Gezondheid alle pijlers

Hoofd- en aangezichtspijn, balen!

08-09-2012 19:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend wakker geworden met migraine, doe de hele dag al rustig aan terwijl ik eigenlijk even het huis moet opruimen en schoonmaken. Normaal heb ik altijd medicijnen waarmee de aanval binnen 2 uur zakt, maar zijn helaas op. Ik dacht misschien helpt paracetamol en frisse lucht.

Helaas ik zit nog steeds met een zonnebril op en hoofdpijn aan 1 kant en vervelende aangezichtspijn tussen het oor en de neus. Beetje misselijk (niet overgegeven). Ik heb al geslapen...maar dat hielp ook niet.

Iemand tips voor een huis, tuin en keukenmiddel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bin mij helpen 2 ibuprofen 400mg en een koud, nat washandje op mijn hoofd en dan in bed in een donkere kamer gaan liggen. Heb niet echt migraine, maar heel erge hoofdpijn. Uiteindelijk val ik dan in slaap en daarna voel ik me kiplekker!
Bij mij helpt bij migraine alleen mijn bed en imigran.
quote:Ivetje schreef op 08 september 2012 @ 19:28:

Bin mij helpen 2 ibuprofen 400mg en een koud, nat washandje op mijn hoofd en dan in bed in een donkere kamer gaan liggen. Heb niet echt migraine, maar heel erge hoofdpijn. Uiteindelijk val ik dan in slaap en daarna voel ik me kiplekker!Ik heb inmiddels een koude doek en dat is fijn. Helaas kan ik geen ibuprofen innemen vanwege problemen met mijn maag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
In duitsland schrijven ze echte aspirine ( groen doosje van Bayer) voor 500 mg samen met domperidom als eerste medicijn. Pas daarna gaan ze verder met andere medicijnen.
Cola drinken helpt bij mij ook wel als de zwaarste aanval weg is.
Ik las een tijd terug ergens dat iemand helemaal geen last meer had van migraine en aangezichtspijn, sinds ze E621 had geschrapt uit haar voeding. Ik weet echt niet meer waar ik dat had gelezen (Sante ofzo?), maar ik heb het onthouden omdat ik het woord ''aangezichtspijn'' helemaal niet kende. Misschien het googlen waard? Beterschap!
quote:Pepermint_Patty schreef op 08 september 2012 @ 19:33:

In duitsland schrijven ze echte aspirine ( groen doosje van Bayer) voor 500 mg samen met domperidom als eerste medicijn. Pas daarna gaan ze verder met andere medicijnen.Is een goed middel, maar maag en darm patiënten mogen echt geen aspirine.
Cola light heb ik vanmiddag gedronken en dat helpt dan ff, heb geen cola meer ik zal straks ff koffie proberen dat help soms ook.
Koffie wil idd ook helpen, maar drink hem niet te warm.

Beterschap, ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Heb je er vaker last van? Dan toch langs de huisarts, ik heb zo imigran gekregen, werkt echt heel goed.
Cola en paprikachips werkt bij mij als ik een aanval voel aankomen en in het staartje van een aanval, als huis-, tuin- en keukenmiddel. Echt tijdens of op het hoogtepunt dus niet. Dan werkt alleen immigran, maxalt of fromirex. Soms ook 500 mg naproxen maar dat is voor je maag geen optie. Stil op bed leggen, proberen je spieren te ontspannen, donkerte, stilte en frisse lucht en slapen. Als overgeven oplucht maar 'het komt maar niet' terwijl je toch misselijk bent, dan kan een glas spa rood helpen.
quote:nienke2010 schreef op 08 september 2012 @ 19:37:

Koffie wil idd ook helpen, maar drink hem niet te warm.

Beterschap, ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Heb je er vaker last van? Dan toch langs de huisarts, ik heb zo imigran gekregen, werkt echt heel goed.Ja, idd, ik zal maandag even een nieuw recept maxalt halen.
Diclofenac zetpil (om maag te ontlasten) en een koud washandje. Zout en zoet eten. Naturel chips met ranja bijvoorbeeld.
Had even over de maagklachten heen gelezen. Maar de domperidom zorgt ervoor dat de maag sneller wordt geleegt, scheelt in de tijd dat de aspirine in de maag zit. Bovendien helpt het tegen de misselijkheid.
Ik heb ooit op internet gelezen dat gember kan helpen. Sowieso dagelijks een klein beetje (halve theelepel) door je eten mengen. Dat kan een aanval helpen voorkomen.

Ik doe dat zelf niet elke dag ( gember door je aardappelen?! haha!), maar wel wanneer ik bv een rijstgerecht eet.

Maar gember gebruiken tijdens een aanval helpt sommige mensen ook. Ik heb het geprobeerd, gewoon een theelepeltje gemberpoeder oplossen in een drankje ( ja, heel smerig.......en wellicht niet weggelegd voor mensen die al misselijk zijn tijdens een aanval) en opdrinken.

En bij mij haalde het de ergste scherpte van de aanval weg, elke keer weer dat ik dit probeerde. Het gaf een beetje een verdoofd gevoel, beetje vergelijkbaar met het gevoel als je Imigran hebt genomen.

Klinkt gek, maar echt waar.

Maar ok, wat voor de 1 werkt, helpt de ander helaas weer niet. Kwestie van uitproberen.
Het gaat vandaag een stuk beter, heb nog wel gember in huis denk ik. Maar nog wel beetje slap en suf. Hopelijk is het morgen helemaal weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven