Gezondheid alle pijlers

huisarts; spreekuur of afspraak maken?

13-10-2010 11:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor welke problemen kom je eigenlijk naar het spreekuur en voor welke klachten maak je een afspraak bij de huisarts?

Wat is het verschil?
Bel even met de zuster, die kan het precies uitleggen!
Bij onze huisarts moet je een afspraak maken vóór het spreekuur... Heeft jouw huisarts een inloopspreekuur dan oid?
Hier moet je altijd een afspraak maken. Tenzij je halfdood bent natuurlijk, maar dan zou ik eerder naar de eerste hulp gaan.
Bij mijn huisarts moet je ook voor het spreekuur een afspraak maken. Heeft de jouwe een inloopspreekuur?

Zou gewoon de assistente even bellen, dan weet je het meteen.
Onze huisarts heeft tussen 8 en 10 een inloopspreekuur op basis van wie het eerste er is, mag als eerste, daarna alleen volgens afspraak. Over het algemeen is mijn indruk dat men naar het inloop komt als het "spoed"heeft: Zieke kinderen bijv. Maar dat men met klachten als : Ik heb al tig weken last van mijn arm, een afspraak maakt.
Vandaar dus mijn advies, elke praktijk heeft andere regels.
ik ben al in tijden niet bij de huisarts geweest, vandaar. Ik heb maar even gebeld en kon toen een afspraak maken voor 's middags.

Ik vroeg me alleen af of er een standaard 'regel' zou zijn of je een afspraak maakt of naar het inloopspreekuur gaat. Maar het verschilt dus per huisarts
Bij mijn vorige ha ging ik altijd naar het inloopspreekuur. Was relaxed, je kon altijd terecht. Euh altijd als in als er iets aan de hand was natuurlijk, niet om even hoi te zeggen

Als je belde voor een afspraak werd ook vaak gezegd dat je in het inloopspreekuur moest komen.

Mijn huidige ha heeft geen inloopspreekuur, daar moet je altijd een afspraak maken.

Je kunt toch gewoon bellen naar de ha met die vraag? Dat je niet zeker weet of je een afspraak moet maken of zo moet komen. Kan de assistente je vast antwoord op geven.
mijn ha heeft ook geen inloopspreekuur... altijd gewoon een afspraak maken...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Inloopspreekuur (bij huisartsen die dat nog hebben) is meestal bedoeld voor als je dezelfde dag terecht wil (dus enige spoed), of iets wat klein is, dat je het niet echt de moeite vindt om een afspraak voor te maken.

Vaak is het vroeg, dus dan kun je er ook even voor je werk langs.
Bij ons heeft de huisarts een inloopspreekuur. Hier mag je eigenlijk wel met alles (niet dringend) komen. Maar ik vind het toch makkelijker een afspraak te maken. Mijn ervaring met inloopspreekuren is dat de wachttijd nog wel eens tot meer dan een uur kan oplopen. Dat vind ik zonde van mijn tijd..
Volgens mij is inloopspreekuur voor de wat kleinere dingen waar niet veel tijd voor nodig is (ze kunnen nl niet uitgebreid de tijd nemen dan).
Bij ons kun je alleen bellen voor een afspraak op dezelfde dag. Hoe eerder je belt, hoe eerder je op de dag terecht kunt. Voor spoed is er een spoedlijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven