Gezondheid alle pijlers

Hyperventilatie

25-08-2009 17:42 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Afgelopen vrijdagavond heb ik in het ziekenhuis gelegen, omdat ik erg kortademig was en omdat ik mijn hart zowat haast in mijn keel voelde kloppen.

Bij de spoedeisende hulp hebben zij een hartfilmpje gemaakt, en moest ik even aan het ecg 2 uurtjes.

Gisteravond heb ik mijn 2e aanval gehad, toen ik bij mijn ex(samen met ons dochtertje) rustig op het balkon zat en weer zat te denken aan alle problemen en zorgen en dingentjes die mij erg verdrietig maken(het contact met mijn vader wat definitief voorbij is etc etc). Dit moet ik niet doen i know, maar mijn gedachtens dwalen gewoon de hele tijd af.

Ik fietste terug naar huis maar ik voelde mij op de terugweg erg duizelig, waardoor ik had besloten om dat hele stuk te gaan lopen met de fiets aan mijn hand,en dochterlief in het kinderzitje. Ik moet er niet aan denken dat ik zou gaan vallen met dochterlief achterop dat risico neem ik niet.

Vanmorgen voelde ik mij weer benauwd. Maar ik voel mij iets minder paniekerig als afgelopen vrijdag. Ik weet nu wat het is zo een aanval en barst daarom niet zo snel door paniek in tranen uit.

Ik probeer van alles om het onder de knie te krijgen, door muziek te luisteren,boekje te lezen, afleiding te zoeken. Maar aangezien ik in een grote stad woon en ik sinds kort een fiets heb(heb nog geen rijbewijs) vind ik het heel erg fijn om alles snel met de fiets eventjes te kunnen doen. Maar fietsen durf ik nu eigenlijk ook haast niet meer. Ik geef dingen niet zo snel op, ik word niet zo gauw bang van dingen maar nu wel.

Maar nu komt de vraag ; zijn er hier meer mensen die last hebben van hypervenitlatie dat gepaard gaat met hartkloppingen.

Hoe gaan jullie daarmee om, wat helpt er bij jullie om tijdens zo een aanval te doen?

Ik heb wel al een hyperfree apparaatje waar je in en uit moet blazen tijdens aanval.

Liefs,

Bloemetje79
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hierover ook een topic bij psyche gestart, en er is daar ook een topic, bang om flauw te vallen waar jouw klachten worden besproken.

Ik ben onder behandeling bij maatkracht.

www.maatkracht.com, hier op de site staat meer informatie. ze zeggen dat je er na een sessie of 8 ervanaf bent, ik ben nu 4 keer geweest, maar het duurt nog wel een paar maanden voor ik klachtenvrij bent.

het helpt om door je buik te ademen en goed uit te blazen, sterkte ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven