Hormonale hoofdpijn
donderdag 17 december 2015 om 18:54
Is van pil wisselen een optie? Ik had het heel erg bij de microgynon30 ik ben toen bij de huisarts geweest. Hij vertelde dat in sommige pillen, waaronder microgynon, meer oestrogeen zat dan in andere. Volgens hem is dat de hoofdpijnveroorzaker. Hij schreef mij toen de Yazz voor (soort yasmin) en daar voelde ik me veel en veel beter bij. Niet alleen qua hoofdpijn, maar ook qua stemming en libido. Ook was ik maar heel licht ongesteld, normaal ben ik het wel een week en bij deze maar 4-5 dagen en lang niet zo heftig. Uiteindelijk kreeg ik wel spotting en dat heeft me onder andere doen besluiten helemaal te stoppen met de pil. Hoofdreden was dat ik helemaal geen hormonen meer in mijn lijf wilde stoppen en nu wil ik ook graag zwanger worden. Nadeel van geen pil slikken is voor mij dat ik dus heftige en lange menstruaties heb.
Het is wel een 2-fasenpil en die hebben ook hun nadelen. Maar ik zou het dus eens aan de huisarts voorleggen.
Het is wel een 2-fasenpil en die hebben ook hun nadelen. Maar ik zou het dus eens aan de huisarts voorleggen.
donderdag 17 december 2015 om 23:52
vrijdag 18 december 2015 om 14:44
Ik begrijp het niet zo goed geloof ik. Ben je pas gestart met de pil, is het je eerste strip en heb je na 2 weken slikken hoofdpijn? Of gebruik je de pil al langer en gebeurt het vrijwel iedere strip weer na 2 weken? Zou doorslikken in dat geval een optie zijn, geen stopweek houden dus? Of anders evt geen pil meer gebruiken, maar andere anticonceptie?
vrijdag 18 december 2015 om 14:56
quote:123alba schreef op 18 december 2015 @ 14:44:
Ik begrijp het niet zo goed geloof ik. Ben je pas gestart met de pil, is het je eerste strip en heb je na 2 weken slikken hoofdpijn? Of gebruik je de pil al langer en gebeurt het vrijwel iedere strip weer na 2 weken? Zou doorslikken in dat geval een optie zijn, geen stopweek houden dus? Of anders evt geen pil meer gebruiken, maar andere anticonceptie?