Gezondheid alle pijlers

iemand ervaring met de essure-methode?

02-01-2014 05:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het overwegen me te laten steriliseren, heb 2 kinderen, wordt 40 dit jaar.. Ben wel klaar met baby's van mezelf. Ben me een beetje gaan verdiepen en kwam de essure methode tegen, naast de 'ouderwetse' sterilisatiemethode. Wie heeft er ervaring mee? Postief of negatief?
Ik heb me 2 jaar geleden laten steriliseren, had ook de mogelijkheid om te kiezen voor Essure. Ik heb dat niet gedaan, en ben gesteriliseerd via laparoscopie.

Ik vond/vind het geen prettig idee om wakker te zijn bij een medische ingreep. Vind het laten maken van een uitstrijkje ook altijd wat ongemakkelijk, lig er voor m'n gevoel zo bloot bij. Maar goed, ik zou me het liefst ook plat laten spuiten voor het laten vullen van een gaatje bij de tandarts

Daarnaast waren er wat minder positieve geluiden, over sterilisaties die niet goed gelukt waren, en moet je na de ingreep nog een periode wachten tot de eileiders daadwerkelijk dichtgegroeid zijn. In die periode kun je nog steeds zwanger raken.

De operatie was geen probleem, ik heb me twee dagen brak gevoeld, maar was de 2e dag wel al rustig thuis aan het werk. Het herstel van de wondjes ging ook zonder problemen.
Zelf nog niet toe aan essure ivm m'n leeftijd.

Maar ik werk in een privé kliniek, waar we deze methode regelmatig doen.

Mocht je specifieke vragen hebben, kan ik je er best bij helpen
Ik heb me laten steriliseren via de Essure methode. Ik kreeg wat pijnstillende medicijnen vooraf. De ingreep heeft bij mij exact 10 minuten geduurd. Het was beslist geen prettige ingreep maar daarna heb ik meer last gehad van de medicijnen dan van de ingreep.

Nooit meer last van gehad verder. Je moet, zoals hierboven staat, inderdaad drie maanden wachten tot de Essure vergroeid is. In die tussentijd moet je dus nog even iets extra's gebruiken als anticonceptie.
Ja, vier jaar geleden laten doen. Viel me eerlijk gezegd tegen, maar dat kwam volledig door mezelf. Had niet ingeschat dat ik er wel eens last van kon hebben, en ben er alleen, met ov naar toe gegaan. En toen ging ik dus onderuit tijdens de ingreep . Heb twee uur bij liggen komen, en toen moest ik nog terug. En omdat ik een eigenwijs stuk vreten ben heb ik niet mijn man gebeld, maar met de trein weer terug. Kotsend en wel...Was gewoon heel, heel dom van mij.

Geen pijn na de ingreep, tijdens de ingreep eigenlijk ook niet, was echt mijn lichaam die het er niet mee eens was.

Drie maanden beschermde sex vond ik niet zo erg, dus dat kan ik toch niet echt een nadeel noemen.

Bij de echo bleek alleen een van de veertjes niet te zien, en dan moet door inspuiten van contrast gekeken worden of het goed zit. En dat is heel, heel naar. En ik ben best een bikkel, maar dit vond ik erger dan bevallen.

Maar toen alles goed bleek, was het ook goed Geen gedoe meer met anticonceptie, geen hormonen, en geen kans op toch per ongeluk zwanger, want dicht is dicht, geen herstel mogelijk.
Ik was trouwens nummer tweehonderdzoveel in dit ziekenhuis, en de eerste die serieus onderuit ging (lag daar met een bloeddruk van 60/30, schrokken ze wel van). Nu ging ik de ingreep in met een bloeddruk van 85/55, van nature een erg lage bloeddruk, dus het was niet eens een dramatische daling, maar als je al zo op de grens zit is het net het zetje naar té laag. En dan voel je je echt heel naar...
Ik heb het 2 jaar geleden laten doen en het was bij mij een fluitje van een cent. Het deed geen pijn, het was zo gepiept. Heb er nadien ook geen last van gehad. Ik was pas 33. Heb er geen spijt van.
Heb t ook laten doen. Ik was 30 zonder kinderen en mn eileiders bleken verstopt/te klein.

Daardoor niet gelukt. Pijn viel mee.

Jij hebt al kinderen dus vermoed dat je eileiders prima zijn. ;)

Heb vlak daarna nog laproscopische sterilisatie gehad. Dat was hel!

Moest nacht extra blijven vanwege pijn.
@ stOmry... Wat voor kliniek werk jij? Moet nl morgen voor een ingreep waar ik een roesje voor krijg. Dacht twee dingen tegelijk te doen. Maar ik weet nog niet of ik t ga doen..

Die drie maanden vind ik nog tricky. Er bestaat ook nog iets als ovablock. Maar dat doen ze daar niet..
Vanmiddag laat ik het doen. Ben zo superzenuwachtig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven