hoofdpijn
dinsdag 17 januari 2012 om 18:21
Sinds aug vorig jaar heb ik last v hoofdpijn (vol wattig gevoel alsof je griep hebt) snel spierpijn en ben erg moe. Op werk bij teveel stil zitten of achter elkaar vergaderen komt hoofdpijn op vaak vooraf gegaan door heel rode wangen. Mijn schikdklier bleek iets te traag te werken hiervoor krijg ik nu medicatie. Hoofdpijn lijkt uit rug te komen hiervoor krijg ik manuele therapie dry needling v trigger points kraken massage en oefeningen. Maar helaas nog steeds weinig verbetering. Wie herkent dit / heeft tips?
dinsdag 17 januari 2012 om 19:27
Ik kan niet veel meer verzinnen dan oefeningen en triggerpoint massage. Dat doe je allebei al.
Ik heb nog wel een pdf die ik kan mailen met oefeningen waarmee je de nek/hals spieren los kan maken. Die oefeningen worden normaal gebruikt tegen kaakklemmen en knarsen. Ook dat komt deel uit je (hoge) rug/schouders vandaan. Maar wellicht heb je die oefeningen op papier. Anders email adres even laten zien.
Een andere oorzaak (maar ik heb het idee dat hoofdpijn tig oorzaken kan hebben) is wellicht zoiets eenvoudigs als een verkeerd (te hard of te zacht) hoofdkussen. Dat heb ik ook weleens gehoord van iemand.
Ik heb nog wel een pdf die ik kan mailen met oefeningen waarmee je de nek/hals spieren los kan maken. Die oefeningen worden normaal gebruikt tegen kaakklemmen en knarsen. Ook dat komt deel uit je (hoge) rug/schouders vandaan. Maar wellicht heb je die oefeningen op papier. Anders email adres even laten zien.
Een andere oorzaak (maar ik heb het idee dat hoofdpijn tig oorzaken kan hebben) is wellicht zoiets eenvoudigs als een verkeerd (te hard of te zacht) hoofdkussen. Dat heb ik ook weleens gehoord van iemand.
dinsdag 17 januari 2012 om 22:07
@wiekeb, ik heb hele andere oefeningen. Omdat het probleem in je schouders (en bovenste deel van je rug) zit moet het daar los komen. Ik heb een pdf-je van een paar Mbyte, daar staan een stuk of 5 eenvoudige oefeningen op. Met tekeningen en een kleine beschrijving. Als je elke oefening 10 keer doe kost dat je ongeveer een minuut of 4. Dat moet je dan 3 keer per dag doen en je zal merken dat je gespannenheid een stuk minder zal worden.
Ik kan uiteraard in geen 1000 jaar beloven dat je hoofdpijn minder zal worden, maar misschien wel. Het is het proberen waard denk ik. Als je geen enkel verschil merk na een dag of 5 dan kan je er mee stoppen eventueel.
Ik kan uiteraard in geen 1000 jaar beloven dat je hoofdpijn minder zal worden, maar misschien wel. Het is het proberen waard denk ik. Als je geen enkel verschil merk na een dag of 5 dan kan je er mee stoppen eventueel.