Hoofd versus lijf
donderdag 6 september 2018 om 13:36
Vanochtend moest ik een MRI scan laten maken. Een onderzoekje van een kleine twintig minuten.
Terwijl ik in de scanner lag, keurig recht en stil, kreeg ik het gevoel dat ik heel scheef lag. Dat gevoel heb ik wel vaker als ik op mijn rug lig en me niet beweeg.
Mijn lichaam ligt dan keurig recht, maar mijn hersenen denken dat ik scheef lig. Het vervelende eraan is dat bepaalde spieren zich gaan aanspannen alsof ik werkelijk in de houding lig.
Het is natuurlijk geen probleem en zeker overkomelijk, maar toen ik het mijn man vroeg of hij dat ook weleens heeft, herkende hij het totaal niet.
Dus, hebben jullie dit ook weleens?
Terwijl ik in de scanner lag, keurig recht en stil, kreeg ik het gevoel dat ik heel scheef lag. Dat gevoel heb ik wel vaker als ik op mijn rug lig en me niet beweeg.
Mijn lichaam ligt dan keurig recht, maar mijn hersenen denken dat ik scheef lig. Het vervelende eraan is dat bepaalde spieren zich gaan aanspannen alsof ik werkelijk in de houding lig.
Het is natuurlijk geen probleem en zeker overkomelijk, maar toen ik het mijn man vroeg of hij dat ook weleens heeft, herkende hij het totaal niet.
Dus, hebben jullie dit ook weleens?
donderdag 6 september 2018 om 15:20
donderdag 6 september 2018 om 15:22
Ik doe dan altijd mijn ogen open om te kijken of ik echt wel recht lig. Daarna accepteerde ik het maar gewoon. Neem aan dat als ik als enige horizontaal erbij lig, de yogamadam me wel even goed legt
vrijdag 7 september 2018 om 10:36
Heb je wel eens gehoord van het Alice in Wonderland-syndroom? Google anders maar even. Heb ik een tijdje veel gehad voordat ik een migraineaanval kreeg. Het was bij mij meer zoals Fragolisa schreef, voelde me dan ineens heel groot of heel klein, of afwisselend, en dingen leken ook afwisselend heel ver en heel dichtbij te zijn. Of mijn benen voelden ineens meterslange. Is dus anders dan wat de TO schreef, maar misschien kan het ook zoiets zijn, in een andere vorm? Het was wel alleen als ik stil zat of lag, vandaar dat ik iets meen te herkennen.
De ervaring op zich was niet vervelend, maar omdat het bij mij dus een voorteken was van een aanval, was het wel naar.
Tegenwoordig heb ik in plaats daarvan veel deja vu's also voorteken, ook zo'n geintje van de hersenen.
Enneh: mocht je je er niet prettig bij voelen, gewoon even met de huisarts bellen natuurlijk.
De ervaring op zich was niet vervelend, maar omdat het bij mij dus een voorteken was van een aanval, was het wel naar.
Tegenwoordig heb ik in plaats daarvan veel deja vu's also voorteken, ook zo'n geintje van de hersenen.
Enneh: mocht je je er niet prettig bij voelen, gewoon even met de huisarts bellen natuurlijk.