Gezondheid alle pijlers

hygiene

28-04-2012 10:46 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav topic over kraamvisite handen laten wassen of desinfecteren.

Even los van op kraamvisite gaan. Ik was eigenlijk niet zo vaak mijn handen. Niet altijd als ik naar toilet ben gegaan, ook niet als ik mijn kat aai, ook niet voir het eten als ik daarvoor niks bijzonders heb gedaan. Als ze niet zichtbaar vies zijn doe ik het niet. Sta er niet echt bij stil. Als ik naar de wc ga gebruik ik best veel wcpapier ( dat dat niet goed is is een andere discussie) en dan komt mijn hand niet in aanraking met mijn vagina of urine laat staan poep.

Zijn er stiekem meer mensen zoals ik? Ik ben wel zo opgevoed maar t zit er toch niet in.

Als ik zelf kook doe ik het overigens wel.
weet je dat ook weer
quote:penelopeia schreef op 28 april 2012 @ 21:16:

[...]

Oh dat bedoelde ik ook niet! Na ochtendseks ga ik ook sowieso douchen. Maar ik bedoelde meer: ontsmet je jezelf en je lief helemaal voordat je sekst, en na afloop dan weer, ook als je gewoon gaat slapen?

Ik zorg voor de seks wel dat ik gewoon schoon en fris ben, en ik verwacht dat mijn lief dat ook doet. Maar als ik toch over elke bacterie zou moeten nadenken, dan zou ik bepaalde handelingen toch niet meer durven uitvoeren!Eens.
quote:scheelschaapje schreef op 28 april 2012 @ 21:18:

weet je dat ook weer

Maar het ging je toch niet om de urine enzo, maar om de piemel zelf?

Ik ontken niet dat daar bacterieën zitten, maar die zitten dus overal. Echt overal.
quote:mrsstanleywalker schreef op 28 april 2012 @ 21:07:

Hé viespeuken, kennen jullie Ignaz Semmelweis?

Hij ontdekte dat handen wassen en steriliseren van ziekenhuismateriaal ervoor zorgde dat het sterftecijfer onder kraamvrouwen significant daalden.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ignaz_Semmelweisklopt helemaal, maar met ongewassen handen, waar de arts eerst nog een pestlijer mee onderzocht heeft en daarna een lijk afgelegd heeft, een bevallende vrouw toucheren is toch even een paar bruggen verder dan je handen niet wassen als je de hond geaaid hebt.
ja bacterien zitten overal, maar hun clubhuis zit o.a. op piemels
quote:iris1969 schreef op 28 april 2012 @ 21:19:

[...]

Maar het ging je toch niet om de urine enzo, maar om de piemel zelf?

Ik ontken niet dat daar bacterieën zitten, maar die zitten dus overal. Echt overal.Maar vooral op je toetstenbord. Forummen, gevaarlijke hobby.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wat me eigenlijk veel viezer lijkt dan ongewassen handen, is van die hele lange nagels. Ik houd mijn nagels altijd heel kort, omdat je ze anders hoort tikken bij het pianospelen, maar hoe langer ze zijn, hoe meer bacteriën eronder passen toch? En die was je er niet zo makkelijk af.
quote:scheelschaapje schreef op 28 april 2012 @ 20:58:

ja Penelopela, liefde. ik ben ook minder vies van goede vrienden en familie dan van vreemden.

maar als mijn lief zn handen niet zou wassen na het plassen zou ik er wel wat van zeggen. en ik zou t ook nie kunnen met iemand die heel onhygienisch is.En als hij even gaat plassen tijdens de seks?
quote:penelopeia schreef op 28 april 2012 @ 21:25:

Wat me eigenlijk veel viezer lijkt dan ongewassen handen, is van die hele lange nagels. Ik houd mijn nagels altijd heel kort, omdat je ze anders hoort tikken bij het pianospelen, maar hoe langer ze zijn, hoe meer bacteriën eronder passen toch? En die was je er niet zo makkelijk af.Nee dat klopt dus niet, want korte nagels krijgen veel makkelijker zwarte rouwranden dan lange nagels.
quote:nikki_28 schreef op 28 april 2012 @ 21:25:

[...]

En als hij even gaat plassen tijdens de seks?Op zich vind ik een beetje water er over heen dan wel fris. Niet vanwege de hygiëne maar vanwege de eventuele smaak van urine tijdens het pijpen.
quote:nikki_28 schreef op 28 april 2012 @ 21:25:

[...]

En als hij even gaat plassen tijdens de seks?Van mijn lief ben ik niet vies. We raken elkaar toch de hele dag aan.
quote:iris1969 schreef op 28 april 2012 @ 21:26:

[...]

Nee dat klopt dus niet, want korte nagels krijgen veel makkelijker zwarte rouwranden dan lange nagels.Dan heb ik niks gezegd
Ik zou me toch beledigd voelen als mijn vriend zich na de seks gelijk zijn handen zou gaan wassen en zich gelijk zou gaan douchen!

Ik heb liever dat hij dat ervoor doet!
quote:iris1969 schreef op 28 april 2012 @ 21:26:

[...]

Nee dat klopt dus niet, want korte nagels krijgen veel makkelijker zwarte rouwranden dan lange nagels.Maar die krijg je ook makkelijker schoon.
quote:nikki_28 schreef op 28 april 2012 @ 21:29:

Ik zou me toch beledigd voelen als mijn vriend zich na de seks gelijk zijn handen zou gaan wassen en zich gelijk zou gaan douchen!

Ik heb liever dat hij dat ervoor doet!Eens, ik heb ooit een vriendje gehad die direct erna de douche invloog. Niet goed voor mijn ego .
ja maar ervoor heb je daar meestal geen tijd voor
quote:flip123456789 schreef op 28 april 2012 @ 21:30:

[...]

Maar die krijg je ook makkelijker schoon.Klopt, maar het vuil verzamelt zich er ook minder makkelijk onder. Ik zie het verschil heel duidelijk als ik soms lange en soms korte nagels heb tijdens schoonmaakwerk in asiels en kinderboerderijen.
quote:scheelschaapje schreef op 28 april 2012 @ 21:28:

[...]

Van mijn lief ben ik niet vies. We raken elkaar toch de hele dag aan.

Eerst zeg je dat je er toch wel wat van zou zeggen als je vriend zijn handen niet wast na het plassen.

Maar als hij tijdens de seks gaat plassen hoeft hij zijn handen niet te wassen van je?

Dus jij kan niet ziek worden van zijn ontlastingsbacterieen?
quote:scheelschaapje schreef op 28 april 2012 @ 21:33:

ja maar ervoor heb je daar meestal geen tijd voor Samen douchen. Geweldig voorspel .
quote:nikki_28 schreef op 28 april 2012 @ 21:33:

[...]

Eerst zeg je dat je er toch wel wat van zou zeggen als je vriend zijn handen niet wast na het plassen.

Maar als hij tijdens de seks gaat plassen hoeft hij zijn handen niet te wassen van je?

Dus jij kan niet ziek worden van zijn ontlastingsbacterieen?Hier klopt iets dus niet
quote:penelopeia schreef op 28 april 2012 @ 21:16:

[...]

Oh dat bedoelde ik ook niet! Na ochtendseks ga ik ook sowieso douchen. Maar ik bedoelde meer: ontsmet je jezelf en je lief helemaal voordat je sekst, en na afloop dan weer, ook als je gewoon gaat slapen?

Ik zorg voor de seks wel dat ik gewoon schoon en fris ben, en ik verwacht dat mijn lief dat ook doet. Maar als ik toch over elke bacterie zou moeten nadenken, dan zou ik bepaalde handelingen toch niet meer durven uitvoeren!Bij mijn vriend weet ik dat hij die dag gedoucht heeft en dat hij wel gewoon zijn handen wast nadat hij naar de wc is geweest, bijvoorbeeld. Als hij dat niet zou doen, zou ik ook niet zomaar seks met hem willen. Er zijn genoeg mensen die gewoon echt niet schoon zijn, die bijna nooit hun handen wassen, ik ken zelfs iemand die na het aanraken van rauw vlees haar handen niet wast en dan overal aan zit. Bij vreemden weet je dat nooit, vandaar dus dat ik mijn handen was nadat ik in de supermarkt met een winkelwagentje heb rondgereden, op lift-/pinautomaatknopjes heb gedrukt etc. Van mijn vriend wéét ik dat hij schoon is (al heb je natuurlijk altijd wel bacteriën bij je), van miljoenen vreemden die overal rondlopen niet. En geloof me, daar zitten genoeg viezeriken tussen.
quote:nikki_28 schreef op 28 april 2012 @ 21:33:

[...]

Dus jij kan niet ziek worden van zijn ontlastingsbacterieen?Natuurlijk niet als we aan het vrijen zijn (maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat een man ging plassen midden in een vrijpartij). Wel als hij consequent zijn handen niet wast. Dat vind ik gewoon niet netjes, ik word er niet ziek van (of dat word ik toch wel), maar voor andere mensen.
quote:flip123456789 schreef op 28 april 2012 @ 21:36:

[...]

Bij mijn vriend weet ik dat hij die dag gedoucht heeft en dat hij wel gewoon zijn handen wast nadat hij naar de wc is geweest, bijvoorbeeld. Als hij dat niet zou doen, zou ik ook niet zomaar seks met hem willen. Er zijn genoeg mensen die gewoon echt niet schoon zijn, die bijna nooit hun handen wassen, ik ken zelfs iemand die na het aanraken van rauw vlees haar handen niet wast en dan overal aan zit. Bij vreemden weet je dat nooit, vandaar dus dat ik mijn handen was nadat ik in de supermarkt met een winkelwagentje heb rondgereden, op lift-/pinautomaatknopjes heb gedrukt etc. Van mijn vriend wéét ik dat hij schoon is (al heb je natuurlijk altijd wel bacteriën bij je), van miljoenen vreemden die overal rondlopen niet. En geloof me, daar zitten genoeg viezeriken tussen.Ok, duidelijk
South Park heeft het antwoord
quote:amand1969 schreef op 28 april 2012 @ 21:42:

South Park heeft het antwoord Niet meer laten pijpen dus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven