Iemand ervaring met een dikkedarm onderzoek??
woensdag 20 oktober 2010 om 17:07
Man heeft het gehad, geen pretje. Vooral de laxeermiddelen vooraf. Die waren ontzettend goor (zeewater met een vleugje chemische vanille) en ik geloof vier keer een liter. Ik dacht dat hij zich aanstelde over hoe smerig het was, tot ik zelf een slokje nam.
Home is where your wifi connects automatically.

woensdag 20 oktober 2010 om 17:16
Ik heb gisteren mijn eerste dikke darm onderzoek gehad.
Door het roesje weet ik niets meer van het onderzoek, enkel wat vage beelden.
Toen ik wakker werd had ik hoofdpijn, en ook wel honger, want ja, je bent echt helemaal leeg. Maar ik vond het echt 100% meevallen.
Mijn buik is nu wel wat gevoelig, maar ik heb hiervoor een paracetamol genomen voor het slapen.
Ik weet nu trouwens dat ik colitis ulcerosa heb, en begin vanaf vanavond met een klysma.
Wat zijn jouw klachten, kusje88?
Door het roesje weet ik niets meer van het onderzoek, enkel wat vage beelden.
Toen ik wakker werd had ik hoofdpijn, en ook wel honger, want ja, je bent echt helemaal leeg. Maar ik vond het echt 100% meevallen.
Mijn buik is nu wel wat gevoelig, maar ik heb hiervoor een paracetamol genomen voor het slapen.
Ik weet nu trouwens dat ik colitis ulcerosa heb, en begin vanaf vanavond met een klysma.
Wat zijn jouw klachten, kusje88?
woensdag 20 oktober 2010 om 17:20
Ik heb het 2 jaar geleden gehad en (sorry!) als iets heel vervelend ervaren..
Ik werd wakker tijdens mn roes omdat ze zo hard aan het porren waren omdat ze de bocht niet om konden.
Maar goed, zo hoeft het bij jou natuurlijk niet te lopen!
Achteraf voelde ik me wat beurs van binnen en heb ik rustig aan gedaan, na een half uur kon ik het ziekenhuis weer uit..
Dat laxeermiddel was overigens heel vies..
Sterkte!!
Ik werd wakker tijdens mn roes omdat ze zo hard aan het porren waren omdat ze de bocht niet om konden.
Maar goed, zo hoeft het bij jou natuurlijk niet te lopen!
Achteraf voelde ik me wat beurs van binnen en heb ik rustig aan gedaan, na een half uur kon ik het ziekenhuis weer uit..
Dat laxeermiddel was overigens heel vies..
Sterkte!!

woensdag 20 oktober 2010 om 17:40
woensdag 20 oktober 2010 om 17:45
die laxeermiddelen vond ik echt verschrikkelijk vies! echt heel erg goor. En uiteindelijk zat mijn maag ook wel vol met 3 liter van dat spul, en dan moet je nog een liter tegen heug en meug naar binnen werken.
Het roesje werkte bij mij niet zo goed of niet (ik was iig echt volledig bij kennis), dus ik heb alles gevoeld wat er te voelen was en ook dat vond ik niet zo'n pretje. Stiekem vond ik het nog pijnlijk ook.
(Heb een wel werkend roesje gehad voor een gastroscopie en die werkte heel erg goed)
Maar daarna geen enkel probleem, gewoon lekker uitslapen en dat was het.
Het roesje werkte bij mij niet zo goed of niet (ik was iig echt volledig bij kennis), dus ik heb alles gevoeld wat er te voelen was en ook dat vond ik niet zo'n pretje. Stiekem vond ik het nog pijnlijk ook.
(Heb een wel werkend roesje gehad voor een gastroscopie en die werkte heel erg goed)
Maar daarna geen enkel probleem, gewoon lekker uitslapen en dat was het.
woensdag 20 oktober 2010 om 17:46
quote:heleen1234 schreef op 20 oktober 2010 @ 17:40:
De bochten zijn lastig, ik heb geen roesje gehad. Twee assistenten stonden die buis in de goede richting te duwen. PIJN!! Heb nog nooit zo hard gevloekt. Naderhand geen last gehad van dat geduw. (Behalve heel veel genante gedachten, tsja je ligt niet echt op je charmantst).ja dat dus
De bochten zijn lastig, ik heb geen roesje gehad. Twee assistenten stonden die buis in de goede richting te duwen. PIJN!! Heb nog nooit zo hard gevloekt. Naderhand geen last gehad van dat geduw. (Behalve heel veel genante gedachten, tsja je ligt niet echt op je charmantst).ja dat dus
woensdag 20 oktober 2010 om 18:15
Ik heb het onderzoek vier jaar geleden gehad en ik vond het ergste dat beetje bitterzout dat je in heb begin moest nemen, die troep drinken viel nog wel mee. Ik heb ook een roesje gekregen en heb niets van het onderzoek meegekregen. Ik heb zelfs al een half uur tegen mijn vriend liggen kletsen op de uitslaapkamer, terwijl ik nergens vanaf wist. 's Avonds heb ik gewoon warm gegeten en de volgende dag had ik ook nergens last van. Door het roesje mocht je geen autorijden etc. de volgende dag.
woensdag 20 oktober 2010 om 18:22
Ik kreeg ook een roesje, omdat ik en en maag en direct een darm onderzoek kreeg. Maagonderzoek niks van gemerkt maar voor de darm onderzoek heeft het niet gewerkt ik heb liggen gillen en huilen van de pijn. De kleanprep was één en al verschikking (sorry TO kan het niet mooier maken) idd vanille met zout smaak, en als je het drinkt hoef je niet te plassen gek genoeg, en maar meer erin lurken, ineens barst het dan los en geloof me blijf maar op de wc voorlopig want het heeft geen zin om eraf te komen
Achteraf kwam ik bij in de uitslaapkamer en kreeg ik en koppie thee en een boterham, had verrekte honger. Daarna beetje raar gevoel in mijn buik en ben ik met een vriend een wandelling wezen maken.
Het is idd vervelend maar als het eenmaal achter de rug is weet je wel wat...
Heel veel sterkte en suc6 !
Achteraf kwam ik bij in de uitslaapkamer en kreeg ik en koppie thee en een boterham, had verrekte honger. Daarna beetje raar gevoel in mijn buik en ben ik met een vriend een wandelling wezen maken.
Het is idd vervelend maar als het eenmaal achter de rug is weet je wel wat...
Heel veel sterkte en suc6 !
woensdag 20 oktober 2010 om 18:58
Heb vaak genoeg een colo gehad ivm ziekte v crohn.
Ach..1 dag klean-prep zuipen, is idd erg vies. Doe er n hoop limo siroop door, en in de koelkast zetten, en met een rietje opdrinken.
Snap ook niet goed wat voor dieet jij krijgt, of heb je een ander laxeermiddel?
Het onderzoek zelf stelt niets voor, met een roesje en pijnstilling merk ik er niks van. Behalve na die tijd een hoop onzin uitkramen.
Suc6..
Ach..1 dag klean-prep zuipen, is idd erg vies. Doe er n hoop limo siroop door, en in de koelkast zetten, en met een rietje opdrinken.
Snap ook niet goed wat voor dieet jij krijgt, of heb je een ander laxeermiddel?
Het onderzoek zelf stelt niets voor, met een roesje en pijnstilling merk ik er niks van. Behalve na die tijd een hoop onzin uitkramen.
Suc6..
woensdag 20 oktober 2010 om 18:58
Oh ik heb ook zo liggen trappen en huilen..
Ik kwam omhoog en keek recht op het scherm met de binnenkant van mn darmen op het scherm ..
Daarna weer neer gevallen en toen ik wakker werd moest ik wederom weer huilen.. Zo stom! Net een klein kind haha!
En inderdaad, wat voelde ik me genant achteraf..
Maar ja, zij doen het tig x per dag dus het zal wel meevallen
Ik kwam omhoog en keek recht op het scherm met de binnenkant van mn darmen op het scherm ..
Daarna weer neer gevallen en toen ik wakker werd moest ik wederom weer huilen.. Zo stom! Net een klein kind haha!
En inderdaad, wat voelde ik me genant achteraf..
Maar ja, zij doen het tig x per dag dus het zal wel meevallen
woensdag 20 oktober 2010 om 19:09
Volgens mij gaat het om een vezelvrij dieet, waarbij je zo weinig mogelijk vezelrijke producten eet, volkoren brood, noten, zaden en ook rauwkost. Dit bljift blijkbaar het langst in je darmen plakken.
ik las hierover pas toen ik al bezig was met de moviprep, maar ondanks dat ik het dieet niet gevolgd heb, was mijn darm schoon genoeg.
Na jullie horrorverhalen ben ik zo zo blij dat ik echt niets bewust heb meegemaakt van het onderzoek.
ik las hierover pas toen ik al bezig was met de moviprep, maar ondanks dat ik het dieet niet gevolgd heb, was mijn darm schoon genoeg.
Na jullie horrorverhalen ben ik zo zo blij dat ik echt niets bewust heb meegemaakt van het onderzoek.