Gezondheid alle pijlers

Hond in gezicht likken?

18-06-2013 08:34 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mogen jullie honden je in je gezicht likken? Bij mijn moeder thuis (2 honden) likken die mij altijd in mij gezicht als ik ze op pak en wil knuffelen, want dat mag bij mijn moeder ook.

Nu knuffel ik ze meestal gewoon van de grond want ik vind dat gewoon niet zo fris zo'n natte tong.

Ik had met mijn mama een discussie hierover, ik zei dat je ziek kan worden van bacterieen als die in je ogen komen (want zijn heel gevoelig) of in je mond ofzo. Mijn moeder vond dat onzin en heeft nog nooit wat gehad zegt ze. Wat vinden jullie?
quote:Cateautje schreef op 18 juni 2013 @ 09:00:

Wij zijn hier in het westen veel te gevoelig geworden voor van alles en nog wat. Als je kijkt in Ghana bijvoorbeeld, daar liggen de varkenskoppen de hele dag in de zon op de markt en die worden daarna dan gewoon gegeten en er is niets aan de hand.

De sterfte in Ghana is ook een stuk groter dan hier. De mensen worden er gemiddeld lang niet zo oud en de kindersterfte is ook veel groter. Sterfecijfers gaan altijd significant omlaag zodra er betere hygiene is. Het is een fabel dat in Afrika mensen resistent zijn tegen ziekteverwekkers waar wij wel ziek van worden.

Wat cijfers:

Enkele Feiten

Hoofdstad: Accra

Kindersterfte (voor het 5e levensjaar): 74 op de 1.000

Moedersterfte: 350 per 100.000

Levensverwachting (M/V): 57 / 64

Aantal vrouwen (15-19) dat moeder wordt: 70 per 1.000

Aantal mensen zonder toegang tot veilig drinkwater: 14%

Aantal mensen zonder toegang tot sanitaire voorzieningen: 86%

In Nederland worden we gemiddeld zo'n 25 jaar ouder, is de kindersterfte 1 op 100 bij baby's .
Ik ben in zijn algemeenheid een dierenliefhebber maar no way dat een hond of kat op (of nog erger) in mijn bed mag liggen net als op tafel, aanrecht etc. springen. Het likken aan mijn handen vind ik nog niet zo erg, die kun je wassen na die tijd maar in mijn gezicht likken, gatver.

Het andere uiterste is weer sommige culturen die ronduit sadistisch met dieren omgaan, dat vind ik nog erger.
Ons hondje mag niet op de tafel, het aanrecht of ons bed. Maar met een plaid mag ze wel op de bank om tegen ons aan te liggen.

In het gezicht likken doet ze af en toe als begroeting, maar dan likt ze een keer aan m'n kin en likt ze niet uitgebreid m'n hele gezicht. Na de begroeting was ik m'n handen en kin. Vind het wel lief :)!
Ik vind het hartstikke smerig en heb mijn hond al snel afgeleerd dat ze niet in mijn gezicht mag likken. Heel soms geeft ze een lik over mijn hand als ik haar aai, dat vind ik dan wel weer lief. Daarna gelijk mijn handen wassen met zeep.
quote:norma_jeane schreef op 18 juni 2013 @ 08:38:

Ik vind het smerig, zelfs van mijn eigen hond. Maar wie ben ik.

Mijn buurvrouw zoent zelf met haar hond. Om te kotsenSommigen gaan daar erg ver in. Ik heb dat nog altijd eerder pervers gezien dan onhygiënisch (ik trek dat ook qua hygiëne in twijfel).
World of Warcraft: Legion
quote:sateofmayo schreef op 18 juni 2013 @ 08:59:

http://uitgelatenhond.nl/zoenen-met-hon ... t-ongezond

Ik zou zeggen, print de artikelen uit en geef ze aan mensen die met honden zoenen.Mijn wantrouwen m.b.t. hygiëne bij het zoenen van honden is dus terecht.
Ik ben zondag voor het eerst in mijn gezicht gelikt door een hond (wang). Gebeurde in een speels moment en betrof de hond van een ander. Ik ga er geen gewoonte van maken, maar heb er verder niet spastisch over gedaan. Het is in mijn beleving nou ook weer niet iets waar de wereld van vergaat.
Waar zit de any-key?
quote:Starshine schreef op 18 juni 2013 @ 09:16:

Van hondenbacteriën weet ik niet zoveel, maar als een beestje als de Komodovaraan je bijt ga je gewoon dood door de bacteriën die hij in zijn bek heeft. Maar het beest zelf gaat er niet aan dood.

Inderdaad. Sommige stoffen zijn dodelijk voor mensen maar niet voor dieren èn ook omgekeerd. Geef dus nooit chocola aan een hond; chocola is zwaar giftig voor sommige dieren, waaronder honden.
quote:Houston77007 schreef op 19 juni 2013 @ 15:27:

Ik ben zondag voor het eerst in mijn gezicht gelikt door een hond (wang). Gebeurde in een speels moment en betrof de hond van een ander. Ik ga er geen gewoonte van maken, maar heb er verder niet spastisch over gedaan. Het is in mijn beleving nou ook weer niet iets waar de wereld van vergaat.Ik denk dat een wang likken door een hond niet zo'n probleem is. Je huid kan wel wat hebben, en dan - als het onverstandig is - zal het na één lik geen probleem zijn.
Liever niet. Ik ben een hondeliefhebber, maar heb daar ook moeite mee. Vooral 'kusjes' geven. Zo nu en dan sta ik een lik over m'n wang toe omdat dat de manier van affectie geven is voor een hond en je zo kunt laten zien dat je ze liefhebt. Omdat een afwijzing soms hard kan aankomen.

Echter hoeft het niet eens tot dat punt te komen. Een hond kan heel goed doorhebben hoe baas affectie toont.

Dat hele gelebber vreselijk. Echter snap ik niet waarom als dat gelebber daar baas wordt bemoedigd waarin de tong dan op mond of in het oog terecht zou moeten komen?
quote:Donkeyshot schreef op 18 juni 2013 @ 10:44:

Nederlanders worden door andere culturen (o.a. Moslims en Surinamers) gezien als heel vieze mensen, o.a. vanwege de manier waarop ze met dieren omgaan (dieren in huis, dieren in bed, dieren op de bank en zelfs op de eettafel, zich laten likken door dieren etc.)

En eerlijk gezegd snap ik dat wel.Ik snap dat grotendeels ook wel. Een dier in huis of op de bank (tenzij ikzelf ook op de bang zit, want dan wil de hond mij in het gezicht likken; nee, dank je) zou ik niet zo vies vinden (alleen heb ikzelf totaal geen interesse in een huisdier), maar andere dingen: dieren in bed, dieren op eettafel, dieren op het aanrecht vind ikzelf net zo goed ook vies en onhygiënisch. Hun standpunt kan ik dus heel goed begrijpen.
Hoi,

Geen hond die meer in mijn gezicht mag likken.

Ik ben namelijk doodziek geworden daarvan.

10 kilo afgevallen....

Mijn hond was steeds ziek.

Steeds naar de Da maar die wist het niet.

Hond kwam goed aan....

Toen heb ik op een forum de vraag gesteld of een hond een mens kan besmetten.

Iemand attendeerde mij ( ik had mijn gezondheidsklachten vermeld )

dat het misschien Giardia kon zijn.

Ik ben daarop naar mijn Ha geweest, die wilde geen test afwachten, maar gaf mij meteen medicijnen.

Daarna direct door naar de Da die de hond testte en de uitslag was dus Giardia
Wat is Giardia?
Adem in, adem uit
De anorexia parasiet van honden.

Wordt verspreid via ontlasting en is actief in de maanden september t/m december.

De darmen raken uiteindelijk zwaar beschadigt.

Hond heeft ernstige diarree die anders ruikt en valt enorm af.

Hond kan eraan overlijden..

Offtopic: voor honden die poep eten--> vaak is er sprake van een mineralen tekort. Dit is makkelijk op te lossen door een stukje banaan te geven.

( bij mijn hond was het poep eten direct afgelopen )
He bah. Een hond eet poep op en snuffelt aan allerlei vieze zaken. Dat je moeder nog nooit iets gehad heeft komt misschien omdat zij door dat gelik een zeer hoge resistentie heeft ontwikkeld.

Er zijn verschillende manieren om een resistentie te ontwikkelen, deze methode geniet ook niet mijn voorkeur...
Je hebt het niet altijd in de hand dat een hond je likt hoor.

Ik houd er ook niet van, maar een enthousiaste pup kan erg snel zijn.

Je hebt al een lebber over je gezicht voor je er erg in hebt.

Zo ook bij mij
Hier zijn de kinderen opgegroeid tussen de honden. we hadden regelmatig nesten pups en de kinderen kropen daar als toen nog kleine kinderen gewoon tussendoor. Hebben waarschijnlijk heel wat vriendschappelijke likjes toebedeeld gekregen. Waarschijnlijk hebben ze een goede weerstand opgebouwd want het zijn inmiddels gezonde pubers.

Zelf in mijn leven ook al aardig wat hondenlikken over me heen gekregen. Zit er zeker niet altijd op te wachten zeker niet als ik zie wat ze buiten soms eten. Maar vaak heb je zo'n natte tong al te pakken voordat je er erg in hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven