Gezondheid alle pijlers

iemand bekend met dermatitis perioralis?

13-06-2013 08:39 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Gisteren bij de huisarts te horen gekregen dat ik dermatitis perioralis heb nav een uitslag op mijn wang van kleine pukkeltjes en zogenaamde onstoken haartjes. Enige remedie is om minimaal een maand lang niks maar dan ook helemaal niks op mijn gezicht te smeren (ook géén zonnebrand, terwijl ik binnenkort op vakantie ga).

Ken iemand deze aandoening en wat was de remedie en hoe gin de genezing en zijn er nog andere manieren om hier vanaf te komen?

Ik smeer al tig jaar (veel) op mijn gezicht en dan ineens helemaal niks meer smeren voor minimaal een maand is heel heel lang en lastig...bovendien en gezien mijn zonvakantie lijkt zon me ook niet goed voor mijn huid.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb van de dermatoloog metronidazol gekregen. Het zou na een week of drie weg moeten zijn. Ik hoop het maar, vind het lang duren en ik moet mijzelf echt goed in bedwang houden om toch niet de cortisonzalf te gebruiken.

Suiker eet ik niet en zuivel, behalve twee plakjes kaas op brood, ook niet. Dat kan het dus niet zijn.
Ik werd vanmorgen ook wakker met huiduitslag. Rond mijn mond, neus en kin. Ook een beetje op mijn neus.

Jeuken en branderig gevoel, en bobbeltjes.

Ik ben meteen naar de huisarts geweest, zij denkt aan dermatitis perioralis. Ik moet stoppen met make up gebruiken en ik heb rozex creme gekregen en cetirizine tabletjes tegen de jeuk.

Ik hoop echt dat het snel helpt, want het ziet er niet uit en jeukt zo erg!

Als het niet helpt, ga ik naar een dermatoloog gaan.

Nele
Ik ben nu twee weken bezig met twee maal daags metronadizol, maar daar wordt ik niet blij van. Mijn huid is heel droog, rood, branderig, jeuk en ik heb tranende ogen (ik heb alleen pd rond mijn ogen). Vanochtend niet meer ermee gesmeerd en eens kijken wat er nu gebeurd, anders maar weer terug naar dermatoloog, want dit is het ook niet. Het leek na ongeveer 10 dagen wel beter te worden, nadat het eerst erger was door het stoppen met hormoonzalf, maar dat trekkerige, branderige is heel naar en die droge huid is ook niet prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven