Hoofdhuidproblemen
donderdag 16 november 2017 om 09:57
Hoi, ik heb al jaren problemen met m’n hoofdhuid. D.w.z: Ik heb op grote delen van m’n hoofdhuid een soort dikke vettige laag die je er af kan schrapen met je nagels bijvoorbeeld. Het voelt ook plakkerig
aan. Jeuken doet het niet echt. (soms een heel klein beetje) De kleur is bruinig / gelig dus niet wit. Heb al diverse shampoo’s en lotion van de huisarts geprobeerd maar tot nu toe zonder resultaat. Ben 1x
bij de dermatoloog geweest vorig jaar en heb toen shampoo meegekregen die je een half uur moet laten inwerken. Sinds ik die shampoo gebruik lijkt het alleen nog maar erger geworden.
Gisteravond in bed ben ik me zo kapot geschrokken, ik kon er een heel plakaat vanaf schrapen wat vervolgens helemaal in je haar blijft plakken en er kwamen ook heel veel haren mee. Ik heb daarnet een
afspraak gemaakt met de dermatoloog, iemand anders als waar ik de laatste keer bij was. Volgens mijn eerste dermatoloog was het trouwens geen psoriasis.
Mijn vraag is nu eigenlijk, zijn er mensen die dit probleem herkennen en wat hebben jullie er aan kunnen doen?
aan. Jeuken doet het niet echt. (soms een heel klein beetje) De kleur is bruinig / gelig dus niet wit. Heb al diverse shampoo’s en lotion van de huisarts geprobeerd maar tot nu toe zonder resultaat. Ben 1x
bij de dermatoloog geweest vorig jaar en heb toen shampoo meegekregen die je een half uur moet laten inwerken. Sinds ik die shampoo gebruik lijkt het alleen nog maar erger geworden.
Gisteravond in bed ben ik me zo kapot geschrokken, ik kon er een heel plakaat vanaf schrapen wat vervolgens helemaal in je haar blijft plakken en er kwamen ook heel veel haren mee. Ik heb daarnet een
afspraak gemaakt met de dermatoloog, iemand anders als waar ik de laatste keer bij was. Volgens mijn eerste dermatoloog was het trouwens geen psoriasis.
Mijn vraag is nu eigenlijk, zijn er mensen die dit probleem herkennen en wat hebben jullie er aan kunnen doen?
woensdag 29 november 2017 om 08:03
Pastelblauw: Bedankt voor je aanbod, heel aardig! Maar ik heb gelukkig wel shampoo gevonden waar ketoconazol in zit (die Nizoral dus). Heb ook nog contact gehad met de dermatoloog en hij zei dat dit een goed alternatief was. Ik heb de shampoo nu 2x gebruikt maar blijkbaar mag je maar maximaal 3x in de week gebruiken. Je haar wordt er trouwens wel een bosje stro van zeg en de shampoo stinkt ook best.
Ben jij er nu helemaal vanaf dan?
Ik probeer me er nu niet meer zo op te focussen. (en niet steeds te voelen en te pulken) Gewoon die creme iedere avond op m'n hoofdhuid smeren en 3x per week wassen met Nizoral en dan hopen dat het op z'n minst minder wordt! Over een week moet ik terug naar de dermatoloog dus hij zal dan goed kunnen zien of het verminderd is.
Ik vind het wel vreemd dat die shampoo zo slecht leverbaar is.
Ben jij er nu helemaal vanaf dan?
Ik probeer me er nu niet meer zo op te focussen. (en niet steeds te voelen en te pulken) Gewoon die creme iedere avond op m'n hoofdhuid smeren en 3x per week wassen met Nizoral en dan hopen dat het op z'n minst minder wordt! Over een week moet ik terug naar de dermatoloog dus hij zal dan goed kunnen zien of het verminderd is.
Ik vind het wel vreemd dat die shampoo zo slecht leverbaar is.
woensdag 29 november 2017 om 08:18
Ik ben helemaal van die plakkerige plekken die ik los kon pulken af ja, al had ik wel wat anders dan jou (kom even niet op de naam zo vroeg haha) Maar de symptomen waren in ieder geval hetzelfde. Ik moest ook 2-3 x per week er mee wassen na mijn normale shampoo en dagelijks zo'n lotion gebruiken.
Heb af en toe nog wel wat meer schilfers of dan weer een dagje meer jeuk, maar mijn hoofdhuid is sowieso erg gevoelig, dat had ik hiervoor ook wel eens. Haaruitval heb ik ook nog wel veel, had ik ook wel daarvoor. Maar niet meer dat ik een hele pluk haar er uit trek.
Heb af en toe nog wel wat meer schilfers of dan weer een dagje meer jeuk, maar mijn hoofdhuid is sowieso erg gevoelig, dat had ik hiervoor ook wel eens. Haaruitval heb ik ook nog wel veel, had ik ook wel daarvoor. Maar niet meer dat ik een hele pluk haar er uit trek.
woensdag 29 november 2017 om 08:38
Ik heb er al 6 jaar last van, momenteel ook weer heel erg. Jeukt trouwens wel bij mij.
Topicort lotion werkte pas heel goed, wel een heftig middel mn huid werd er heel dun van. Toen het weg was ketoconazol shampoo gebruikt om het te voorkomen maar het komt altijd weer terug.
Binnenkort naar de dermatoloog.
Topicort lotion werkte pas heel goed, wel een heftig middel mn huid werd er heel dun van. Toen het weg was ketoconazol shampoo gebruikt om het te voorkomen maar het komt altijd weer terug.
Binnenkort naar de dermatoloog.
donderdag 30 november 2017 om 07:25
Nog een vraagje voor degene die ook berg (eczeem) hadden. Toen jullie eenmaal de shampoo en lotion gingen gebruiken, werd het toen ook even erger? Ik ben er echt niet goed van hoeveel plakkaten er nu in en half op m'n hoofdhuid zitten en door m'n haar. De eerste kale plek is ook ontdekt
Of zou dit komen doordat de lotion en shampoo beginnen te werken en het nu allemaal los komt?
Of zou dit komen doordat de lotion en shampoo beginnen te werken en het nu allemaal los komt?