Gezondheid alle pijlers

Hond in gezicht likken?

18-06-2013 08:34 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mogen jullie honden je in je gezicht likken? Bij mijn moeder thuis (2 honden) likken die mij altijd in mij gezicht als ik ze op pak en wil knuffelen, want dat mag bij mijn moeder ook.

Nu knuffel ik ze meestal gewoon van de grond want ik vind dat gewoon niet zo fris zo'n natte tong.

Ik had met mijn mama een discussie hierover, ik zei dat je ziek kan worden van bacterieen als die in je ogen komen (want zijn heel gevoelig) of in je mond ofzo. Mijn moeder vond dat onzin en heeft nog nooit wat gehad zegt ze. Wat vinden jullie?
" Maar ach mensen zijn ook vieze wezens hoor, wij dragen ook bacterien bij ons, en schilferen ook de hele dag door net zoals dieren. Het is wel goed."

quote:Cateautje schreef op 18 juni 2013 @ 10:12:

[...]

Dan moet je eens een praatje maken met een ingezetene van een soakliniek, dan krijg je ineens een heel andere kijk op de zaken.

Mijn neefje had laatst wormen doordat hij de hond van opa de godganse dag zit te zoenen en zich helemaal laat aflikken. Dat heb ik nog nooit van een tongzoen gehad hoor.

Heb je wel eens anaalklieren uitgeknepen?
Mijn hond geeft ons graag een lik in ons gezicht. Dan kantel ik mijn hoofd naar achteren zodat ze alleen mijn kin raakt. Ik ervaar het echt als een liefkozing van haar. Als ze erg enthousiast is geweest was ik mijn gezicht even.

Maar van andere honden hoef ik ook geen lik in mijn gezicht hoor.
quote:vrouwtje89 schreef op 18 juni 2013 @ 10:11:

Maar ach mensen zijn ook vieze wezens hoor, wij dragen ook bacterien bij ons, en schilferen ook de hele dag door net zoals dieren. Het is wel goed.Helemaal mee eens, ik ben ook een grote smeerlap. Ik knijp ook gerust ieders puisten uit, veeg de prut uit de ogen van mijn hond en het snot uit de neus van mijn kat, peuter zelfs wel eens in mijn eigen neus, slaap zelfs met dieren in bed, maar ik wil niet dat een hond met zijn vieze natte lap over mijn gezicht gaat. Daar word toch niemand vrolijk van? Hoe kunnen mensen dat toch prettig vinden?
quote:spagtelputz schreef op 18 juni 2013 @ 10:13:

[...]

Mijn neefje had laatst wormen doordat hij de hond van opa de godganse dag zit te zoenen en zich helemaal laat aflikken. Dat heb ik nog nooit van een tongzoen gehad hoor.

Heb je wel eens anaalklieren uitgeknepen?Tja, ik werd altijd voor gek verklaard omdat mijn hond elke week in bad ging, maar nu blijkt wel waarom dat ik met het zoenen van mijn hond nog nooit iets heb opgelopen. Ook werd hij regelmatig ontwormd en gedruppeld. Misschien hou ik er wel gewoon heel rare gewoonten op na door er vanuit te gaan dat mijn hond net zo schoon dient te zijn als een mens. Ach, zo hebben we allemaal wat.
Mijn eigen hond mag dat, al doet hij dat sporadisch. Maar nu weet ik dat hij vrijwel nooit zijn neus ergens steekt waar ik minder blij van wordt. Hij snuffelt vrijwel nooit de achterkant van een andere hond, eet geen poep of andere viezigheid, zwemt niet in smerige sloten, enz. Van andere honden vind ik het wel vies.
quote:Cateautje schreef op 18 juni 2013 @ 10:12:

[...]

Dan moet je eens een praatje maken met een ingezetene van een soakliniek, dan krijg je ineens een heel andere kijk op de zaken.Dit slaat toch nergens op? De vraag was of je dan wel je vriend een tongzoen geeft en/of oraal bevredigd. Mijn vriend heeft geen soa en doucht zich elke dag. Dat vind ik toch heel wat anders dan een lik van een hond die poep eet en zijn eigen anus likt.
quote:Eleonora schreef op 18 juni 2013 @ 08:51:

Onze hond geeft me wel eens een klein likje maar dan trek ik mijn hoofd terug. Hoe lief ik haar ook vind.

Ze mag wel mijn handen likken.Plus 1
quote:Cateautje schreef op 18 juni 2013 @ 08:37:

Goed voor je immuunsysteem. Ik heb het ook altijd toegestaan, maar ja, ik ben nou eenmaal een kroelkont.

Ik ben er van overtuigd dat al die overdreven hygiene ons alleen maar ziek maakt.idd, mijn kat geeft me altijd "kusjes" en ik ben nooit ziek
Of het nou wel of geen kwaad kan...ik vind het gewoon niet prettig. Punt.
Ik vraag me wel af, als je je dan in je gezicht of aan je handen laat likken door een hond. Ga je daarna je handen en gezicht wassen of ga je gewoon door naar de bakker en de supermarkt?
quote:spagtelputz schreef op 18 juni 2013 @ 10:13:

[...]

Heb je wel eens anaalklieren uitgeknepen?Dat hoeft helemaal niet door de hond te zijn gekomen. Kan ook gewoon worden opgelopen met buiten spelen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Cateautje schreef op 18 juni 2013 @ 10:17:

[...]

Tja, ik werd altijd voor gek verklaard omdat mijn hond elke week in bad ging, maar nu blijkt wel waarom dat ik met het zoenen van mijn hond nog nooit iets heb opgelopen. Ook werd hij regelmatig ontwormd en gedruppeld. Misschien hou ik er wel gewoon heel rare gewoonten op na door er vanuit te gaan dat mijn hond net zo schoon dient te zijn als een mens. Ach, zo hebben we allemaal wat.

Een hond regelmatig in bad doen is niet goed voor zijn huid, ook al doe je dat met speciale shampoo. Iedereen heeft hier natuurlijk een andere mening over, dat snap ik.

Wat betreft ontvlooien en ontwormen ben ik het redelijk met je eens, al ben ik daar om andere redenen weer niet zo happig op.
quote:Mundy schreef op 18 juni 2013 @ 10:18:

[...]

Dit slaat toch nergens op? De vraag was of je dan wel je vriend een tongzoen geeft en/of oraal bevredigd. Mijn vriend heeft geen soa en doucht zich elke dag. Dat vind ik toch heel wat anders dan een lik van een hond die poep eet en zijn eigen anus likt.Precies. Ik vind het smerig. Een hond likt zichzelf (en andere honden) aan alle kanten, eet ontlasting e.d. Dat doet een mens niet.
En daarom komt er hier geen hond. Net als er hier geen mensen komen wonen die 1x per week (of minder blijkbaar) zichzelf wassen.
quote:Mundy schreef op 18 juni 2013 @ 10:18:

[...]

Dit slaat toch nergens op? De vraag was of je dan wel je vriend een tongzoen geeft en/of oraal bevredigd. Mijn vriend heeft geen soa en doucht zich elke dag. Dat vind ik toch heel wat anders dan een lik van een hond die poep eet en zijn eigen anus likt.

Ach doe niet zo moeilijk. Lijfelijk contact met anderen, mens en dier, nemen gezondheidsrisico's met zich mee, that's life. Zelfs hoesten kan al voor grote problemen zorgen als je tegenover de verkeerde persoon zit in de bus.

Ik vind het wel best allemaal. Dood gaan we toch.

Mijn hond at geen poep en kon niet bij zijn anus, dus ik hoop dat dat je geruststelt.
Melpomene correctie: dat doen de meeste mensen niet
quote:buttttterfly schreef op 18 juni 2013 @ 08:46:

Ja ontwormen doet mijn moeder ook, weet niet of dat ook 4x per jaar is maar ze houdt het wel bij.

Maar gezicht kan ik me nog IETS voorstellen wellicht maar je ogen dan? Daar kun je toch ontstekingen krijgen...hij snuffelt aan andermans poep, als het een reutje is likt hij zichzelf etc...Maar teefjes likken zichzelf ook schoon toch? Of vind je een hondenpiemel/-ballen viezer dan een hondenvagina?
quote:Fame schreef op 18 juni 2013 @ 10:32:

[...]

Dat hoeft helemaal niet door de hond te zijn gekomen. Kan ook gewoon worden opgelopen met buiten spelen.Wormen krijg je inderdaad veel sneller via de zandbak
Een 'likje' kan geen kwaad en vind ik ook niet erg, mijn hondjes mogen best hun affectie tonen naar mij, maar me laten aflebberen? Nee!... honden hebben hele sterke bacteriën in hun speeksel, ik heb daar inderdaad ook nooit wat van opgelopen.
Nederlanders worden door andere culturen (o.a. Moslims en Surinamers) gezien als heel vieze mensen, o.a. vanwege de manier waarop ze met dieren omgaan (dieren in huis, dieren in bed, dieren op de bank en zelfs op de eettafel, zich laten likken door dieren etc.)

En eerlijk gezegd snap ik dat wel.

Die doorgeschoten dierenliefde in ons land leidt tot onhygienische en zelfs uitgesproken ranzige situaties.

Wie zich door een hond in het gezicht laat likken, kan net zo goed een hond een kus op zijn aars geven. Daar kom je dezelfde bacteriën tegen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:spagtelputz schreef op 18 juni 2013 @ 10:32:

[...]

Een hond regelmatig in bad doen is niet goed voor zijn huid, ook al doe je dat met speciale shampoo. Iedereen heeft hier natuurlijk een andere mening over, dat snap ik.

Wat betreft ontvlooien en ontwormen ben ik het redelijk met je eens, al ben ik daar om andere redenen weer niet zo happig op.Ja, dat is de algemene mening, maar daar had ik dus geen boodschap aan en hij is altijd kerngezond gebleven, dus het zal wel.
Ik vind het echt goor als honden je likken.

Van mij mag het dan ook absoluut niet (voor zover er al honden bij mij in de buurt komen).
quote:spagtelputz schreef op 18 juni 2013 @ 10:16:

[...]

Helemaal mee eens, ik ben ook een grote smeerlap. Ik knijp ook gerust ieders puisten uit, veeg de prut uit de ogen van mijn hond en het snot uit de neus van mijn kat, peuter zelfs wel eens in mijn eigen neus, slaap zelfs met dieren in bed, maar ik wil niet dat een hond met zijn vieze natte lap over mijn gezicht gaat. Daar word toch niemand vrolijk van? Hoe kunnen mensen dat toch prettig vinden?

Ik vindt het ook nog eens afhankelijk wat voor een hond het is. En bescheiden likje zoals mijn hond dat doet, ja daar wordt ik wel vrolijk van ja.

Maar als ik de veel te lieve rottweiler tegenkom bij mij in de buurt gaat hij helemaal los met zijn dweil. En wat een kwijl komt er vanaf. Uh nee, als ik wil douchen doe ik dat met normaal water.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
@fairy1

Absoluut direct handen en/of gezicht wassen. Dat dan weer wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven