Ik ben een verrader.
dinsdag 14 december 2010 om 15:57
Dag Dames,
Ik voel mij hartstikke klote.
Naar aanleiding van een ander topic, biecht ik het volgende op.
Ik heb een collega aangegeven bij de kinderbescherming.
de situatie in het kort.
Ik werk in de horeca, met diensten van 10-19 of 19-0100.
Een collega van mij, wilde 's middags even weg, of ik haar werk kon overnemen.
Ze was met een kwartiertje terug.
Later vertelde ze mij, dat ze haar zoontje van school had gehaald.
Op mijn vraag, " waar is hij nu", zei ze "thuis".
Ik vroeg, wie past op hem?
Ze zei, niemand.
Het mannetje is net 4.
Ik zei dat ik dat niet vond kunnen, ze zei ik doe dat al een half jaar, ik kan de oppas niet meer betalen.
In het kort, ze zet hem achter de tv, met wat lekkers en is 's avonds om 19.45 thuis.
Als ze avonddienst draait, is hij ook alleen thuis.
Van 18.00 tot 01.30.
Gaat alleen naar bed.
Haar oudste kind is van haar weggenomen, en ze heeft hem gedreigd, dat als hij de deur openmaakt voor wie dan ook, met hem hetzelfde zal gebeuren.
Wederom heb ik mijn afkeer uitgesproken.
Eens in de maand werken we samen op zaterdag.
Het manneke was wederom alleen thuis.
Ik heb het verteld aan onze leidinggevende.
Die zei, " het zijn mijn zaken niet".
Ik heb mijn collega gezegd, dat ik met deze wetenschap niet langer met haar kon werken.
En aangeboden om samen met haar, een oplossing te zoeken.
Ze moest er om lachen.
Ik heb de kinderbescherming gebeld.
En het kindje is bij haar weggehaald.
Heb ik juist gehandeld, ik voel mij toch rot.
Graag jullie mening.
Ik voel mij hartstikke klote.
Naar aanleiding van een ander topic, biecht ik het volgende op.
Ik heb een collega aangegeven bij de kinderbescherming.
de situatie in het kort.
Ik werk in de horeca, met diensten van 10-19 of 19-0100.
Een collega van mij, wilde 's middags even weg, of ik haar werk kon overnemen.
Ze was met een kwartiertje terug.
Later vertelde ze mij, dat ze haar zoontje van school had gehaald.
Op mijn vraag, " waar is hij nu", zei ze "thuis".
Ik vroeg, wie past op hem?
Ze zei, niemand.
Het mannetje is net 4.
Ik zei dat ik dat niet vond kunnen, ze zei ik doe dat al een half jaar, ik kan de oppas niet meer betalen.
In het kort, ze zet hem achter de tv, met wat lekkers en is 's avonds om 19.45 thuis.
Als ze avonddienst draait, is hij ook alleen thuis.
Van 18.00 tot 01.30.
Gaat alleen naar bed.
Haar oudste kind is van haar weggenomen, en ze heeft hem gedreigd, dat als hij de deur openmaakt voor wie dan ook, met hem hetzelfde zal gebeuren.
Wederom heb ik mijn afkeer uitgesproken.
Eens in de maand werken we samen op zaterdag.
Het manneke was wederom alleen thuis.
Ik heb het verteld aan onze leidinggevende.
Die zei, " het zijn mijn zaken niet".
Ik heb mijn collega gezegd, dat ik met deze wetenschap niet langer met haar kon werken.
En aangeboden om samen met haar, een oplossing te zoeken.
Ze moest er om lachen.
Ik heb de kinderbescherming gebeld.
En het kindje is bij haar weggehaald.
Heb ik juist gehandeld, ik voel mij toch rot.
Graag jullie mening.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 14 december 2010 om 17:10
quote:Katherina schreef op 14 december 2010 @ 16:56:
[...]
Ik zou denken: een kind hoort thuis, en niet in een pleeggezin. Zoiets? is het leven bij zo'n moeder echt slechter dan leven in een pleeggezin? Zou het kind niet heel verdrietig zijn dat íe niet meer bij zijn moeder is?
Juist, Katherina , je slaat de spijker op zijn kop.
Ikzelf kom uit een gewelddadig gezin, ruzie, alcoholmisbruik, ben ook een paar x uit huis geplaatst.
Maar wat was was ik blij als ik weer bij mijn moeder was.
Met alle klappen, etc. maar het was wel mijn moeke.
[...]
Ik zou denken: een kind hoort thuis, en niet in een pleeggezin. Zoiets? is het leven bij zo'n moeder echt slechter dan leven in een pleeggezin? Zou het kind niet heel verdrietig zijn dat íe niet meer bij zijn moeder is?
Juist, Katherina , je slaat de spijker op zijn kop.
Ikzelf kom uit een gewelddadig gezin, ruzie, alcoholmisbruik, ben ook een paar x uit huis geplaatst.
Maar wat was was ik blij als ik weer bij mijn moeder was.
Met alle klappen, etc. maar het was wel mijn moeke.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 14 december 2010 om 17:13
quote:arrasje schreef op 14 december 2010 @ 17:00:
Eindeloos, het is toch niet normaal om een kind van 4 alleen te laten, het is misdadig en reinste kindermishandeling.
Je hebt niet verraden; je hebt je burgerplicht gedaan en het mannetje geholpen en erger weten te voorkomen.
Wat als er zonder moeder een noodsituatie zou ontstaan?
Ja arrasje, wat je zegt, moeder rookt, ( doet niks), maar wat als ze 's morgens weggaat en haar aansteker vergeet.
Kan gebeuren.
Zo'n ventje verveelt zich stierloos.
Je moet er niet aan denken.
Eindeloos, het is toch niet normaal om een kind van 4 alleen te laten, het is misdadig en reinste kindermishandeling.
Je hebt niet verraden; je hebt je burgerplicht gedaan en het mannetje geholpen en erger weten te voorkomen.
Wat als er zonder moeder een noodsituatie zou ontstaan?
Ja arrasje, wat je zegt, moeder rookt, ( doet niks), maar wat als ze 's morgens weggaat en haar aansteker vergeet.
Kan gebeuren.
Zo'n ventje verveelt zich stierloos.
Je moet er niet aan denken.
dinsdag 14 december 2010 om 17:15
quote:Very Cherry schreef op 14 december 2010 @ 16:18:
Verraden is iets anders dan aangeven. Verraden is als je iemands vertrouwen beschaamt om er bijv. zelf beter van te worden. Je hebt haar aangegeven, en terecht. Zelfs bij een hond zouden we dat al moeten doen, laat staan bij een kind.
Goed gedaan vrouw Eens!
Verraden is iets anders dan aangeven. Verraden is als je iemands vertrouwen beschaamt om er bijv. zelf beter van te worden. Je hebt haar aangegeven, en terecht. Zelfs bij een hond zouden we dat al moeten doen, laat staan bij een kind.
Goed gedaan vrouw Eens!
dinsdag 14 december 2010 om 17:18
dinsdag 14 december 2010 om 17:18
quote:Katherina schreef op 14 december 2010 @ 16:56:
[...]
Misschien is hij wel verdrietig, maar ik denk dat het uiteindelijk veel beter is voor het kind om niet meer bij zijn moeder te wonen.
Tuurlijk, een kind hoort thuis, maar als die situatie niet goed is, dan hoort een kind daar niet ( meer).
[...]
Misschien is hij wel verdrietig, maar ik denk dat het uiteindelijk veel beter is voor het kind om niet meer bij zijn moeder te wonen.
Tuurlijk, een kind hoort thuis, maar als die situatie niet goed is, dan hoort een kind daar niet ( meer).
dinsdag 14 december 2010 om 17:20
quote:Dokkie schreef op 14 december 2010 @ 17:03:
Jezus Eindeloos, wat een verhaal! En helemaal geweldig wat je gedaan hebt, iemand moet opkomen voor zo'n ventje. Ik weet van mijn zus (werkt in de jeugdzorg) dat dit soort dingen vaker voorkomt dan je denkt. Vind het schrijnend. Natuurlijk heeft Katherina een punt als ze zegt dat het kindje verdrietig zal zijn zonder moeder, maar dat betekent nog niet dat dit zo door kan gaan. En haar reactie op jouw opmerkingen vind ik ook stuitend trouwens!
Mijn dochter is bijna 5 en als ik 's ochtends nog even in bed blijf liggen (uurtje) en zij met haar zusje van 3 op de bank zit met wat te drinken en een koekje en Sesamstraat aan, dan voel ik me al een beetje ontaarde moeder dat ik er niet gezellig bij ga zitten... Je kunt je bovenstaand verhaal toch gewoon niet voorstellen. Verwaarlozing is het enige woord.
Dokkie, ik begrijp haar reactie wel.
Kinderen zijn zo loyaal naar ouders toe.
Ik hoef alleen maar naar mezelf te kijken.
Heb mijn halve jeugd doorgebracht in kindertehuizen.
Heb mijn moeder nooit iets kwalijk genomen, integendeel.
Ben zelf helemaal doorgeschoten in het moederschap.
Heb 3 in-verwende dochters.
met niets blij te maken.
Ze hebben alles wat hun hartje begeert
Jezus Eindeloos, wat een verhaal! En helemaal geweldig wat je gedaan hebt, iemand moet opkomen voor zo'n ventje. Ik weet van mijn zus (werkt in de jeugdzorg) dat dit soort dingen vaker voorkomt dan je denkt. Vind het schrijnend. Natuurlijk heeft Katherina een punt als ze zegt dat het kindje verdrietig zal zijn zonder moeder, maar dat betekent nog niet dat dit zo door kan gaan. En haar reactie op jouw opmerkingen vind ik ook stuitend trouwens!
Mijn dochter is bijna 5 en als ik 's ochtends nog even in bed blijf liggen (uurtje) en zij met haar zusje van 3 op de bank zit met wat te drinken en een koekje en Sesamstraat aan, dan voel ik me al een beetje ontaarde moeder dat ik er niet gezellig bij ga zitten... Je kunt je bovenstaand verhaal toch gewoon niet voorstellen. Verwaarlozing is het enige woord.
Dokkie, ik begrijp haar reactie wel.
Kinderen zijn zo loyaal naar ouders toe.
Ik hoef alleen maar naar mezelf te kijken.
Heb mijn halve jeugd doorgebracht in kindertehuizen.
Heb mijn moeder nooit iets kwalijk genomen, integendeel.
Ben zelf helemaal doorgeschoten in het moederschap.
Heb 3 in-verwende dochters.
met niets blij te maken.
Ze hebben alles wat hun hartje begeert
dinsdag 14 december 2010 om 17:21
quote:Eindeloos schreef op 14 december 2010 @ 16:07:
Dank voor jullie reactie's.
Mijn hoofd zegt, dat ik goed gehandeld heb, maar ik voel mij zo rot.
Ik heb nog nooit iemand verraden.
Het voelt echt zwaar k***e.
Je hebt niemand verraden, je hebt dit jongetje geholpen. En dat heb je heel erg goed gedaan.
Nu krijgt dit jochie aandacht, en verzorging. Nu is er iemand die hem eten geeft en kan hij zijn eigen verhaal kwijt na een drukke dag op school. Hij wordt ingestopt voor het slapen gaan en krijgt ie waarschijnlijk zelfs een verhaaltje voor het slapengaan. En als er dan een "monster" onder zijn bed ligt, weet hij dat er iemand in de buurt is die dat voor hem weg kan jagen. Wat zal hij lekker slapen.
Dank voor jullie reactie's.
Mijn hoofd zegt, dat ik goed gehandeld heb, maar ik voel mij zo rot.
Ik heb nog nooit iemand verraden.
Het voelt echt zwaar k***e.
Je hebt niemand verraden, je hebt dit jongetje geholpen. En dat heb je heel erg goed gedaan.
Nu krijgt dit jochie aandacht, en verzorging. Nu is er iemand die hem eten geeft en kan hij zijn eigen verhaal kwijt na een drukke dag op school. Hij wordt ingestopt voor het slapen gaan en krijgt ie waarschijnlijk zelfs een verhaaltje voor het slapengaan. En als er dan een "monster" onder zijn bed ligt, weet hij dat er iemand in de buurt is die dat voor hem weg kan jagen. Wat zal hij lekker slapen.
dinsdag 14 december 2010 om 17:24
eindeloos, ik snap dat je als je zelf uit een ontwricht (......) gezin komt je hier extra alert op bent. Tuurlijk zijn kinderen het liefst bij de ouders zelf maar deze moeder wilde niet bij haar kind zijn en dan is hij zeker beter af bij een ander gezin.
Ik kom ook uit zo'n gezin, ik wilde dat iemand van onze buren, vrienden, en school melding had gedaan voor mij.
Je moet je echt niet rot voelen, je hebt het heel goed gedaan!
Ik kom ook uit zo'n gezin, ik wilde dat iemand van onze buren, vrienden, en school melding had gedaan voor mij.
Je moet je echt niet rot voelen, je hebt het heel goed gedaan!
dinsdag 14 december 2010 om 17:31
quote:Optimus schreef op 14 december 2010 @ 17:22:
Eindeloos, ik ben echt heel erg onder de indruk van je verhaal. Zou ik je mogen toevoegen als viva-contact, ik wil je graag een aantal dingen vragen?Natuurlijk.Doe maar.
Eindeloos, ik ben echt heel erg onder de indruk van je verhaal. Zou ik je mogen toevoegen als viva-contact, ik wil je graag een aantal dingen vragen?Natuurlijk.Doe maar.
dinsdag 14 december 2010 om 17:32
dinsdag 14 december 2010 om 17:45
het was kiezen tussen 2 kwaden:
- collega verraden
- of het kind iets laten overkomen.
Je hebt voor het minste kwaad gekozen.
Mogelijk kon je collega niet anders, maar als de kinderbescherming zich er mee gaat bemoeien, krijgt ze misschien wel hulp die haar en het kind ten goede komen. Maar een vierjarige alleen in huis laten....
Pfffff... hoe kan ze dan toch rustig werken?
- collega verraden
- of het kind iets laten overkomen.
Je hebt voor het minste kwaad gekozen.
Mogelijk kon je collega niet anders, maar als de kinderbescherming zich er mee gaat bemoeien, krijgt ze misschien wel hulp die haar en het kind ten goede komen. Maar een vierjarige alleen in huis laten....
Pfffff... hoe kan ze dan toch rustig werken?
dinsdag 14 december 2010 om 18:09
Lieve Dames,
Nogmaals enorm bedankt voor alle lieve reacties.
Jullie hebben mij echt gesterkt.
Ik had echt niet durven hopen op zoveel positieve reacties.
( vind nog steeds, dat ik ze niet verdien)!.!
Echter , ik weet wel nu, dat jullie allen een zelfde beslissing hadden genomen.
Dat helpt mij toch, in het verwerkingsproces.
Klinkt zwaar, maar zo voel ik het wel.
Ik zal met dit 'gegeven' verder moeten
Zo moeilijk als het is.
Jullie woorden hebben mij een goede 'push' gegeven.
Ik ben ontzettend dankbaar.
En dat meen ik uit de grond van mijn hart.
Met de wetenschap van nu.
Zal ik het een volgende keer weer zo doen?
Dankzij jullie reacties.
JA
Dank jullie allen!
Kan nu niet meer reageren, moet aan het werk.
en nogmaals dank!!!!!
Nogmaals enorm bedankt voor alle lieve reacties.
Jullie hebben mij echt gesterkt.
Ik had echt niet durven hopen op zoveel positieve reacties.
( vind nog steeds, dat ik ze niet verdien)!.!
Echter , ik weet wel nu, dat jullie allen een zelfde beslissing hadden genomen.
Dat helpt mij toch, in het verwerkingsproces.
Klinkt zwaar, maar zo voel ik het wel.
Ik zal met dit 'gegeven' verder moeten
Zo moeilijk als het is.
Jullie woorden hebben mij een goede 'push' gegeven.
Ik ben ontzettend dankbaar.
En dat meen ik uit de grond van mijn hart.
Met de wetenschap van nu.
Zal ik het een volgende keer weer zo doen?
Dankzij jullie reacties.
JA
Dank jullie allen!
Kan nu niet meer reageren, moet aan het werk.
en nogmaals dank!!!!!
dinsdag 14 december 2010 om 18:18
quote:Guinevieve schreef op 14 december 2010 @ 18:12:
Ik weet dat je nu naar je werk gaat (werrukze!!) dus je kunt vast niet meer reageren maar ik vroeg me nog even af:
Hoe reageerden ze op je werk hier eigenlijk op? En dan met name die manager die zei dat het zijn zaken niet waren.
Reageer nog even, Guinevieve, de collega's waren het 'eens' maar wilden hun vingers niet branden, en de leidinggevende een zij, zei, " als ik mij daar druk om moet maken".
Nou dan weet je genoeg.
Dankjewel, gaat nu rennen voor bus!
Ik weet dat je nu naar je werk gaat (werrukze!!) dus je kunt vast niet meer reageren maar ik vroeg me nog even af:
Hoe reageerden ze op je werk hier eigenlijk op? En dan met name die manager die zei dat het zijn zaken niet waren.
Reageer nog even, Guinevieve, de collega's waren het 'eens' maar wilden hun vingers niet branden, en de leidinggevende een zij, zei, " als ik mij daar druk om moet maken".
Nou dan weet je genoeg.
Dankjewel, gaat nu rennen voor bus!