enne... niet alles geloven wat je in de Viva leest
Voor mij maakt het niet uit hoe laat ik naar bed ga of hoe vroeg ik op moet staan, ik word altijd na 6 uur ongeveer wakker en slaap niet meer daarna. Nu lees ik dat dat slecht is voor je....Als jij behoefte hebt aan 6 uur slaap, dan is dat genoeg voor jou. 7-8 uur is een gemiddelde, daar kan je dus ook van afwijken. Enne... niet alles geloven wat je in de Viva leest
zondag 1 maart 2015 om 20:14
quote:-Bladora- schreef op 01 maart 2015 @ 20:05:
Voor mij maakt het niet uit hoe laat ik naar bed ga of hoe vroeg ik op moet staan, ik word altijd na 6 uur ongeveer wakker en slaap niet meer daarna. Nu lees ik dat dat slecht is voor je....
Ik heb hetzelfde, maar ik ben er wel aan gewend geraakt en ik voel me er niet slecht bij.
Hoe voel jij je?
Voor mij maakt het niet uit hoe laat ik naar bed ga of hoe vroeg ik op moet staan, ik word altijd na 6 uur ongeveer wakker en slaap niet meer daarna. Nu lees ik dat dat slecht is voor je....
Ik heb hetzelfde, maar ik ben er wel aan gewend geraakt en ik voel me er niet slecht bij.
Hoe voel jij je?