Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts in augustus?

02-08-2013 10:14 16 berichten
Hoi forummers,

Al jaren heb ik last van hooikoorts, maar dat was altijd in de periode mei-juni. Dit jaar heb ik helemaal geen last gehad in mei-juni maar nu komt het opeens in alle hevigheid opzetten. Nou ja, hevigheid....ik kan het doorgaans redelijk onderdrukken mbv drogisterijmiddeltjes, dus op zich valt mijn hooikoorts nogal mee natuurlijk.

Ik vroeg me af of bij meer hooikoortslijders de periode van verschijnselen zo is verplaatst? Maw: ligt het aan de natuur of vooral aan mij?

We hebben natuurlijk een enorm koud voorjaar gehad maar als ik zo in mijn tuin kijk, dan is het niet zo dat alles echt pas twee maanden later dan normaal op gang is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan. Ik heb er ook al een tijd last van. Nu nog steeds.
Never give up hope.
Ja, ik merk het ook. Mijn vriend vroeg al of ik echt wel last van hooikoorts had en of het niet toevallig of iets anders ofzo was...
Ik ben volgens mij allergisch voor alle pollen, planten, bomen, kruiden.. ik heb van maart t/m auhustus altijd last van hooikoorts. Gelukkig is het nu niet zo erg als in mei, maar ik nies nog steeds elke dag en heb prikkende ogen.
Hier hetzelfde. Normaal gesproken zijn de maanden mei, juni ( en juli soms) de snotter-en jeuk maanden. Het hele jaar door heb ik wel een gevoelige neus, ook wanneer het vriest en in andere landen komt het ook opzetten, maar ik kan wel duidelijk verschil merken in de zomermaanden.

Nu is alles opgeschoven, pas eind juni voor het eerst echt veel last gekregen ( had nooit mogen zeggen dat het allemaal meeviel). Nu heb ik het in alle hevigheid, niets werkt op dit moment, zit als een halve zombie achter mijn computer op het werk. Heeeeerlijk hooikoorts.
http://www.hooikoorts.com/upload/File/p ... lender.pdf
Mijn man loopt van maart tot september te niesen, maar de laatste twee weken is het heel erg. Het heeft natuurlijk amper geregend de laatste weken (uitgezonderd de laatste dagen).
quote:Suziiiie schreef op 02 augustus 2013 @ 10:15:

Ja dat kan. Ik heb er ook al een tijd last van. Nu nog steeds.Bij mij is het juist echt nu pas, sinds een dag of twee. Kan ook zijn dat mijn allergie is veranderd.
Ik heb nu ook klachten, ook veel later dan normaal. Gelukkige wordt het elk jaar minder bij me.
quote:miedo schreef op 02 augustus 2013 @ 10:20:

http://www.hooikoorts.com/upload/File/p ... der.pdfDie site ken ik. Ik kon op internet alleen nergens zo'n staatje vinden voor specifiek dit jaar. En dit jaar is gewoon anders dan andere jaren, zo'n extreem lange kou periode en dan opeens zo'n warme zomer.
Grassen vossenstaart en ambrosia bloeien nu toch?
Been there, done that, got the T-shirt.
De bijvoet levert nu ook problemen op als je daar op reageert. Mijn man heeft ook weer jeukende ogen en niesbuien.
Ik heb vooral last als er ergens gras is/wordt gemaaid. Maar ik zit dan ook het hele jaar Door (ivm allergie voor huisstofmijt) aan de medicijnen. Dus heb überhaupt niet snel last.
Ambrosia begint nu inderdaad te bloeien. Dit is wat je ermee moet doen:

http://www.ggdrotterdamri ... load/Ambrosia_VWA_def.pdf

Uit de tuin halen, het is onkruid! Bovendien is het de najaarshooikoortsplant..
Ja hier ook
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Mij was na een test verteld dat ik allergisch ben voor berkenpollen maat dat nam ik altijd met een korreltje zout. Tot dit iaar. Het hele voorjaar erge last gehad (medicijnen hielpen niet zo leek het.) Maar half juli was het over en volgens de pollenkalender ka het kloppen want de berk bloeit nu niet meer.

Ben nog steeds aan de medicijnen en nies ook nog wel meer dan normaal dus durf nog niet niet te stoppen.

Het kan ook mais zijn waar je allergisch voor bent. Die is een week of twee geleden begonnen met bloeien las ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven