Gezondheid alle pijlers

Hoeveel slaap jij?

01-03-2015 19:59 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben erg benieuwd! Een vriendin van me bracht de Viva mee toen ze me bezocht in de UK en daar staat een artikel in over hoeveel slaap je nodig hebt. Weinig slaap schijnt heel slecht voor je te zijn; je hebt 65% meer kans op hart- en vaat ziekten. Ook schijnt je productiviteit en je ability om beslissingen te nemen minder te worden.

Het beste is om 7-8 uur te slapen.

Ik wilde dat ik dat kan, ik slaap nooit meer dan 6(,5) uur. Hoeveel slaap jij?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
wanneer ik kan
7,5 à 8 uur per nacht.

Waarom haal je dat niet dan? Ga je te laat naar bed? Of lukt het je niet om in slaap te vallen?
Als ik gewoon de tijd kan slapen die ik moet slapen (dus of op tijd slaap, of geen wekker zet) word ik standaard na 8 uur slaap wakker. Dat lijkt dus echt te zijn wat ik nodig heb
Rond de 6/7 uur per nacht.
Ha meds, dat doe ik dus ook. Maar dat blijkt dus te weinig te zijn. Voor mij dan.
Veel mensen slapen veel te weinig (door de week). Want hé, de avond is lang, er zijn té veel leuke/interessante/gezellige dingen te zien op TV tot middernacht en we hebben heel de dag gewerkt, dus we willen iets aan de avond hebben. En dus gaan veel mensen structureel te laat naar bed. Gewoon door de week tegen 11 uur gaan slapen, scheelt al een stuk, in plaats van tot middernacht of later op gaan zitten om die film met 20 reclameblokken tussendoor tóch maar even af te kijken e.d.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Voor mij maakt het niet uit hoe laat ik naar bed ga of hoe vroeg ik op moet staan, ik word altijd na 6 uur ongeveer wakker en slaap niet meer daarna. Nu lees ik dat dat slecht is voor je....
Op het moment veel want ik heb griep en koorts, normaal 8 uur dan voel ik me het best
Ongeveer 10-12 uur per dag, maar niet in een keer.
ik slaap 8 uur als ik meer slaap dan voel ik me niet lekker en ik krijg er hele dag hoofdpijn van. En minder slapen is ook niet fijn. In de weekenden slaap ik wel laat en sta ik om 12 uur s'morgens op dan slaap ik wel lekker uit. Doordeweeks slaap ik om 10 uur s'avonds.
Ik slaap meestal zo'n 7 a 8 uur per nacht.

Nu ik zwanger ben ga ik nog eerder naar bed, ik ben zo moe! Maar ik word nu wel vaak s nachts wakker om te plassen en ben vroeg wakker en kan niet meer slapen.
Doordeweeks 7,5 uur en in het weekend 8 á 8,5 uur, met soms uitschieters naar 9 uur.
8 1/2-9hr per nacht en een keer of drie in de week vind ik nog tijd om een paar uurtje bij te slapen. Dus ik denk dat ik ongeveer kom aan een 9,5 uur per dag. Wel zonde van de tijd. Maar met minder functioneer ik niet goed.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 01 maart 2015 @ 20:06:

Ongeveer 10-12 uur per dag, maar niet in een keer.Heel veel slaap dus! Doe je dan een middag dutje?
quote:-Bladora- schreef op 01 maart 2015 @ 20:05:

Voor mij maakt het niet uit hoe laat ik naar bed ga of hoe vroeg ik op moet staan, ik word altijd na 6 uur ongeveer wakker en slaap niet meer daarna. Nu lees ik dat dat slecht is voor je....Als jij behoefte hebt aan 6 uur slaap, dan is dat genoeg voor jou. 7-8 uur is een gemiddelde, daar kan je dus ook van afwijken. Enne... niet alles geloven wat je in de Viva leest
Heb toch echt wel echt 8 uur slaap nodig anders ben ik halverwege de dag al weer heel moe.
Ik durf te wedden dat er binnenkort een campagne komt, dat we meer moeten slapen, omdat we anders niet maximaal productief zijn Net als die onzin over vieze vaatdoekjes.
Hèhè fiool was ik ook niet van plan, maar mijn vriendin verklaarde me ook voor gek dat ik zo weinig slaap, dus daarom ging ik wel even nadenken.
quote:-Bladora- schreef op 01 maart 2015 @ 20:05:

Voor mij maakt het niet uit hoe laat ik naar bed ga of hoe vroeg ik op moet staan, ik word altijd na 6 uur ongeveer wakker en slaap niet meer daarna. Nu lees ik dat dat slecht is voor je....

Ik heb hetzelfde, maar ik ben er wel aan gewend geraakt en ik voel me er niet slecht bij.

Hoe voel jij je?
Door een slaapstoornis zo'n 4 a 5 uur per nacht, al ruim 2 jaar. Duidelijk te merken aan mijn functioneren. Helaas zit er nog geen verbetering in.
quote:misschicken schreef op 01 maart 2015 @ 20:14:

Door een slaapstoornis zo'n 4 a 5 uur per nacht, al ruim 2 jaar. Duidelijk te merken aan mijn functioneren. Helaas zit er nog geen verbetering in.Hier nog een.
Ik slaap gemiddeld 5 uur per nacht en 's avonds ooit een dutje van een half uur.

Dat doe ik al zo lang als ik weet, meer slaap heb ik niet nodig.
Ik zou het echt heerlijk vinden trouwens 8 uur slaap. Heb er soms ook wel de tijd voor. Maar het lukt nooit. Zelfs niet als ik vakantie heb!
Ik zou het heerlijk vinden als ik geen 8 uur nodig had (minstens).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven