Gezondheid alle pijlers

Hypertensie

10-02-2016 18:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben vandaag naar de huisarts gegaan op controle, omdat ik de laatste maanden heel vermoeid ben. Deze heeft een bloedafname uitgevoerd en ook een lichamelijk onderzoek, waarbij ze mijn bloeddruk heeft gemeten. Deze stond 18/11, aan beide kanten. Nu ik was wat zenuwachtig voor dit doktersbezoek, omdat ik niet wist wat ik moest verwachten.

Zou deze hoge bloeddruk enkel komen van de spanning of kan dit niet zo hoog zijn van enkel spanning? De huisarts reageerde hier neutraal op deze vraag en was eerder bezorgd.
Een tensie van 18 over 11 is eerder wat te laag dan te hoog.
Het zal 180/110 zijn, of de TO is van Vlaanderen?

Het is wel hoog, TO, wat is het plan? Nog eens terugkomen om te meten, en dan eerst half uurtje rustig zitten?
Een maal een hoge bloeddruk is geen hoge bloeddruk. Nog een paar keer laten meten en eventueel thuismetingen gaan doen. Ik herken 18/11 niet overigens.
quote:Zebra123 schreef op 10 februari 2016 @ 18:58:

Een tensie van 18 over 11 is eerder wat te laag dan te hoog.Dan ben je er niet meer 😂
Ja, het is 180/110, maar in Vlaanderen wordt dit vaak herleid naar 18/11

Ik werk als verpleegkundige en ga morgen hem op het werk zelf eens meten, denk ik. Morgen heb ik de bloeduitslag, dus dat zal misschien ook wat verklaren.
Ik knal overigens ruim over de 200 als een arts mij meet, mijn man had een keer 230/150 terwijl hij normaliter op 130/90 zit of lager
eerste wat ze dan doen is een 24-uurs meting om echt zinnige waarden te krijgen,

vermoed ik.
Ok, bedankt! Heb vaak last van nierontstekingen, waarbij bloeddruk ook omtrent die waarde ligt. Heb nog nooit mijn bloeddruk laten meten door een arts, daarmee dat ik deze vraag stel
quote:absor schreef op 10 februari 2016 @ 19:14:

eerste wat ze dan doen is een 24-uurs meting om echt zinnige waarden te krijgen,

vermoed ik.Na een maal een hoge waarde? Echt niet. Eventueel later wel.
quote:kimby87 schreef op 10 februari 2016 @ 19:09:

Ja, het is 180/110, maar in Vlaanderen wordt dit vaak herleid naar 18/11

Ik werk als verpleegkundige en ga morgen hem op het werk zelf eens meten, denk ik. Morgen heb ik de bloeduitslag, dus dat zal misschien ook wat verklaren.Ben je nog in opleiding dan?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:polydox schreef op 10 februari 2016 @ 19:17:

[...]

Na een maal een hoge waarde? Echt niet. Eventueel later wel.Hier wel hoor. Bloeddruk was 160/100 en daarna 24u meting gedaan.
Mijn cortisolgehalte staat te hoog, en dat verklaart mijn hoge bloeddruk. Die trouwens nog altijd zo hoog staat, ook thuis.
A, vandaar. En nu?
Moet volgende week nog eens gaan om mijn cortisol te laten meten om stipt 17u. Daarna zal mijn arts wat beslissen. Maar het is eens stresshormoon, dus ik denk dat rust het belangrijkste is.
je kan op basis van 1 meting toch niet spreken van hypertensie
Er zijn nu al reeds meer dan 10 metingen gebeurd en deze blijft hoog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven