Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts

23-03-2014 11:55 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooikoorts, wie ook? Ik word echt gek van het genies, gesnotter, jeuk en lamlendigheid. Ik heb medicijnen van de huisarts, net mee begonnen. Ik hoor van anderen dat je op tijd met medicijnen moet beginnen, maar ik heb geen idee wanneer dat dan is (ik heb voor de tweede keer hooikoorts). En is je bloed laten testen handig of niet?
Geel is het nieuwe blauw.
Hebbus.... Kan ook stekkeren nu
Succes met stekkeren! Ik ben zo benieuwd of jullie over een paar weken verbetering merken!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Verzinmaareennaam, fijn! Lekker allemaal met een volgeplugde neus.

Dana, ik hou je op de hoogte. Moet wel zeggen dat ik weer met aerius ben begonnen, dus voel me sowieso beter.
Cum non tum age
4 dagen medinose gebruikt. Ik doe het nu ca 4x per dag. Eerlijk gezegd merk ik er nog niks van :((

Heb ontzettende last, ik nies me suf, neus verstopt, en alles wat erbij komt.

Zou het na een week of 2 wel gaan werken?

@Noa hoe gaat het bij jou?
Doorzetten Verzin. De hoeveelheid zooi in de lucht is enorm. Ik heb zelf de afgelopen week 1 dag ´s ochtends te weinig tijd gehad en ben meteen afgestraft. Maar normaal gesproken is het pestweer rond deze tijd van het jaar, dan regent regelmatig alle troep weg. Nu niet. Het is prachtig weer, met alle hooikoortsgevolgen van dien.
Ik weet t niet. Slik nu ook aerius, dus t is minder erg.
Cum non tum age
@exces ik zet zeker door! Hoop zo dat het iets gaat doen. Ik geef nog niet op!

@noa Hier ook Aerius, en nog pufjes. (Atimos en nig iets voor de neus) Maar ik gebruik nu ook Otrivin, ik weet dat het slecht is maar ik word er gek van om geen lucht te krijgen.
De otrivin is momenteel ook mijn beste vriendje. Maar ik heb dan ook een fikse verkoudheid mogen overnemen van mijn halve trouwboek. En ja, dat weet ik zeker, de inhoud van mijn zakdoek is heel duidelijk. Hooikoortsinhoud is zo helder als water en dit.... niet.
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 23:18
99.15% gewijzigd
Nalysa, ligt eraan of je moet autorijden e.d. Van sommige middelen kun je nl. nogal suf worden.
Cum non tum age
Verzinmaareennaam, helpen die putjes? Ben nl. ook nogal kortademig, heb er vooral last van bij hardlopen.

Exces, ja dat is dan niet van de hooikoorts, die snot is idd helder.
Cum non tum age
@noa Bij mij werkt dat heel goed. Ik had vroeger Berotec en Ventolin. Maar ineens kreeg ik Atimos. Werkt ook prima. Ik gebruik het altijd voordat ik ga hardlopen en in de hooikoortsperiode iedere dag, dan ben ik eigenlijk altijd kortademig.

De neussprays daarintegen doen eigenlijk allemaal niks.... Otrivin werkt het beste maar dat is idd eigenlijk bedoeld tegen verkoudheid.

Dat probeer ik maar af en toe te doen.
Heeft iemand hier ook last van hooikoorts in combinatie met extreme benauwdheid en exzeem?

Heb sinds gisteren zo'n inhalator die wel helpt tegen de benauwdheid alleen word ik er zo duizelig, slaperig en krijg ik er een vieze smaak van in mijn mond.

Dacht niet dat ik het nog zou zeggen, maar hoop op regen (s'nachts dan he)
Je m"appelle belle
@bellevr wat heb je dan gekregen? Hoe vaak gebruik je dat?
Ik heb ook een inhalator gekregen tegen kortademigheid. Ik ga hem vandaag proberen voor het hardlopen.

Staat op dat je na het inhaleren je mond moet spoelen, dus Bellevr, doe je dat?
Cum non tum age
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 23:18
98.72% gewijzigd
quote:Exces schreef op 25 maart 2014 @ 08:26:

Geen idee wat er door de lucht waait, maar ik hoor om me heen heel veel mensen die dit jaar voor het eerst uberhaubt last hebben.

Yep, ik ben ook zo iemand die dit jaar voor het eerst veel meer last heeft dan andere jaren. Ik slik ook cetrizine, nu bijna 4 weken. Dat helpt wel.

Ik ben vorige week even met de pillen gestopt om te kijken of de hooikoorts al over was maar ik kreeg meteen alle klachten terug dus ben ik ze weer gaan slikken.

Ik vraag me af, hoelang duurt het bij jullie voor zo'n hooikoortsaanval voorbij is? Ik vind 4 weken al best lang maar misschien is dit normaal? Hoelang nemen jullie medicijnen?
Vier weken is niet lang hoor. Mijn halve trouwboek heeft hooikoorts van begin februari tot medio juni (met name berken maar ook andere bomen) en ik heb last van eind maart tot september/oktober. Ik heb voornamelijk last van grassen. Dit jaar is het dus erger/eerder, door het goede weer.

Omdat ik daarnaast ook een allergie heb voor katten, gebruik ik de medinose gewoon het hele jaar door, in de winter 1x per dag en in deze periode 3-4x. Als het heel extreem wordt door bijvoorbeeld harde wind, gebruik ik flink wat vaseline rond en in mijn neus.

Eén dagje geen medinose en ik ben een week ziek. Toevallig vorige week een keer geen tijd gehad. Dat was dus echt echt echt niet slim.

Maar hooikoorts duurt dus met wat pech een half jaar.
quote:Exces schreef op 07 april 2014 @ 19:47:

Maar hooikoorts duurt dus met wat pech een half jaar.

Wow, ik wist niet dat hooikoort zo lang kon duren. Sterkte!

Omdat het bij mij het eerste jaar is dat ik het zo erg heb, hoop ik er toch eerder vanaf te zijn. Maar ik zal toch nog maar wat pillen bijhalen.
Ik heb er jaarlijks last van van februari/maart tot september/oktober
Ik heb mijn medinose apparaatje een tijdje niet gebruikt, maar ik ben weer begonnen, heb weer zo'n last.
Cum non tum age
Medinose en homeopathische tabletjes werken bij mij beter dan andere pilletjes.
Weet iemand of Loratadine nog te koop is bij de Aldi of Lidl?

Ik wilde vandaag bij Etos Loratadine kopen, maar vond ze best prijzig. Toen naar Kruidvat gegaan, ook daar dezelfde prijs.
bij de Lidl

7 pilletjes voor 1.29¤

bij de Aldi komen blijkbaar maar eenmalig helaas

zijn de enigste goed werken bij mij
quote:valentinamaria schreef op 23 maart 2014 @ 13:22:

cetirizine ligt bij de lidl voor 99 cent.

Een aantal jaren geleden had ik echt gigantisch veel last van hooikoorts. Vreselijk. Deze pilletjes werken in tegenstelling tot de medicatie van de huisarts veel beter. De klachten zijn sinds een jaar of twee flink afgenomen, godzijdank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven