Hoeveelheid alcohol
woensdag 19 februari 2014 om 11:21
Hoi,
Ik ben niet echt een heftige drinker, maar ik maak me de laatste tijd toch een beetje zorgen. Ik drink ongeveer 1 x elke anderhalve maand en dan gaat het om ongeveer 6 biertjes of minder op 1 avond. Afgelopen maand had ik alleen een aantal feestjes dus ik heb die maand iets meer gedronken. Nog steeds was dat niet meer dan 6 biertjes op 1 avond. Ik ben daarna ook nooit echt dronken, alleen een beetje aangeschoten.
Kan dit schadelijk zijn voor je gezondheid?
Ik ben een jongen van 17 jaar.
Ik ben niet echt een heftige drinker, maar ik maak me de laatste tijd toch een beetje zorgen. Ik drink ongeveer 1 x elke anderhalve maand en dan gaat het om ongeveer 6 biertjes of minder op 1 avond. Afgelopen maand had ik alleen een aantal feestjes dus ik heb die maand iets meer gedronken. Nog steeds was dat niet meer dan 6 biertjes op 1 avond. Ik ben daarna ook nooit echt dronken, alleen een beetje aangeschoten.
Kan dit schadelijk zijn voor je gezondheid?
Ik ben een jongen van 17 jaar.
woensdag 19 februari 2014 om 11:28
6 biertjes op een avond is voor niemand gezond, maar uit hersenenonderzoek blijkt dat het voor mensen onder de 18 extra schadelijk is.
https://www.nix18.nl/onder-de-18
https://www.nix18.nl/onder-de-18

woensdag 19 februari 2014 om 11:31

woensdag 19 februari 2014 om 12:22
Ik vind het niet zo schokkend, hoor. Nee, het mag niet en ja, alcohol op jonge leeftijd is schadelijk voor de hersenen. En ik zal hier geen wetenschappelijke onderzoeken betwisten, maar vind het allemaal nogal overdreven. Als ik kijk naar wat ik en mijn leeftijdsgenoten vroeger deden. En ook mijn kinderen een aantal jaren geleden. Dan denk ik dat het allemaal wel mee valt. Het zijn geen excessen of zo (in mijn ogen dan, hè).
woensdag 19 februari 2014 om 12:43
woensdag 19 februari 2014 om 13:08
quote:Tauriel schreef op 19 februari 2014 @ 12:43:
[...]
1 keer in de anderhalve maand zes biertjes (of minder) is echt niet veel hoor.
Dat bedoelde ik ook niet.
@hoekhoek, ik zou me geen zorgen maken. Als je met je broek op half 7 in steegje wakker word en geen idee hebt hoe je daar bent beland, dan is het misschien tijd om je zorgen te gaan maken. Geniet, maar met mate.
[...]
1 keer in de anderhalve maand zes biertjes (of minder) is echt niet veel hoor.
Dat bedoelde ik ook niet.
@hoekhoek, ik zou me geen zorgen maken. Als je met je broek op half 7 in steegje wakker word en geen idee hebt hoe je daar bent beland, dan is het misschien tijd om je zorgen te gaan maken. Geniet, maar met mate.

woensdag 19 februari 2014 om 13:58
Ik bedoel het ook niet in de zin van; wij deden het vroeger ook, dus dan mag het nu ook. Ik doel op het negatieve effect wat alcohol op ons heeft gehad. Of eigenlijk juist niet. Natuurlijk kan ik niet bewijzen dat als ik vroeger niet had gedronken, ik nu anders dacht en deed. Maar in mijn ogen valt het allemaal nogal mee, vooral als je zoals TO zo nu en dan eens uit de band springt en niet ieder weekend laveloos in de goot ligt.
woensdag 19 februari 2014 om 19:23
donderdag 20 februari 2014 om 13:16
quote:hoekhoek10 schreef op 19 februari 2014 @ 19:23:
Het probleem is dat ik de laatste tijd een beetje concentratieproblemen heb. Ik denk persoonlijk dat het door de stress komt, maar ik weet het niet zeker. Ik denk dat het vooral komt doordat ik veel aan het piekeren ben, maar ik probeer toch een beetje andere oorzaken uit te sluitenen hoe hangt dat samen met alcohol?
Het probleem is dat ik de laatste tijd een beetje concentratieproblemen heb. Ik denk persoonlijk dat het door de stress komt, maar ik weet het niet zeker. Ik denk dat het vooral komt doordat ik veel aan het piekeren ben, maar ik probeer toch een beetje andere oorzaken uit te sluitenen hoe hangt dat samen met alcohol?
donderdag 20 februari 2014 om 21:43
Pft wat een reacties. Wat jij doet valt reuze mee en ik weet vrijwel zeker dat het niks met je alcoholgebruik te maken heeft. Je zou dat misschien hooguit in de 3 dagen erna moeten merken in dat geval.
Gun jezelf een pleziertje en maak je niet teveel zorgen, dat lijkt me slechter voor je.
Gun jezelf een pleziertje en maak je niet teveel zorgen, dat lijkt me slechter voor je.
12 but mature for my age