Gezondheid alle pijlers

Hypoglycaemie op volwassen leeftijd, wie ook?

21-08-2010 00:42 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had al eerder een topic geopend i.v.m allerlei vage klachten, op advies van meerdere mensen heb ik nu een afspraak gemaakt bij de homeopaat. Daar wordt ik volledig getest op hypoglycaemie (omgekeerde suikerziekte)

Dit is iets wat ik als klein meisje al heb gehad, en door het veranderen van mijn hormoonhuishouding (1e ongesteldheid) was ik hiervan "genezen".

Mijn moeder heb ik ook gesproken over alle klachten die ik heb, en zij gaf ook aan dat dat echt herkenbaar was met de klachten die ik toen had.

Verder heb ik ook de Harpertest gedaan waar ik met een score van 92 niet echt goed uitkwam.

Aangezien ik toen nog een klein meisje was, en vrij weinig heb meegekregen van de gevolgen (behalve dat ik 's avonds iets moest innemen, en geen suiker en vetten meer mocht eten) ben ik benieuwd of er nog meer mensen op dit forum zijn met hypoglycaemie, en hoe gaan jullie hier mee om? En zijn bij jullie de klachten flink minder geworden?
moe van suiker

Ik zou zeggen lees dit even
Mijn vriendin die gewoon depressief was had ook opeens Hypoglycaemie, maar weet je TO: het bestaat helemaal niet! Het is een nieuwe hype uit de hoed van de homeopatische wereld.
klinkt toch wat aantrekkelijker dan depressief
Hypoglycaemie (omgekeerde suikerziekte?!?!?!?) bestaat niet. Dat is weer een van die alternatieve diagnoses.
Die harpertest is ook een lachertje. Kan je tegenwoordig dmv een vragenlijst vasstellen hoe het met je bloedsuikerspiegel is? Bovendien is die test zo algemeen dat iedereen hypoglycemie heeft. Ik zal hem voor de gein eens maken
Kijk hier de symptomen, wat een waslijst, wedden dat je wel wat vindt van je gading?

Symptomen van hypoglycaemie kunnen zijn:

psyche

- voortdurende vermoeidheid, "de man met de hamer"

- gebrek aan energie, uitputting

- agitatie, irritatie, woedeaanvallen, hevige geëmotioneerdheid

- depressie, pessimisme, neiging tot piekeren, het opblazen van onbelangrijke zaken, zelfmoordgedachten

- gespannenheid en depersonalisatie

- onzekerheid of minderwaardigheidsgevoelens

- veelvuldige huilbuien of een gevoel van inwendig huilen

- angstgevoelens (voor mensen, plaatsen of dingen ), angstaanvallen, fobieën

- geeuwerigheid, verveling

- slechte arbeidsprestaties onder druk, weinig initiatief

- concentratiestoornissen

- slecht geheugen

- onrust

- hyperventilatie

- slaapstoornissen, wakker worden na een paar uur slaap, zich dromen niet kunnen herinneren of juist nachtmerries , slaperigheid overdag,slaperig of duf na de maaltijd

- verminderde geslachtsdrift (of juist excessief)

- moeilijk een besluit kunnen nemen

- 's morgens moeilijk op gang komen

voedingsstoornissen

- vaak honger; nachtelijke eetbuien

- gewichtsveranderingen (meer of minder)

- grote zoetbehoefte, grote behoefte aan witmelen (pasta's, brood , rijst ) en aardappelen

- beverigheid en geirriteerdheid (vooral wanneer men honger heeft)

- eten als men zich nerveus voelt

- eten geeft (kort) verbetering van de vermoeidheid e.a. klachten

- dagelijks meer dan drie kopjes koffie of glazen cola

- consumptie van veel alcohol

vocht

- droge mond, sterke dorst

- veel plassen

- sterke transpiratie (vooral 's nachts)

- klamme handen

algemeen

- koude handen of voeten, kouwelijkheid

- slechte aarding

- sterk ruikende lichaamsgeuren (oksel)

- snel blauwe plekken

gewrichten en spieren

- spierpijn (ook trekkingen of krampen) en gewrichtspijn

gynaecologie

- postnatale depressie

- menstruatiepijn en krampen

hart en bloedsomloop

- hartkloppingen

huid

- eczeem, uitslag

keel, neus en oren

- allergie

- vatbaar voor kou

- voorhoofdsholteontstekingen

- chronisch verstopte neus

- oorsuizen

- bloedend tandvlees

longen

- astmatische verschijnselen (druk op de borst en kortademigheid, zware, moeilijke ademhaling)

- allergie

- vatbaarheid voor infecties

maag/darm

- maagpijn, zuurbranden, opboeren, zweer

- braakneigingen

- buikpijn en darmstoornissen

- verstopping of opgeblazen gevoel

- dunne ontlasting

- spastische dikke darm

- slechte adem

neurologie

- hoofdpijn

- moeilijkheden zich te uiten

- onhandigheid

- duizeligheid, licht in het hoofd

- tintelingen

- dingen laten vallen of ertegenop lopen

nieren en blaas

- druk op de blaas

- veel plassen

- plas moeilijk op te houden

ogen

- vlekken voor de ogen

- vertroebeld zien
@ Meds: en weet je wat helemaal de grap was: toen ze een vriend kreeg waren haar klachten opeens verdwenen, als sneeuw voor de zon.

Ik heb haar er nooit meer over gehoord, terwijl ze eerst de hele dag liep te zeuren over haar bloedsuikerspiegel en of er geen suiker in het eten zat.
Aaah jemig ik ga die test niet maken, wat een lachertje, vragen als of je wel eens honger hebt tussen de maaltijden door (wie niet) of je wel eens wakker wordt 's nachts (wie niet)

Voor wie er deze bullshit wel kan verdragen:

harper test
Los van of het bestaat of niet (ik bedoel hier niets mee), wat houdt je tegen om dat dieet te proberen en te kijken of jij je beter voelt? Dat is toch ook het enige dat telt. Het is algemeen bekend dat wij Westerse mensen teveel suiker tot ons nemen met ons bewegingspatroon.
haar vriend is als insuline zeg maar....

Doe jij even die test? Ik trek het echt niet....
@ Meds: geinig die lijst, ik heb nu toxoplasmose (gewoon door een erkende bloedproef vastgesteld ), maar volgens jouw lijstje heb ik dus nog veel meer
teveel suiker is niet goed, maar suikervrij is echt overbodig. Bovendien wil de homeopaat gewoon dure druppels aan d'r slijten
Iris, je bent doodziek
ik ook terwijl ik slechts een schouderblessure heb
Zo......ik heb al een verkeerde diagnose zie ik.

Wel heel apart dat ik als klein meisje 4 x geopereerd ben voor mijn 11e (voor wat de artsen dachten dat het wel moest zijn), jarenlang medicijnen heb gehad, elke maand naar het ziekenhuis moest en dat niets hielp. Op een gegeven moment had ik zulke hoge doseringen dat ik mijn eten niet meer binnen kon houden na het slikken van zo'n pil. Toen doorverwezen naar een academisch ziekenhuis, konden niets vinden. Mocht elke 3 maanden weer terug komen, en mijn klachten bleven maar.

Uiteindelijk ben ik via de homeopaat na 1 1/2 volledig van mijn klachten afgekomen.

Dat is dan wel weer heeeeeeeeeeel erg toevallig, maar goed....dat zal dan wel aan mij hebben gelegen.

Door mijn ervaringen uit het verleden sta ik dan weer meer sceptisch tegenover de medische wereld dan tegenover de homeopatische wereld.

Waar het om gaat: ik vraag alleen om mensen die wel die diagnose hebben gehad, en die hier niet sceptisch tegenover staan.
quote:meds schreef op 21 augustus 2010 @ 01:04:

Iris, je bent doodziekIk weet het meid, het is wat hè.
Jaja, de homeopaat wist het wel. Hij heeft niet eens gestudeerd, dus wat zegt dat?

Ik heb ervaring, want ik heb jaren naar dat gezeur moeten luisteren.
Hiepogliekemie is net zoiets als hoogsensitieve personen. Het bestaat niet echt, maar oh zo fijn om die stempel te hebben.
tja soms groeien kinderen over hun klachten heen, soms zijn de oorzaken psycho somatisch en soms helpen medicijnen pas na een tijdje.

In homeopatische middelen zit overigens zo weinig werkzame stof dat het helemaal niks kan doen voor je lijf. Je koopt geloof in een flesje
wat bedoel je eigenlijk met "volledige getest op hypoglycemie"
Geloof in een flesje. Mooi!
quote:meds schreef op 21 augustus 2010 @ 01:03:

Aaah jemig ik ga die test niet maken, wat een lachertje, vragen als of je wel eens honger hebt tussen de maaltijden door (wie niet) of je wel eens wakker wordt 's nachts (wie niet)

Voor wie er deze bullshit wel kan verdragen:

harper test

Iedereen word wakker 's nachts, na elke slaap cyclus namelijk. Soms registreer je het maar meestal niet.

Die test heb ik niet afgemaakt (wel aan begonnen uit nieusgierigheid) maar wat een kul!

TO als je denkt dat je bloedsuiker niet oke is ga dan naar de huisarts. Heel simpel te bepalen en een stuk betrouwbaarder dan dit.
waarschijnlijk kon de huisarts niks vinden
Ik had TO's post gemist. Nou ja als je liever een homeophaat vertrouwd (wat iedereen zichzelf kan noemen!) dan een echte arst wegens tegenvallende resultaten van heel veel jaar geleden moet je het zelf weten. Het is gelukkig niet mijn portomonee die geplunderd word

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven