Gezondheid alle pijlers

huisstofmijtallergie

31-05-2011 10:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Mijn dochter kreeg vanmorgen de uitslag van haar bloedonderzoek.Ze heeft huisstofmijtallergie.Nu ben ik hier helemaal niet bekent mee.Ik heb wel begrepen dat ze een speciaal hoes voor haar matras,kussen en dekbed kan aanschaffen.Alles met een vochtige zeem afnemen.(maar dat deden wij al)EN gelukkig hebben we al overal laminaat liggen!!Maar wat kunnen we er nog meer aan doen,om het voor haar zo makkelijk mogelijk te maken hier in huis.EN zijn er eigenlijk medicijnen voor?Ze kan op 10 juni pas weer terug naar de ha,vandaar dat ik hier vast advies wilt vragen.Mijn dochter is 19 jaar en nog nooit ergens voor allergisch geweest,is het ook mogelijk dat zij hier nog overheen kan groeien?IK hoop dat er iemand is die vast wat tips heeft voor me.
Misschien staan hier wat tips voor je?
ik was iets ouder toen ik hier last van kreeg in combinatie met nog wat andere kwaaltjes en ik zou er niet van uitgaan dat ze erover heen groeit.

Gordijnen weg rol gordijnen aanschaffen, laminaat, natte kleding niet binnen ophangen, alles vochtig afnemen,gesloten boekenkasten en een wasdroger.
.
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 17-10-2011 17:11
Reden: daarom
% gewijzigd
En ook schoonmaken onder de kasten, onder het bed en meer van die typische 'stofnesten'.

een allergie die je gaandeweg opdioet, is vaak een gevolg van stijgende intolerantie. maw: eerste contact is niet zo heeftig, maar tweede contact al iets heftiger, net zolang tot je van allergie spreekt. Dit gaat doorgaans niet meer over, maar kan zich wel op een beopaald niveau stabiliseren. dat komt dan doordat de 'prikkel' zo goed mogelijk wordt weggenomen.

Hebben jullie huisdieren?

Heeft ze andere gerelateerde klachten (bijv hooikoorts oid)?
Een allergische reactie is een overmatig heftige reactie van het afweersysteem tegen lichaamsvreemde stoffen. Allergieën komen tegenwoordig steeds vaker voor. Men gaat er vanuit dat in Nederland 15% van de bevolking wel ergens te heftig op reageert. Het is in ieder geval een overmatige reactie van het immuun afweersysteem. Dit kan zich uiten op de huid, in de luchtwegen, het maagdarmkanaal en als hoofdpijn of migraine.

Bij een huisstofmijtallergie kan Pollinosan forte van A.Vogel prima werken!

De indicatie op de verpakking staat dat het gebruikt wordt bij pollen in de lucht, maar werkt ook uitstekend bij astma, hooikoorts of huisstofallergie!

Sterkte!
Wij dweilen elke week. Ben altijd verbaasd hoeveel stof er aan de dweil zit na het zuigen.
quote:vitami schreef op 31 mei 2011 @ 11:05:

Een allergische reactie is een overmatig heftige reactie van het afweersysteem tegen lichaamsvreemde stoffen. Allergieën komen tegenwoordig steeds vaker voor. Men gaat er vanuit dat in Nederland 15% van de bevolking wel ergens te heftig op reageert. Het is in ieder geval een overmatige reactie van het immuun afweersysteem. Dit kan zich uiten op de huid, in de luchtwegen, het maagdarmkanaal en als hoofdpijn of migraine.

Bij een huisstofmijtallergie kan Pollinosan forte van A.Vogel prima werken!

De indicatie op de verpakking staat dat het gebruikt wordt bij pollen in de lucht, maar werkt ook uitstekend bij astma, hooikoorts of huisstofallergie!

Sterkte!

nou je kan mij en mijn medicijnencollectie nog meer wijs maken maar Pollinosan forte werkt voor geen meter(bij mij)Het werkt waarschijnlijk alleen als je 1 allergie hebt, maar zeker niet bij astma of kruisallergieen. Dat is echt niet waar.

Owja een dyson allergy,gebruik ik overigens voor het tussendoor zuigen
quote:panadol schreef op 31 mei 2011 @ 10:49:

Ik zelf heb hier als kind geen last van gehad maar pas op de leeftijd van 30 jaar deze allergie ontwikkeld,ook hier in huis overal houten vloeren ivm allergie er zijn ook speciale stofzuigers .Ik heb er wel baat bij er zijn ook wel medicijnen maar dat wil niet zeggen dat je daar door geen problemen meer ondervind het is effe via de dokter kijken welke het beste werken.Ik gebruik tablet en neusspray het helpt mij maar matig,maar dat is voor iedereen anders .Sterkte met het zoeken naar de beste oplossingen.

Bedankt voor jullie snelle reacties.Superrr.

Die stofzuiger waar kan je die kopen dan?EN een speciale hoes voor om het matras waar koop je die?
Mijn oudste zoon heeft het, al het beddegoed is anti huisstofmijt. Ik zuig stof en zuig elke dag. Dweilen 3 keer per week. Droger was hier trouwens een drama daar komt zoveel stof uit sinds die weg is is het al een stuk beter. Ik hang mijn was op de zolder!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:dirtsa41 schreef op 31 mei 2011 @ 11:37:

[...]

Bedankt voor jullie snelle reacties.Superrr.

Die stofzuiger waar kan je die kopen dan?EN een speciale hoes voor om het matras waar koop je die?Vroeger moest een arts hem voorschrijven en dan kreeg je hem vergoed door de zorgverzekering. Maar heb het al een tijd niet meer gekocht. Je kunt ze krijgen bij de thuiszorgwinkel en op internet.
Een stofzuiger met een HEPA filter (bijv. Miele) is voldoende volgens onze allergoloog.
ik heb ook huisstofmijtallergie. Maar mijn moeder stofzuigde wat vaker en dat was dat. Nooit speciale hoezen voor mijn dekbed gehad of medicijnen. Het ligt er ook maar aan hoeveel last je dochter ervan heeft. Ik had hooguit wat meer last van niesbuien en traanogen als het ergens erg stoffig was, nou daar is goed mee te leven.

Tegenwoordig heb ik er bijna geen last meer, alleen als ik de linnenkast uitruim, nies en snotter ik ontzettend, want ja, dan komt er gewoon veel stof vrij.
quote:Starshine schreef op 31 mei 2011 @ 11:55:

ik heb ook huisstofmijtallergie. Maar mijn moeder stofzuigde wat vaker en dat was dat. Nooit speciale hoezen voor mijn dekbed gehad of medicijnen. Het ligt er ook maar aan hoeveel last je dochter ervan heeft. Ik had hooguit wat meer last van niesbuien en traanogen als het ergens erg stoffig was, nou daar is goed mee te leven.

Tegenwoordig heb ik er bijna geen last meer, alleen als ik de linnenkast uitruim, nies en snotter ik ontzettend, want ja, dan komt er gewoon veel stof vrij.Mijn dochter heeft het middelmatig volgens de ha.Ze hoest heel veel,eigenlijk gewoon een verkoudheid die niet overgaat.Maar ze heeft niet last van haar ogen.Heb gelijk haar bed afgehaald alles aan het wassen op 60 gr.Gaat zo haar hele kamer stofzuigen en dweilen.(gelukkig wel laminaat overal pff)Ja voor de rest weet ik het ook niet zo gauw.Ben wel geschrokken hoor.Maar ja gelukkig is het geen astma,jeetje daar was ze ook nog bang voor.
ik heb mijn matrashoezen vergoed gekregen via de verzekering.

Tevens heb ik mijn laminaat en mijn stofzuiger vergoed gekregen via de gemeente.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een chronische voorhoofdholte ontsteking kreeg als gevolg van een combinatie van allergieen en dat ik tevens een longziekte heb.

Het is dus afhankelijk van de mate waarin je er last van hebt.

Ik heb mijn stofzuiger overigens via het internet gekocht, dat scheelde mij 1 bijna 100 euro
Heeft je dochter plannen om binnenkort het huis uit gaan? In dat geval zou ik niet te veel investeren (matrashoezen natuurlijk wel, maar bijv geen dure dyson) maar ipv daarvan dat geld in een potje stoppen, zodat je haar wat kan ondersteunen door bijv. het laminaat te betalen zodat ze haar kamer/huisje ook allergieproof kan maken,
quote:borderwalk schreef op 31 mei 2011 @ 12:30:

Heeft je dochter plannen om binnenkort het huis uit gaan? In dat geval zou ik niet te veel investeren (matrashoezen natuurlijk wel, maar bijv geen dure dyson) maar ipv daarvan dat geld in een potje stoppen, zodat je haar wat kan ondersteunen door bijv. het laminaat te betalen zodat ze haar kamer/huisje ook allergieproof kan maken,Borderwalk..nee mijn dochter heeft nog helemaal geen plannen om het huis uit te gaan.Ze studeert nog,dus lekker goedkoop thuis wonen.Die stofzuiger weet ik ook nog niet of ik dat doe hoor.Maar die matrashoes wel,daar ben ik al naar aan het kijken op internet.
.
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 17-10-2011 17:12
Reden: daarom
% gewijzigd
Nou heb inmiddels een matrashoes en kussen besteld.Voor de rest weet ik het niet zo gauw wat ik nog meer kan doen.Ben op zoek naar die filters voor mij n stofzuiger!!
Hoi

Ik lees net jouw bericht, en zit met hetzelfde probleem. Dochter hier ook huisttofmijt allergie, veel en vaak hoesten, nu ook weer veel last. We hebben haar kamer al zo veel mogelijk stofvrij gemaakt. Ik ga nu ook matrashoes en kussenhoes bestellen. Heb net de verzekering gebeld, hoop dat je nog wat aan deze tip hebt, maar via allergiezorg.nl kun je, afhankelijk van welke verzekering je hebt, tegen aardige korting je hoezen bestellen.

bij ons scheelt het 50%. Welke hoezen heb jij besteld? vind het lastig kiezen.
Dirtsa41, heb jij ook een spray besteld om je matras eerst mee te behandelen, of zou dit niet echt nodig zijn? Ik zit hier nog over te twijfelen eigenlijk.
quote:Jacky1 schreef op 31 mei 2011 @ 19:26:

Dirtsa41, heb jij ook een spray besteld om je matras eerst mee te behandelen, of zou dit niet echt nodig zijn? Ik zit hier nog over te twijfelen eigenlijk.

Hoi ik heb de hoezen ook via allergiezorg besteld en inderdaad 50% korting.IK heb een matrashoes en een kussen en zo,n spray inderdaad.Voor de rest alles gewoon goed stofvrij houden vooral ook in haar slaapkamer.

Ben nu nog opzoek naar die filters voor de stofzuiger.
quote:Jacky1 schreef op 31 mei 2011 @ 19:26:

Hoi ik heb de hoezen ook via allergiezorg besteld en inderdaad 50% korting.IK heb een matrashoes en een kussen en zo,n spray inderdaad.Voor de rest alles gewoon goed stofvrij houden vooral ook in haar slaapkamer.

Ben nu nog opzoek naar die filters voor de stofzuiger.
oeps dat was 2x
Ja, denk dat ik toch ook maar zo'n spray erbij aanschaf. Als je op andere sites leest dan "kraken"ze het merk van allergiezorg af. Op andere sites is dat merk ook uit de handel genomen omdat het niet goed zou werken?

Daar staat ook bij dat dit de enige zijn die je kan kopen met korting via de verzekeraar dus dat dat "ten koste"van de andere merken gaat.

zou dit waar zijn, of alleen economisch belang? Vind dat altijd wel lastig, wil wel graag 1x iets goeds aanschaffen, het is best wel erg prijzig.

Iemand misschien ervaring met Sanamedi Gold matrashoezen?

Ben benieuwd..

En inderdaad is stofzuig/neem nat af een paar x per week, zo min mogelijk rommel op haar kamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven