Gezondheid alle pijlers

Iemand ervaring met Topamax (voor migraine te voorkomen)

28-06-2010 16:56 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik ben zojuist bij de neuroloog geweest en heb een recept voor Topamax gekregen. Dit medicijn is om migraine te voorkomen. Ik moet langzaam de dosering opbouwen. Het medicijn heeft alleen nogal wat bijwerkingen. Ik vraag me af of iemand er ervaring mee heeft?

Liefs Summer
Summer,

Zelf heb ik epilepsie en migraine. Ik slik naast de Tegretol ook nog 2 x Topamax voor de epilepsie. Maar sinds september vorig jaar hierdoor geen migraine meer gehad.
Hey hoi,

Geen persoonlijke ervaring maar mijn moeder heeft een poos topamax gebruikt voor haar hevige migraine. Ze heeft er een tijd profijt van gehad maar helaas was het op de lange termijn geen succes..
Hoi Summer,

Zelf heb ik nooit Topamax gebruikt, maar ik ken het middel goed. Het kan een prima medicijn zijn om migraine-aanvallen te voorkomen, maar het kan ook pittige bijwerkingen geven.Mogelijke bijwerkingen zijn bijvoorbeeld tintelingen in je handen / voeten, maar ook je niet meer happy voelen. Wat dan wel weer een positieve bijwerking kan zijn is dat het gewichtsafname kan geven; daar zijn de meeste vrouwen wel blij mee. De dosering moet erg langzaam opgebouwd worden, en onder begeleiding van een neuroloog. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust. In ieder geval succes!
Ha Summer, ik heb een jaar of vijf geleden een tijd Topamax geslikt vanwege migraine. Het hielp goed, maar gaf zoveel bijwerkingen (afvallen bij bestaand ondergewicht, depressie) dat ik ermee gestopt ben.

Bouw het in elk geval héél rustig op, dan heb je de meeste kans het middel te verdragen. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven