Gezondheid alle pijlers

Hormonale disbalans !?

09-08-2016 12:17 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik slik nu 3 jaar de Diane 35 i.v.m. acne op voorhoofd en rug.

Dit heeft zeer goed geholpen en had echt een gave huid. Ik heb van mezelf vrijwel nooit

last van haaruitval gehad maar sinds ik met de Diane ben begonnen had/heb ik veel

last van haaruitval. Nu heb ik van mezelf een dikke bos haar en omdat mijn huid zo

gaaf was wilde ik er niet mee stoppen.

Nu heb ik sinds 3 maanden last van kleine puistjes op mijn rug,borst en kin.

Mijn wangen zijn ook rood gevlekt en op mijn kaaklijn heb ik ook last van hele kleine bultjes.

Ik heb nu ook veel meer last van haar uitval. Ook krijg ik in de stopweek zere

steken in mijn buik.. terwijl ik nooit last daarvan heb gehad! ik vond het echt een fijne pil.

Ik merk ook dat ik vermoeid ben en duizelig ben wanneer ik opsta.

Ik weet zeker dat ik last heb van een hormonale disbalans maar weet niet wat ik daar tegen kan doen.

Als ik stop is mijn hormoonhuishouding helemaal van slag en ik weet niet of

van pil veranderen baat heeft voor mijn huid aangezien ik geen acne meer wil..

Kunnen je hormonen opeens van slag zijn ondanks je aan de pil bent ?

Ik zit er best wel mee..

Liefs.
Ik zou dit met je huisarts of apotheek bespreken!
Afspraak maken met je huisarts.
heb ik al gedaan.. Hij zegt dat hij niet kan natrekken welke hormonen uit balans zijn en dat

ik niet moet stoppen. Hij stelde ook voor om over te stappen maar aangezien mijn hormonen

al uit balans zijn weet ik niet of dat er goed aan doet.

Hij wist dit ook niet.
Hoezo kan hij dat niet natrekken? Je kunt toch je bloed laten testen? Ik moet mijn hormonen elke 3/4 maanden laten meten.
Stop met pil en laat je lichaam zelf de balans proberen te herstellen..Geef dat de tijd. Een jaar.
Als je er last van hebt en niet wil stoppen of van pil veranderen dan houd het een beetje op lijkt me.. Dan kan je hoogstens hopen dat het vanzelf weer overgaat. Dat bedoel ik niet rot maar je komt niet verder met een probleem als je niets verandert.
Ja dat is ook zo.. ben alleen echt heel bang mijn acne dan weer erg word aangezien zoveel vrouwen

weer onder de acne komen te zitten vanwege het stoppen met de Diane pil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven