Gezondheid alle pijlers

Hypoglycaemie op volwassen leeftijd, wie ook?

21-08-2010 00:42 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had al eerder een topic geopend i.v.m allerlei vage klachten, op advies van meerdere mensen heb ik nu een afspraak gemaakt bij de homeopaat. Daar wordt ik volledig getest op hypoglycaemie (omgekeerde suikerziekte)

Dit is iets wat ik als klein meisje al heb gehad, en door het veranderen van mijn hormoonhuishouding (1e ongesteldheid) was ik hiervan "genezen".

Mijn moeder heb ik ook gesproken over alle klachten die ik heb, en zij gaf ook aan dat dat echt herkenbaar was met de klachten die ik toen had.

Verder heb ik ook de Harpertest gedaan waar ik met een score van 92 niet echt goed uitkwam.

Aangezien ik toen nog een klein meisje was, en vrij weinig heb meegekregen van de gevolgen (behalve dat ik 's avonds iets moest innemen, en geen suiker en vetten meer mocht eten) ben ik benieuwd of er nog meer mensen op dit forum zijn met hypoglycaemie, en hoe gaan jullie hier mee om? En zijn bij jullie de klachten flink minder geworden?
Tja Zam, dan zal er zeker wel wat van waar kunnen zijn.

Dan maar weer terug naar de 3x per dag een maaltijd met 's-avonds piepers, spruitjes, een balletje gehakt en een kuiltje jus . Toch deden die mensen het vroeger zo gek nog niet, want ze waren sterker en minder vaak dik.
quote:iris1969 schreef op 25 augustus 2010 @ 16:24:

Tja Zam, dan zal er zeker wel wat van waar kunnen zijn.

Dan maar weer terug naar de 3x per dag een maaltijd met 's-avonds piepers, spruitjes, een balletje gehakt en een kuiltje jus . Toch deden die mensen het vroeger zo gek nog niet, want ze waren sterker en minder vaak dik.Maar toen zaten mensen ook nog niet heel de dag achter de pc (prive en / of werk). Helpt ook.
Ja, dat is waar, al is de hele dag werken op het veld ook niet zo heel erg goed voor je .
@Valk natuurlijk bestaat het placebo effect daar valt niet over te discussieren, maar je hoeft voor een placebo effect niet naar de alternatief genezer, een wandeling in de buitenlucht, een avondje met vrienden, een mooie film of nieuwe schoenen zijn allemaal net zo productief
quote:iris1969 schreef op 25 augustus 2010 @ 16:29:

Ja, dat is waar, al is de hele dag werken op het veld ook niet zo heel erg goed voor je .Waarom niet?
Ik denk dat je rug dan gaat protesteren SeptemberGirl.
Hypoglykemie is toch een nieuw hip dingetje uit de hoek van de alternatieve genezers? Net als Candida. Ik kwam die dingen gisteren toevallig steeds tegen met Googlen. Oh ja, en elektrosmog en aardstralen, die schijnen ook zo ongeveer alles te veroorzaken.

Ik heb toch liever 'onverklaarbare hoofdpijn' dan dat ik op mijn werk moet aankomen met hypoglykemie, candida, elektrosmog of aardstralen. Zelf zoek ik dus nog even verder, bij voorkeur samen met de huisarts en/of neuroloog.
Nu nog even on-topic voor TO: het dieet waar ik me nu aan houdt is voorgeschreven naar aanleiding van het bloedonderzoek waar vrij extreme waardes uitkwamen, ver buiten het gebied wat als normaal wordt beschouwd.

Het dieet is: geen suiker of zoetigheid, ook geen hele zoete vruchten, geen verwerkte koolhydraten (pizza, pasta, brood, witte rijst etc), geen melk of yoghurt en geen vet.

Wel: hele granen (tarde, rogge, quinua, volkoren rijst), jonge kaas, groenten, zuurder fruit, thee, vis, vlees en eieren.

Is in het begin lastig vol te houden voor sommige mensen, maar je went er snel aan. Het is eigenlijk een basisdieet, wat mensen aten toen ze hun eten nog niet bij de super konden halen. Zoals je je kunt voorstellen val je er ook behoorlijk van af.

Ik houd me er niet superstreng aan, thuis wel maar bij andere mensen eet ik gewoon mee, behalve de zoetigheid. Over een aantal maanden wordt mijn bloed weer gemeten en als de waarden dan wat stabieler zijn kan ik ook weer afbouwen.

Dit is natuurlijk geen voorschrift, je moet dit wel met je arts bekijken.

Grappig: ik woon in het buitenland en hier is het helemaal geen zweverige diagnose! Het wordt al heel lang vastgesteld en juist door reguliere geneeskunde.
Ja maar Valk, het ging om homeopathische druppels die zouden helpen. Da's natuurlijk flauwekul.

Dat een dieet help tegen schommelingen in de bloedsuikerspiegel lijkt me vrij logisch.
quote:Valk schreef op 25 augustus 2010 @ 17:21:

Nu nog even on-topic voor TO: het dieet waar ik me nu aan houdt is voorgeschreven naar aanleiding van het bloedonderzoek waar vrij extreme waardes uitkwamen, ver buiten het gebied wat als normaal wordt beschouwd.

Noem eens wat waardes?

Het dieet is: geen suiker of zoetigheid, ook geen hele zoete vruchten, geen verwerkte koolhydraten (pizza, pasta, brood, witte rijst etc), geen melk of yoghurt en geen vet.

Geen vet? dat is heel ongezond, bovendien heeft vet geen of nauwelijks invloed op de bloedsuikerspiegel.

Yogurt idem

Wel: hele granen (tarde, rogge, quinua, volkoren rijst), jonge kaas, groenten, zuurder fruit, thee, vis, vlees en eieren.

geen yogurt, maar wel jonge kaas??

geen vet maar wel ei en vlees?

Geen verwerkte koolhydraten maar wel tarwe? hoe dan rauw?

Is in het begin lastig vol te houden voor sommige mensen, maar je went er snel aan. Het is eigenlijk een basisdieet, wat mensen aten toen ze hun eten nog niet bij de super konden halen.

Zoals je je kunt voorstellen val je er ook behoorlijk van af.

Het lijkt mij een nogal hap-snap, verzin eens wat dieet, er valt geen lijn te ontdekken

Ik houd me er niet superstreng aan, thuis wel maar bij andere mensen eet ik gewoon mee, behalve de zoetigheid. Over een aantal maanden wordt mijn bloed weer gemeten en als de waarden dan wat stabieler zijn kan ik ook weer afbouwen.

Dit is natuurlijk geen voorschrift, je moet dit wel met je arts bekijken.

Grappig: ik woon in het buitenland en hier is het helemaal geen zweverige diagnose! Het wordt al heel lang vastgesteld en juist door reguliere geneeskunde.Buitenland als in rimboe van Azië?
quote:Zamirah schreef op 25 augustus 2010 @ 20:03:

Ja maar Valk, het ging om homeopathische druppels die zouden helpen. Da's natuurlijk flauwekul.

Dat een dieet help tegen schommelingen in de bloedsuikerspiegel lijkt me vrij logisch.schommelingen in de bloedsuikerspiegel is heel normaal zamier, dat is geen aandoening, het is een aandoening als de waardes zodanig afwijken dat je er van in coma raakt.
Pffffff misschien kan jij je toch beter houden op je eigen anabole sterioiden Meds.....

Ik heb het al vaker gehoord op het viva forum en wilde me er eigenlijk niets van aantrekken, maar je reageert volgens mij echt alleen om te reageren.... je laatste reactie's zijn voor mij een groot voorbeeld daarvan, ik kan er niets anders van maken.

Ik blijf het jammer vinden.....iedereen mag zijn mening hebben en geven, maar volgens mij gaat iedereen er wel vanuit dat degene die dan reageert ondanks alles respect blijft houden

voor iedereen!

Groetjes Leolieke
Sterke onderbouwing, Leolieke.
Leolieke wat is eigenlijk je inhoudelijke bijdrage naast je geblaat en persoonlijke verwensingen?
Nee jullie hebben een sterke onderbouwing en voegen echt iets toe.....jullie zijn alleen maar bezig om anderen te kwetsen, leuke hobby!

Pfffff

Misschien kan VA hier ook ff het roer omgooien.... en aangeven dat het niet de bedoeling is om elkaar hier met woorden klein te krijgen maar elkaar met respect moet blijven behandelen hoe je er ook over denkt.

En jaaaaa....iedereen zal er anders over denken, gelukkig wel!

Maar kom op zeg....kleuterschool is voorbij hoor.
Heb het hele topic is even doorgelezen, en ik denk dat dit een eeuwig durende discussie blijft, maar ach daar is het forum ook voor toch?

Ik ben zelf bij een "moleculair arts" geweest, ivm ziekte van Crohn, nogal erg sceptisch bij dit soort dingen maar ach wie weet komt er wel wat uit.

Ik slikte toen (helaas nogsteeds) flink wat prednison en begrijpelijk, ik wilde daar zo snel mogelijk vanaf. Ik at veel granen, zuivel en vlees, maar weinig groente omdat ik het idee had daar juist last van te krijgen. Mijn internist adviseerde om gewoon alles te eten, tenzij er erg duidelijk is dat ik van een bepaald iets last krijg.

Toen ik bij die 'arts' kwam werd er met wat magneetjes oid aan mn voet en hand gevoeld, en kwam eruit dat ik een overschot had aan dierlijk eiwit, waardoor ik tarwe niet goed kon verteren/verdragen. Kortom beide schrappen dus en leven op groente en fruit, liefst nog raus á la het raw food dieet. Uiteraard allerlei druppeltjes erbij en dan zou het snel beter gaan.

En inderdaad ik voelde me prima (gek he met bakken prednison per dag), na een week of 6 op controle en ook allerlei waardes bleken een stuk beter te zijn. De druppels gebruikte ik nauwelijks want zooo smerig, dus hup nieuwe lading druppels erbij want als ik nu al zo'n goed resultaat had zou ik binnekort wel snel van de Crohn af zijn (euh... het is toch chronisch?!)

Diezelfde week terug naar de internist, en wat bleek, o.a. mijn onstekingswaarde omhoog, B12 ver omlaag... tja.. en die "arts" maar zeggen dat het zo goed ging met mij. NIet dus. Hierna ben ik ook niet meer teruggeweest, heb toch wat meer vertrouwen in mijn internist...

Het enige positieve dat het mij heeft opgeleverd is dat mijn maaltijden nu voor een groot deel uit groente bestaan en ik idd wat minder vlees eet.

Verder moet iedereen vooral zelf weten wat hij/zij doet of geloofd, maar als je bij een homeopaat oid langsgaat, hou iig je huisarts of behandelend arts in het ziekenhuis op de hoogte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven