hoofdpijn op het werk
zondag 1 september 2013 om 15:32
Ik sta voor de klas. Meestal met een kind of 25/30. Het gekke is dat ik dus altijd hoofdpijn heb als ik werk. Meestal begint het rond een uur of 10 en het stopt pas rond 21 uur als ik weer lang en breed thuis ben. Ik heb een bevochtigingsapparaat staan dat de hele dag aan staat. De ramen de hele dag open en nog blijft het.
Maar misschien heeft iemand hier de gouden tip. Ik ben benieuwd.
Maar misschien heeft iemand hier de gouden tip. Ik ben benieuwd.
zondag 1 september 2013 om 16:19
zondag 1 september 2013 om 16:32
Stress zou kunnen , maar eigenlijk ervaar ik het daar zijn en lesgeven niet als heel erg stresserig.
Bril? Misschien , maar ik zie verder goed en heb er thuis of waar dan ook geen last van echt specifiek op het werk.
Airco hebben we helaas niet.
Ik heb standaard een flesje water op mijn tafel staan, zal idd proberen goed te drinken. Dat is wel een aandachtspuntje.
Het is sltijd erg benauwd en warm in een lokaal. Ik heb weleens zo'n metertje gehad in de klas dat aangaf of er voldoende ventilatie is. Dat kleurt dan groen/oranje/rood. Maar zelfs met alle ramen open wordt dat ding nog rood. Hoe je dat nu kunt oplossen?
Bril? Misschien , maar ik zie verder goed en heb er thuis of waar dan ook geen last van echt specifiek op het werk.
Ik heb standaard een flesje water op mijn tafel staan, zal idd proberen goed te drinken. Dat is wel een aandachtspuntje.
Het is sltijd erg benauwd en warm in een lokaal. Ik heb weleens zo'n metertje gehad in de klas dat aangaf of er voldoende ventilatie is. Dat kleurt dan groen/oranje/rood. Maar zelfs met alle ramen open wordt dat ding nog rood. Hoe je dat nu kunt oplossen?
zondag 1 september 2013 om 16:33
quote:Gamayun schreef op 01 september 2013 @ 16:19:
Ben je er wel eens mee bij de dokter geweest? Elke dag 11 uur lang hoofdpijn lijkt me een goede reden om daar eens langs te gaan.Eigenlijk is dat ook wel zo. Ik werk maar 2 dagen per week dus heb er nooit een probleem van gemaakt , meer zo van als ik werk heb ik hoofdpijn. Klaar. Maar gezond is anders natuurlijk.
Ben je er wel eens mee bij de dokter geweest? Elke dag 11 uur lang hoofdpijn lijkt me een goede reden om daar eens langs te gaan.Eigenlijk is dat ook wel zo. Ik werk maar 2 dagen per week dus heb er nooit een probleem van gemaakt , meer zo van als ik werk heb ik hoofdpijn. Klaar. Maar gezond is anders natuurlijk.
zondag 1 september 2013 om 16:59
Als het echt een omgevingsprobleem zou zijn, verwacht ik eigenlijk dat meer mensen klachten hebben. Je collega's, de kinderen in je klas. Natuurlijk is de één wat gevoeliger voor de omgeving dan de ander, maar dan nog verwacht ik dat er meer mensen zijn met klachten als het puur en alleen aan een gebrek aan ventilatie of zo ligt. Aangezien dat niet zo is, of niet zo lijkt te zijn, doet het me toch vermoeden dat er ook een andere reden voor is. Stress, te weinig drinken, een verkeerde houding, een allergie, teveel of te weinig cafeïne, toch minder goede ogen dan je denkt, het kan allemaal - maar je huisarts kan je denk ik veel beter helpen met het vinden van de reden dan wij op een forum.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
zondag 1 september 2013 om 19:11
zondag 1 september 2013 om 22:34
quote:shoplustige78 schreef op 01 september 2013 @ 16:32:
Stress zou kunnen , maar eigenlijk ervaar ik het daar zijn en lesgeven niet als heel erg stresserig.
Het is sltijd erg benauwd en warm in een lokaal. Ik heb weleens zo'n metertje gehad in de klas dat aangaf of er voldoende ventilatie is. Dat kleurt dan groen/oranje/rood. Maar zelfs met alle ramen open wordt dat ding nog rood. Hoe je dat nu kunt oplossen?Deur open. Dan trekt het wat door. Dat doe ik in ieder geval.
Het is sltijd erg benauwd en warm in een lokaal. Ik heb weleens zo'n metertje gehad in de klas dat aangaf of er voldoende ventilatie is. Dat kleurt dan groen/oranje/rood. Maar zelfs met alle ramen open wordt dat ding nog rood. Hoe je dat nu kunt oplossen?Deur open. Dan trekt het wat door. Dat doe ik in ieder geval.
zondag 1 september 2013 om 23:12
TL verlichting kan idd een oorzaak zijn. Deze lampen flikkeren, snel aan-uit.
Verder: zoveel mogelijk frisse lucht, zet de deur van het lokaal open. Op de lagere school van mijn zoon staan veel deuren open.
Ik zou het daarnaast melden aan de directie van de school.
Oh en drink je op niet werkdagen veel koffie en de schooldagen niet? Mensen die op het werk veel koffie drinken en op hun vrije dagen niet kunnen ook hoofdpijn krijgen op de niet-koffie dagen. En misschien dat het bij jou precies andersom is?
Verder: zoveel mogelijk frisse lucht, zet de deur van het lokaal open. Op de lagere school van mijn zoon staan veel deuren open.
Ik zou het daarnaast melden aan de directie van de school.
Oh en drink je op niet werkdagen veel koffie en de schooldagen niet? Mensen die op het werk veel koffie drinken en op hun vrije dagen niet kunnen ook hoofdpijn krijgen op de niet-koffie dagen. En misschien dat het bij jou precies andersom is?
Je bent zelf een theepot
maandag 2 september 2013 om 09:46
maandag 2 september 2013 om 16:35
Allergisch voor kinderen?
Maar serieus: op mijn vorige school konden de ramen niet open en werkte het luchtzuiveringsapparaat slecht. Een collega moest daar weg omdat ze helemaal ziek werd. Op het hoofdgebouw waar de ramen wel open konden was er niets met haar aan de hand.
En TL-verlichting kan ook veel doen. Ogen laten checken.
Maar serieus: op mijn vorige school konden de ramen niet open en werkte het luchtzuiveringsapparaat slecht. Een collega moest daar weg omdat ze helemaal ziek werd. Op het hoofdgebouw waar de ramen wel open konden was er niets met haar aan de hand.
En TL-verlichting kan ook veel doen. Ogen laten checken.
maandag 2 september 2013 om 20:18
maandag 2 september 2013 om 22:52
quote:shoplustige78 schreef op 02 september 2013 @ 20:18:
Vandaag de hele dag flink gelucht en goed water gedronken en dat resulteerde in amper hoofdpijn.
De deur zoveel mogelijk open net als de ramen. Ik heb een apparaatje geleend van een collega dat de lucht meet zeg maar.
De hele dag was het lampje groen dus dat is positief.
Fijn !!
Planten in het lokaal voor later in het jaar?
En op de scholen van mijn kinderen staan vaak de deuren open, ik denk dat je dat misschien moet doen als in de winter de ramen niet de hele dag open kunnen. Maar ze kunnen denk ik vaker open dan je denkt.
Vandaag de hele dag flink gelucht en goed water gedronken en dat resulteerde in amper hoofdpijn.
De deur zoveel mogelijk open net als de ramen. Ik heb een apparaatje geleend van een collega dat de lucht meet zeg maar.
De hele dag was het lampje groen dus dat is positief.
Fijn !!
Planten in het lokaal voor later in het jaar?
En op de scholen van mijn kinderen staan vaak de deuren open, ik denk dat je dat misschien moet doen als in de winter de ramen niet de hele dag open kunnen. Maar ze kunnen denk ik vaker open dan je denkt.
Je bent zelf een theepot
dinsdag 28 oktober 2014 om 21:15
Via google kwam ik dit topic tegen omdat ik, ook docente, ook elke dag als ik werk hoofdpijn heb. Ik ervaar geen stress, natuurlijk is het druk, 6 verschillende klassen per dag, 30 pubers per klas, maar stress? nee dat niet.
Ik ben bekend met migraine maar deze hoofdpijn is echt anders. Bij migraine kan ik niet functioren, bij deze hoofdpijn kan dat wel, maar hij is wel nadrukkelijk aanwezig zeg maar.
Wij hebben ook TL verlichting in de klas ,daar kan ik niks aan veranderen natuurlijk. De ramen heb ik standaard open, vaak ook de deur, dus ook daar kan ik niks aan veranderen.
Iemand nog tips? Ik slik bijna elke werkdag halverwege de middag ibuprofen (paracetamol helpt niet)
Ik ben bekend met migraine maar deze hoofdpijn is echt anders. Bij migraine kan ik niet functioren, bij deze hoofdpijn kan dat wel, maar hij is wel nadrukkelijk aanwezig zeg maar.
Wij hebben ook TL verlichting in de klas ,daar kan ik niks aan veranderen natuurlijk. De ramen heb ik standaard open, vaak ook de deur, dus ook daar kan ik niks aan veranderen.
Iemand nog tips? Ik slik bijna elke werkdag halverwege de middag ibuprofen (paracetamol helpt niet)
dinsdag 28 oktober 2014 om 21:21
ik zou eens informeren bij de arbo-dienst. Die kunnen vast wel meten. Als ik in een kleine zit met veel mensen, vergadering, dan heb ik steevast na een half uur koppijn en een enorm duf gevoel. Dat is zuurstofgebrek en kennelijk ben ik daar gevoeliger voor dan anderen, pech.
Als ik de mazzel heb dat er een raam open mag dan is het ook zo weer over. En anders loop ik toch echt even naar buiten hoor...
Als ik de mazzel heb dat er een raam open mag dan is het ook zo weer over. En anders loop ik toch echt even naar buiten hoor...