Hoort dit ook bij hooikoorts
vrijdag 7 juni 2013 om 20:01
Hoi,
Sinds een jaar of 10 heb ik hooikoorts, nooit echt heel erg veel last gehad.
Maar sinds vorig seizoen en dit seizoen heb ik er echt last van
Zo erg dat ik vanmorgen niet kon gaan werken.
Hoofdpijn, oogpijn, verstopte neus, niesen en een griepgevoel (van die zwabberbenen), keelpijn en raar maar waar ik heb het koud...
Is dit iets wat bij hooikoorts past of toch iets anders?
Hoofdpijn, oogpijn, verstopte neus, niesen en een griepgevoel (van die zwabberbenen), keelpijn en raar maar waar ik heb het koud...
vrijdag 7 juni 2013 om 20:07
vrijdag 7 juni 2013 om 20:14
Dit jaar zijn mijn hooikoortsklachten ook heviger dan ooit. Slik nu dagelijks een tabletje en gebruik regelmatig oogdruppels en neusspray, terwijl ik dit vorige jaren nauwelijks gebruikte.
Ik heb ook al een nacht slecht geslapen door hoesten, proesten en ontzettend zweten, denk dat ik verhoging had. Op een gegeven moment zit je zo vol dat je je echt ziekig voelt. Tenminste dat is mijn zelfgestelde diagnose , maar misschien hebben we ook wel hetzelfde virus te pakken. Ben weer trouwer mijn tabletjes gaan slikken, na de regenbuien was ik gestopt, en dat helpt bij mij wel.
Ik heb ook al een nacht slecht geslapen door hoesten, proesten en ontzettend zweten, denk dat ik verhoging had. Op een gegeven moment zit je zo vol dat je je echt ziekig voelt. Tenminste dat is mijn zelfgestelde diagnose , maar misschien hebben we ook wel hetzelfde virus te pakken. Ben weer trouwer mijn tabletjes gaan slikken, na de regenbuien was ik gestopt, en dat helpt bij mij wel.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
vrijdag 7 juni 2013 om 20:18
Griep is niet seizoen gerelateerd. In de winter kan je er meer vatbaar voor zijn ivm de kou, maar je kan het net zo goed in de zomer krijgen.
Je kan idd gewoon last hebben van de hooikoorts, een fikse verkoudheid onder de leden hebben (dat heerst, mijn man is nu aan de beurt nadat zoon, dochter en ik het hebben gehad) of griep.
Maar dat weten wij niet, we zijn geen arts.
Je kan idd gewoon last hebben van de hooikoorts, een fikse verkoudheid onder de leden hebben (dat heerst, mijn man is nu aan de beurt nadat zoon, dochter en ik het hebben gehad) of griep.
Maar dat weten wij niet, we zijn geen arts.

vrijdag 7 juni 2013 om 20:27
Ik denk dat het bij hooikoorts hoort. Ben zelf ook enorm allergisch en je beschrijft precies waar ik ook last van heb, ondanks de hooikoortsmeds. Mocht je ook last hebben van andere allergieën, zoals katten, voedsel e.d let even op, vaak triggert hooikoorts ook de rest. Toevallig ook wegvallende stem en benauwd?

vrijdag 7 juni 2013 om 21:52
Het kan bij hooikoorts horen. Mijn hooikoorts is ook in de loop van een aantal jaren steeds heftiger geworden. Het kan ook zijn dat je nu voor meer soorten gras/boompollen allergisch bent. Vaak loont het de moeite dat eens goed uit te laten zoeken bij een allergoloog. Vaak kun je het af met medicijnen (pillen/oogdruppels/neusspray) en soms is desensibilisatie een optie.

vrijdag 7 juni 2013 om 21:54
Behalve dat je het koud hebt, herken ik de rest wel als hooikoorts klachten. Tenminste, volgens mijn huisarts. Bij mij ook weleens zo erg geweest dat ik niet kon werken door enorme hoofdpijn. Ik lag hele dagen plat in bed. Ik kreeg uiteindelijk een kuur, 3 pilletjes voor 3 dagen en een neusspray die ik 1 keer per dag mocht gebruiken. Dat hielp heel goed. Ik zit nu weer aan de neusspray en pillen. Je kan je huisarts om advies vragen of het nu verstandig is om hooikoorts tabletten te slikken of juist iets tegen griep.
vrijdag 7 juni 2013 om 22:33
quote:solanum schreef op 07 juni 2013 @ 20:01:
Hoi,
Behalve dat "koud" hebben herken ik dit wel als hooikoorts klachten. Heel vervelend, hooikoorts tablet nemen en een paracetamol en doorgaan?
Eventueel eens met de huisarts bespreken of er andere of aanvullende medicatie mogelijk is?
Hoi,
Behalve dat "koud" hebben herken ik dit wel als hooikoorts klachten. Heel vervelend, hooikoorts tablet nemen en een paracetamol en doorgaan?
Eventueel eens met de huisarts bespreken of er andere of aanvullende medicatie mogelijk is?
vrijdag 7 juni 2013 om 23:00
Ja.. Herkenbaar. Behalve dat koud hebben.
Ik heb een keer in mei een heeeeele zware griep gehad, dus kan zijn dat je ook gewoon een beetje ziek bent.
Homeopatische middelen helpen mij het beste. Bij de middelen die ik van de huisarts krijg, blijf ik altijd een soort kriebel in mijn ogen en neus voelen.
Ik heb een keer in mei een heeeeele zware griep gehad, dus kan zijn dat je ook gewoon een beetje ziek bent.
Homeopatische middelen helpen mij het beste. Bij de middelen die ik van de huisarts krijg, blijf ik altijd een soort kriebel in mijn ogen en neus voelen.
Roaaarrrrr!
zaterdag 8 juni 2013 om 11:36
zaterdag 8 juni 2013 om 13:13
Kan zijn dat je gewoon een griepje hebt. Maar ik moet zeggen dat ik wel meer last van mijn hooikoorts heb dan vorig jaar. Eergister de hele middag en avond met een koud washandje over mijn ogen gelegen omdat die echt enorm rood en gezwollen waren. Normaal ook wel last van met mijn hooikoorts, maar eergister was wel extreem.
zaterdag 8 juni 2013 om 13:34
Een paar weken terug had ik ook ergere hooikoorts dan voorgaande jaren. Bijna precies dezelfde symptomen waar jij nu last van hebt.
Mijn holtes zaten zo vol dat ik mijn hartslag erin kon voelen. Logisch dat je daar dan hoofdpijn van krijgt.
Ik heb mijn neus een paar dagen gespoeld met zout water en het was een stuk beter te doen. Je hebt er een speciaal iets voor (rhinohorn), maar ik heb het gewoon met een neuspeertje gedaan. Is wel vies om te doen.
Mijn holtes zaten zo vol dat ik mijn hartslag erin kon voelen. Logisch dat je daar dan hoofdpijn van krijgt.
Ik heb mijn neus een paar dagen gespoeld met zout water en het was een stuk beter te doen. Je hebt er een speciaal iets voor (rhinohorn), maar ik heb het gewoon met een neuspeertje gedaan. Is wel vies om te doen.