Gezondheid alle pijlers

Hormoonpleisters en menstruatie

15-06-2010 21:34 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

vanwege hormoongerelateerde migraine gebruik ik sinds deze maand een hormoonpleister met oestrogenen, maar nu word ik niet ongesteld. Ben 2 dgn overtijd, heb vanochtend een test gedaan en die is negatief. In de bijsluiter lees ik niets over uitblijven van menstruatie (het is eigenlijk ook bedoeld voor vrouwen in de overgang).

Ik heb seks gehad met condoom, naar mijn weten is er niets mis gegaan maar ben wel een beetje panisch want ik slik geen pil (ook geen spiraal oid).

Heeft iemand enig idee of het uitblijven van menstruatie met hormoonpleister te maken kan hebben? Ik bel morgen naar de dokter maar kan er niets over vinden op internet en loop me behoorlijk op te vreten hierover, misschien is er hier iemand die er ervaring mee heeft?
anoniem_57507 wijzigde dit bericht op 15-06-2010 21:38
Reden: wilde t iets anders formuleren
% gewijzigd
helaas mijn glazen bol is bij de glazenwasser
Ligt het nou aan mij of is dit serieus het 50e topic over hetzelfde onderwerp de afgelopen dagen?
Om even Prulleke te citeren; Hangt er vanaf of je sex hebt gehad met een man of met een vrouw
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
vragen over pilgebruik en zou je zwanger kunnen zijn.
Peas on earth!
Probeer ik eindelijk eens géén vervelende opmerking te maken...
Peas on earth!
quote:Drift schreef op 15 juni 2010 @ 21:44:

Ligt het nou aan mij of is dit serieus het 50e topic over hetzelfde onderwerp de afgelopen dagen?En nee, dat ligt niet aan jou. De vraag is waar het wél aan ligt, want er zijn wel héél veel van dit soort topics de laatste dagen
Peas on earth!
Ik zoek ook geen glazenbol gizz, maar misschien is er iemand die meer weet over het gebruik van hormoonpleisters en de gevolgen ervan als je niet in de overgang zit.
quote:Very Cherry schreef op 15 juni 2010 @ 21:45:

Om even Prulleke te citeren; Hangt er vanaf of je sex hebt gehad met een man of met een vrouw
ik dacht al.. gut tut tut .. al 2 hele uren voorbij zónder een nieuw topic of het wel of net zwanger zijn...

prfioeh.. was al even bang dat ik een vastloper in mijn computer had..
quote:Very Cherry schreef op 15 juni 2010 @ 21:45:

On topic: als je sex hebt (als vrouw, met een man) kan je zwanger zijn.

Doe een test, negatief: niet zwanger, positief: wel zwanger.

Maak je je zorgen om je gezondheid/ uitblijven menstruatie: bel de huisarts.
Wat zit er in je hormoonpleister?
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 15 juni 2010 @ 21:46:

[...]

En nee, dat ligt niet aan jou. De vraag is waar het wél aan ligt, want er zijn wel héél veel van dit soort topics de laatste dagen Ligt aan heul veul sex.
quote:wallace schreef op 15 juni 2010 @ 21:47:

[...]

On topic: als je sex hebt (als vrouw, met een man) kan je zwanger zijn.

Doe een test, negatief: niet zwanger, positief: wel zwanger.

Maak je je zorgen om je gezondheid/ uitblijven menstruatie: bel de huisarts.Zo is dat.. meer valt er niet over te zeggen..
*overweegt een topic te openen met 'HEELLPPP 21 kilo aangekomen en dikke buik, kan ik zwanger zijn?!' *
Peas on earth!
Zou je niet eens over andere AC gaan nadenken? Paar jaar terug was je ook al zwanger.
GVD wat heeft iedereen toch veel sex lately! Kan dat niet wat minder mensen, er zijn er ook die even droog staan. Respect graag
Jammer van deze flauwe reacties, heb een serieuze vraag en zoals te lezen is slik ik geen pil maar gebruik ik hormoonpleisters tegen migraine (da's dus geen anticonceptie). Vandaar dit topic bij gezondheid geopend.
quote:Star schreef op 15 juni 2010 @ 21:50:

Paar jaar terug was je ook al zwanger.Precies. Nederland is VOL
quote:Very Cherry schreef op 15 juni 2010 @ 21:51:

[...]

Precies. Nederland is VOL Nou goed, loepje maar eens.
quote:Duivelijntje schreef op 15 juni 2010 @ 21:50:

Jammer van deze flauwe reacties, heb een serieuze vraag en zoals te lezen is slik ik geen pil maar gebruik ik hormoonpleisters tegen migraine (da's dus geen anticonceptie). Vandaar dit topic bij gezondheid geopend.Mijn link verwijst niet alleen naar mensen die aan de pil zijn, maar ook naar een topic met vragen 'en zou je zwanger kunnen zijn'. Daar hoort dat thuis.
Peas on earth!
Ik krijg weer aandrang. Schijt mezelf helemaal leeg...
Soms denk ik echt dat dit soort topics uit grap geopend worden. Het kan toch ook gewoon niet waar zijn??????
quote:Duivelijntje schreef op 15 juni 2010 @ 21:50:

Jammer van deze flauwe reacties, heb een serieuze vraag en zoals te lezen is slik ik geen pil maar gebruik ik hormoonpleisters tegen migraine (da's dus geen anticonceptie). Vandaar dit topic bij gezondheid geopend.

Ik denk dat je je bij twee dagen overtijd en een negatieve test nog geen zorgen hoeft te maken.

Ik zou wel even bellen met de huisarts morgen, misschien kan zij/hij je angst wegnemen en is dit idd het gevolg van de hormonen van de pleister.

Helpt het trouwens tegen migraine?
Daarnaast is geen enkele anticonceptie 100% veilig (met uitzondering van onthouding) en dús zou je in theorie zwanger kunnen zijn. Uitsluitsel kunnen we je geen van allen geven.
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven