Ik ben een verrader.
dinsdag 14 december 2010 om 15:57
Dag Dames,
Ik voel mij hartstikke klote.
Naar aanleiding van een ander topic, biecht ik het volgende op.
Ik heb een collega aangegeven bij de kinderbescherming.
de situatie in het kort.
Ik werk in de horeca, met diensten van 10-19 of 19-0100.
Een collega van mij, wilde 's middags even weg, of ik haar werk kon overnemen.
Ze was met een kwartiertje terug.
Later vertelde ze mij, dat ze haar zoontje van school had gehaald.
Op mijn vraag, " waar is hij nu", zei ze "thuis".
Ik vroeg, wie past op hem?
Ze zei, niemand.
Het mannetje is net 4.
Ik zei dat ik dat niet vond kunnen, ze zei ik doe dat al een half jaar, ik kan de oppas niet meer betalen.
In het kort, ze zet hem achter de tv, met wat lekkers en is 's avonds om 19.45 thuis.
Als ze avonddienst draait, is hij ook alleen thuis.
Van 18.00 tot 01.30.
Gaat alleen naar bed.
Haar oudste kind is van haar weggenomen, en ze heeft hem gedreigd, dat als hij de deur openmaakt voor wie dan ook, met hem hetzelfde zal gebeuren.
Wederom heb ik mijn afkeer uitgesproken.
Eens in de maand werken we samen op zaterdag.
Het manneke was wederom alleen thuis.
Ik heb het verteld aan onze leidinggevende.
Die zei, " het zijn mijn zaken niet".
Ik heb mijn collega gezegd, dat ik met deze wetenschap niet langer met haar kon werken.
En aangeboden om samen met haar, een oplossing te zoeken.
Ze moest er om lachen.
Ik heb de kinderbescherming gebeld.
En het kindje is bij haar weggehaald.
Heb ik juist gehandeld, ik voel mij toch rot.
Graag jullie mening.
Ik voel mij hartstikke klote.
Naar aanleiding van een ander topic, biecht ik het volgende op.
Ik heb een collega aangegeven bij de kinderbescherming.
de situatie in het kort.
Ik werk in de horeca, met diensten van 10-19 of 19-0100.
Een collega van mij, wilde 's middags even weg, of ik haar werk kon overnemen.
Ze was met een kwartiertje terug.
Later vertelde ze mij, dat ze haar zoontje van school had gehaald.
Op mijn vraag, " waar is hij nu", zei ze "thuis".
Ik vroeg, wie past op hem?
Ze zei, niemand.
Het mannetje is net 4.
Ik zei dat ik dat niet vond kunnen, ze zei ik doe dat al een half jaar, ik kan de oppas niet meer betalen.
In het kort, ze zet hem achter de tv, met wat lekkers en is 's avonds om 19.45 thuis.
Als ze avonddienst draait, is hij ook alleen thuis.
Van 18.00 tot 01.30.
Gaat alleen naar bed.
Haar oudste kind is van haar weggenomen, en ze heeft hem gedreigd, dat als hij de deur openmaakt voor wie dan ook, met hem hetzelfde zal gebeuren.
Wederom heb ik mijn afkeer uitgesproken.
Eens in de maand werken we samen op zaterdag.
Het manneke was wederom alleen thuis.
Ik heb het verteld aan onze leidinggevende.
Die zei, " het zijn mijn zaken niet".
Ik heb mijn collega gezegd, dat ik met deze wetenschap niet langer met haar kon werken.
En aangeboden om samen met haar, een oplossing te zoeken.
Ze moest er om lachen.
Ik heb de kinderbescherming gebeld.
En het kindje is bij haar weggehaald.
Heb ik juist gehandeld, ik voel mij toch rot.
Graag jullie mening.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 14 december 2010 om 16:41
Ik kan me jouw schrik voorstellen en ook het gevoel dat je een verrader bent, maar ik hoop dat je dat gevoel kunt uitschakelen en je realiseert dat je voor het kind het juiste hebt gedaan. Dat de moeder jou een verrader vindt doet er eigenlijk niet toe, haar kind is nu tenminste veilig en daar gaat het om. Ik kan alleen maar zeggen dat ik veel respect heb voor het besluit dat je genomen hebt!
dinsdag 14 december 2010 om 16:42
quote:Eindeloos schreef op 14 december 2010 @ 16:04:
Maar ik kon aan niets ander denken dan aan dat manneke van 4, wat (op zijn eigen tijd natuurlijk), 's avonds in zijn bedje kruipt.
Helemaal alleen.
Het is ook om te huilen! En je hebt heel goed gedaan!
Zo'n kindje heeft iemand nodig die er voor hem is.
Zo triest ook dat de moeder kennelijk geen uitweg zag, en dat ze dit moest (? ) doen.
Heeeeele zielige situatie.
* met dit soort dingen denk je altijd als moeder aan je eigen kindje. En denk ik altijd, ach arm kindje kom maar! Kom maar bij mij! Liefde genoeg bij ons in huis. *
Maar ik kon aan niets ander denken dan aan dat manneke van 4, wat (op zijn eigen tijd natuurlijk), 's avonds in zijn bedje kruipt.
Helemaal alleen.
Het is ook om te huilen! En je hebt heel goed gedaan!
Zo'n kindje heeft iemand nodig die er voor hem is.
Zo triest ook dat de moeder kennelijk geen uitweg zag, en dat ze dit moest (? ) doen.
Heeeeele zielige situatie.
* met dit soort dingen denk je altijd als moeder aan je eigen kindje. En denk ik altijd, ach arm kindje kom maar! Kom maar bij mij! Liefde genoeg bij ons in huis. *
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
dinsdag 14 december 2010 om 16:43
Ik ben dankbaar voor alle reacties, echt waar.
Niet 1 negatieve reactie.
Ik zal alles rustig nalezen, in de hoop dat mijn schuldgevoel wil wegebben........
Ik zal alles rustig nalezen, in de hoop dat mijn schuldgevoel wil wegebben........
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 14 december 2010 om 16:46
dinsdag 14 december 2010 om 16:47
quote:Eindeloos schreef op 14 december 2010 @ 16:43:
Als je je schuldig voelt, denk dan maar aan dat jongetje die al maanden(!) alleen thuis bleef. Hij zal je dankbaar zijn.
Wat raar dat buren niks merkten trouwens. Of familie. En had die vrouw geen begeleiding van jeugdzorg? Haar oudste kind was toch al uit huis geplaatst? Lijkt me dat ze dan voor haar andere kind toch wel begeleiding en toezicht krijgt.
Als je je schuldig voelt, denk dan maar aan dat jongetje die al maanden(!) alleen thuis bleef. Hij zal je dankbaar zijn.
Wat raar dat buren niks merkten trouwens. Of familie. En had die vrouw geen begeleiding van jeugdzorg? Haar oudste kind was toch al uit huis geplaatst? Lijkt me dat ze dan voor haar andere kind toch wel begeleiding en toezicht krijgt.
dinsdag 14 december 2010 om 16:47
dinsdag 14 december 2010 om 16:48
quote:malibeba schreef op 14 december 2010 @ 16:46:
Eindeloos, je moet zo trots zijn op jezelf!
Ik zit me hier helemaal op te vreten als ik aan dat jongetje denk.
Krijg er helemaal de bibbers van.
Je bent een held!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En nu weg met die schuldgevoelens. Echt nergens voor nodig!Ik ga het proberen. Dank je.
Eindeloos, je moet zo trots zijn op jezelf!
Ik zit me hier helemaal op te vreten als ik aan dat jongetje denk.
Krijg er helemaal de bibbers van.
Je bent een held!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En nu weg met die schuldgevoelens. Echt nergens voor nodig!Ik ga het proberen. Dank je.
dinsdag 14 december 2010 om 16:50
quote:Zanne schreef op 14 december 2010 @ 16:47:
[...]
Goeie vraag Zanne,
Dit bleek inderdaad het geval.
Maar als Jeugdzorg kwam, was alles tiptop.
Ze komen immers aangekondigd.
[...]
Goeie vraag Zanne,
dinsdag 14 december 2010 om 16:51
quote:Eindeloos schreef op 14 december 2010 @ 16:50:
[...]
Goeie vraag Zanne,
Wel goed dat jij dus precies wist wanneer en wanneer niet hij alleen was.
Echt heel erg goed!
[...]
Goeie vraag Zanne,
Wel goed dat jij dus precies wist wanneer en wanneer niet hij alleen was.
Echt heel erg goed!
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
dinsdag 14 december 2010 om 16:53
quote:Eindeloos schreef op 14 december 2010 @ 16:43:
Waar is je schuldgevoel op gebaseerd?
Vind jij het erg voor de moeder?
Vind jij het erg voor de moeder?
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 14 december 2010 om 16:54
dinsdag 14 december 2010 om 16:55
Eindeloos, ontzettend goed gedaan!
Ook ik heb een aantal keer de KB gebeld, maar in mijn geval doen ze niets, omdat het bij vader en stiefmoeder vandaan komt. Dan moet de rechter het maar uitzoeken vinden ze, of er moet van iemand anders een melding komen. Ik heb elke keer weer een knoop in m'n maag als mijn vriend in de auto stapt om z'n meisje weg te brengen, hij ook, maar we kunnen niets anders... En waarom?
Ze loopt continu rond met een frons, zit duidelijk niet lekker in haar vel. Ze krijgt te kleine kleren aan, kleren die wij dan maar voor haar kopen (hebben er eigenlijk geen geld voor, moeder krijgt genoeg alimentatie, maar om haar nou zo te laten lopen...) verdwijnen gewoon. Het meisje zit ook uren alleen thuis als ma en stiefvader boodschappen gaan doen, en klimt uiteindelijk maar op het aanrecht om iets te drinken te kunnen pakken, terwijl de deur op de knip zit. (Wat als ze valt of er gebeurt iets anders? Niemand die dan bij haar kan komen) Ze is gek op sausjes, maar eet ze eigenlijk niet meer. Eerst omdat ze volgens mama vetrolletjes begon te krijgen, later at ze ook geen knoflooksaus of paturain meer (is ze ook stapelgek op) omdat ze bang is geen kusje meer te krijgen, of zelfs straf te krijgen (omdat ze iets eet wat ze lekker vindt!).
Vriend en ik hebben al gebeld, mijn ouders ook, maar ze willen een melding van een onpartijdig iemand, school of buurvrouw of zo. Maar die melding komt maar niet! Waren er maar collega's zoals jij die belden!
Ook ik heb een aantal keer de KB gebeld, maar in mijn geval doen ze niets, omdat het bij vader en stiefmoeder vandaan komt. Dan moet de rechter het maar uitzoeken vinden ze, of er moet van iemand anders een melding komen. Ik heb elke keer weer een knoop in m'n maag als mijn vriend in de auto stapt om z'n meisje weg te brengen, hij ook, maar we kunnen niets anders... En waarom?
Ze loopt continu rond met een frons, zit duidelijk niet lekker in haar vel. Ze krijgt te kleine kleren aan, kleren die wij dan maar voor haar kopen (hebben er eigenlijk geen geld voor, moeder krijgt genoeg alimentatie, maar om haar nou zo te laten lopen...) verdwijnen gewoon. Het meisje zit ook uren alleen thuis als ma en stiefvader boodschappen gaan doen, en klimt uiteindelijk maar op het aanrecht om iets te drinken te kunnen pakken, terwijl de deur op de knip zit. (Wat als ze valt of er gebeurt iets anders? Niemand die dan bij haar kan komen) Ze is gek op sausjes, maar eet ze eigenlijk niet meer. Eerst omdat ze volgens mama vetrolletjes begon te krijgen, later at ze ook geen knoflooksaus of paturain meer (is ze ook stapelgek op) omdat ze bang is geen kusje meer te krijgen, of zelfs straf te krijgen (omdat ze iets eet wat ze lekker vindt!).
Vriend en ik hebben al gebeld, mijn ouders ook, maar ze willen een melding van een onpartijdig iemand, school of buurvrouw of zo. Maar die melding komt maar niet! Waren er maar collega's zoals jij die belden!
dinsdag 14 december 2010 om 16:56
quote:calvijn1 schreef op 14 december 2010 @ 16:53:
[...]
Vind jij het erg voor de moeder?Ik zou denken: een kind hoort thuis, en niet in een pleeggezin. Zoiets? is het leven bij zo'n moeder echt slechter dan leven in een pleeggezin? Zou het kind niet heel verdrietig zijn dat íe niet meer bij zijn moeder is?
[...]
Vind jij het erg voor de moeder?Ik zou denken: een kind hoort thuis, en niet in een pleeggezin. Zoiets? is het leven bij zo'n moeder echt slechter dan leven in een pleeggezin? Zou het kind niet heel verdrietig zijn dat íe niet meer bij zijn moeder is?
dinsdag 14 december 2010 om 16:59
Ik vind dat je heel goed hebt gehandeld. Een kind van vier laat je toch niet alleen thuis, in wat voor omstandigheden dan ook. Arm kind, ik hoop dat hij in een liefdevol pleeggezin komt waar hij kind mag zijn, waar iemand hem 's avonds lekker instopt en voor het slapen gaan nog een verhaaltje voorleest.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 14 december 2010 om 17:00
Eindeloos, het is toch niet normaal om een kind van 4 alleen te laten, het is misdadig en reinste kindermishandeling.
Je hebt niet verraden; je hebt je burgerplicht gedaan en het mannetje geholpen en erger weten te voorkomen.
Wat als er zonder moeder een noodsituatie zou ontstaan?
Je hebt niet verraden; je hebt je burgerplicht gedaan en het mannetje geholpen en erger weten te voorkomen.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
dinsdag 14 december 2010 om 17:03
quote:Alynia schreef op 14 december 2010 @ 16:55:
Vriend en ik hebben al gebeld, mijn ouders ook, maar ze willen een melding van een onpartijdig iemand, school of buurvrouw of zo. Maar die melding komt maar niet! Waren er maar collega's zoals jij die belden! voor jou
Vriend en ik hebben al gebeld, mijn ouders ook, maar ze willen een melding van een onpartijdig iemand, school of buurvrouw of zo. Maar die melding komt maar niet! Waren er maar collega's zoals jij die belden! voor jou
dinsdag 14 december 2010 om 17:03
Jezus Eindeloos, wat een verhaal! En helemaal geweldig wat je gedaan hebt, iemand moet opkomen voor zo'n ventje. Ik weet van mijn zus (werkt in de jeugdzorg) dat dit soort dingen vaker voorkomt dan je denkt. Vind het schrijnend. Natuurlijk heeft Katherina een punt als ze zegt dat het kindje verdrietig zal zijn zonder moeder, maar dat betekent nog niet dat dit zo door kan gaan. En haar reactie op jouw opmerkingen vind ik ook stuitend trouwens!
Mijn dochter is bijna 5 en als ik 's ochtends nog even in bed blijf liggen (uurtje) en zij met haar zusje van 3 op de bank zit met wat te drinken en een koekje en Sesamstraat aan, dan voel ik me al een beetje ontaarde moeder dat ik er niet gezellig bij ga zitten... Je kunt je bovenstaand verhaal toch gewoon niet voorstellen. Verwaarlozing is het enige woord.
Mijn dochter is bijna 5 en als ik 's ochtends nog even in bed blijf liggen (uurtje) en zij met haar zusje van 3 op de bank zit met wat te drinken en een koekje en Sesamstraat aan, dan voel ik me al een beetje ontaarde moeder dat ik er niet gezellig bij ga zitten... Je kunt je bovenstaand verhaal toch gewoon niet voorstellen. Verwaarlozing is het enige woord.
dinsdag 14 december 2010 om 17:06
quote:patricia1987 schreef op 14 december 2010 @ 16:40:
My god... zie de hele tijd dat beeld voor me van dat kindje dat alleen naar bed gaat, niemand die hem instopt en welterusten wenst... Ik ben er naar van.
Ik ook. Ik wéét dat het gebeurt, maar als ik het zo lees, met een teddybeer alleen op de bank, dat beeld breekt mijn hart.
Fijn dat je de moeite hebt genomen om te bellen TO, er zullen ook veel mensen zijn die vinden dat ze zich er niet mee moeten bemoeien.
My god... zie de hele tijd dat beeld voor me van dat kindje dat alleen naar bed gaat, niemand die hem instopt en welterusten wenst... Ik ben er naar van.
Ik ook. Ik wéét dat het gebeurt, maar als ik het zo lees, met een teddybeer alleen op de bank, dat beeld breekt mijn hart.
Fijn dat je de moeite hebt genomen om te bellen TO, er zullen ook veel mensen zijn die vinden dat ze zich er niet mee moeten bemoeien.
dinsdag 14 december 2010 om 17:09
quote:Dokkie schreef op 14 december 2010 @ 17:05:
En nog even apart voor Alynia: Wat erg ook! En dan staat het kindje je nog dichterbij. Hoe oud is ze? En kun je niet aan andere mensen vertellen wat er gebeurt en dan vragen of ze melding willen maken? Zoals school of buren inderdaad.
Ze is 7. Met de school hebben we al contact gehad, maar zij zien nog niet genoeg om een melding te doen. Ze krijgt nu wel therapie, dus ik hoop dat daar meer uit komt, en er meer mensen bovenop zitten.
Van mij hoeft ze er echt niet direct weg, als ik maar weet dat het goed komt met haar
En nog even apart voor Alynia: Wat erg ook! En dan staat het kindje je nog dichterbij. Hoe oud is ze? En kun je niet aan andere mensen vertellen wat er gebeurt en dan vragen of ze melding willen maken? Zoals school of buren inderdaad.
Ze is 7. Met de school hebben we al contact gehad, maar zij zien nog niet genoeg om een melding te doen. Ze krijgt nu wel therapie, dus ik hoop dat daar meer uit komt, en er meer mensen bovenop zitten.
Van mij hoeft ze er echt niet direct weg, als ik maar weet dat het goed komt met haar
dinsdag 14 december 2010 om 17:10
quote:Katherina schreef op 14 december 2010 @ 16:56:
[...]
Ik zou denken: een kind hoort thuis, en niet in een pleeggezin. Zoiets? is het leven bij zo'n moeder echt slechter dan leven in een pleeggezin? Zou het kind niet heel verdrietig zijn dat íe niet meer bij zijn moeder is?
Juist, Katherina , je slaat de spijker op zijn kop.
Ikzelf kom uit een gewelddadig gezin, ruzie, alcoholmisbruik, ben ook een paar x uit huis geplaatst.
Maar wat was was ik blij als ik weer bij mijn moeder was.
Met alle klappen, etc. maar het was wel mijn moeke.
[...]
Ik zou denken: een kind hoort thuis, en niet in een pleeggezin. Zoiets? is het leven bij zo'n moeder echt slechter dan leven in een pleeggezin? Zou het kind niet heel verdrietig zijn dat íe niet meer bij zijn moeder is?
Juist, Katherina , je slaat de spijker op zijn kop.
Ikzelf kom uit een gewelddadig gezin, ruzie, alcoholmisbruik, ben ook een paar x uit huis geplaatst.
Maar wat was was ik blij als ik weer bij mijn moeder was.
Met alle klappen, etc. maar het was wel mijn moeke.
dinsdag 14 december 2010 om 17:13
quote:arrasje schreef op 14 december 2010 @ 17:00:
Eindeloos, het is toch niet normaal om een kind van 4 alleen te laten, het is misdadig en reinste kindermishandeling.
Ja arrasje, wat je zegt, moeder rookt, ( doet niks), maar wat als ze 's morgens weggaat en haar aansteker vergeet.
Kan gebeuren.
Zo'n ventje verveelt zich stierloos.
Je moet er niet aan denken.
Ja arrasje, wat je zegt, moeder rookt, ( doet niks), maar wat als ze 's morgens weggaat en haar aansteker vergeet.
Kan gebeuren.
Zo'n ventje verveelt zich stierloos.
Je moet er niet aan denken.