Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts, nu al?

22-01-2014 09:33 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren is het weer zover: niezen, rode ogen, loopneus, het hele riedeltje... Bizar vroeg natuurlijk, zijn er nog meer lotgenoten?
I would rather shit in my hands and clap
Inderdaad bizar, maar ik zie overal al bomen in de knop en bloei staan.

Zag gisteren zelfs een foto op facebook van iemand waarvan de vogelzaadjes aan het uitlopen zijn.

Het is te warm voor de tijd van het jaar
Nu je het zegt, ik vond het al zo bizar dat ik vanochtend zo aan het niezen ben. Zou dat het zijn?
Er staat heel veel in bloei inderdaad, dus dat zal het ongetwijfeld zijn. Ik ben sinds gisteren echt constant aan het niezen
I would rather shit in my hands and clap
Ah! Ik dacht al! Wat bizar zeg! Loop ook al te niezen en jeukende ogen.
Hier nog een!
Er werd hier gisteren ook geklaagd over jeukende ogen, dus ik ben er bang voor....
Het was een paar weken geleden in het nieuws dat vanwege het zachte weer veel mensen al klachten hadden
Hier meldt zich nog iemand met dezelfde verschijnselen.
Ja hoor, nu al.

Ik heb dat elk jaar.

In januari/februari begint het gedonder al.

Check google maar eens welke bomen in januari last kunnen geven.

En ook ik heb al bloesems in bloei gezien, knoppen in de bomen.

Wij wonen midden in het bos, dus feest hier!
Nou Jilzz, sterkte! Ik woon in een stom vinex wijkje en ik heb het behoorlijk te pakken vandaag. Jij zal het wel helemaal erg hebben in het bos.

Bij mij begint het meestal pas eind maart/april.

Sterkte iedereen en niet voordringen bij de apotheek vandaag!
Er staat al van alles in de knop/in bloei, de hazelaar heeft al van die gele sliertjes, etc.. dus zo raar is het niet dat je er last van hebt
Ik heb er altijd bijna de hele winter last van.

Bloeitijd heeft natuurlijk ook te maken met het weer, en dat is nu nogal zacht, dus bloeit het eerder. Vorig jaar bloeide alles later en veel bomen toen tegelijk, die anders apart van elkaar bloeien.
Later is nu
Ik heb er ook al last van, terwijl het normaal pas maart/april begint. Mijn oogleden jeuken vreselijk en mijn gezicht zit onder de rode vlekken. Dat is het bijkomend nadeel aan een zachte winter, voor mij (ik vind het op zich niet erg hoor dat het zacht is).

Hopelijk is het nu ook eerder weer over, zodat ik een klachtenvrije zomer heb...
Lang leve de medinose.

Ik ben er deze winter niet eens mee gestopt. Een weekje overslaan en het begon alweer. In de tuin groeit het gras gewoon door, de kopjes van de bloembollen komen al op, het rozenboompje zit al vol knoppen, de hazelaar staat in bloei.

Kortom; yep. Hooikoorts begint nu al.
Ik doe ook weer mee... normaal begin ik pas in feb/maart en trek ik hem door tot het eindelijk begint te vriezen, maar nu ben ik al 2 weken aan het snuffen en heb ik allerlei allergische reacties op weetikwat. Bah. Heb mn pilletjes alweer opgezocht!
Ik heb vandaag mijn eerste hooikoortstabletje alweer genomen, voor mijn doen wel erg vroeg dit jaar.

@Exces: jij hebt dus goede ervaringen met de medinose?
Hebben meer mensen nu ergere klachten? Dit is de tweede achtereenvolgende keer dat ik wakker wordt met tranende ogen, loopneus, en last van mijn keel.
ik draag in de hooikoorts tijd al jaren een edelsteen Averturijn, als armbandje, soms om als steen om mn hals. Sindsdien geen last an stofallergie, huismijt en haast tot geen last meer van hooikoorts. s nachts een grote knuffelsteen in bed liggen, als ik de stofallergie voel opkomen leg ik de steen op mijn wang of in de hand en binnen 10 minuten is mijn neus weer schoon. kopen via edelstenen en mineralen. nl. je moet ze wel onderhouden. Regelmatig met lauw water afspoelen en paar uur in de zon om op te laden. Succes!
Echt wel, ik al langer dan een week, heb zelf een doorlopen bloedneus. Lang leve Aerius!
Hier is het ook vreselijk. Vooral mijn neus is nu aan de beurt: niezen, bloedneuzen en kriebelogen. Bah.
Ja klopt hoor! Ik en mijn zusje waren gisteren ook al flink aan de nies:)
Janet, die steen klinkt bijzonder. Ik ga eens wat meer info zoeken.
Hoi! Behalve dat ik zelf ook een super erge last heb van hooikoorts, zoek ik eigk iemand die echt hele erge hooikoorts heeft! Voor het afstuderen (journalistiek), wil ik een tv-item maken over het feit dat hooikoorts deze zomer 10x erger zullen worden dan voorheen!! Let me know! Het zal alleen intern gebruikt worden..
Ah, niet leuk! Mijn man heeft hooikoorts en heeft er al een aantal weken last van. Vind het zo sneu om hem te zien met zijn kleine, rode ogen. Dus even een voor de forumsters als hart onder de riem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven