Gezondheid alle pijlers

ik ben zoooo moe

03-08-2012 14:28 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de laatste tijd Zo moe bloed enz is allemaal goed ik wordt er gek van wil nu ook wel slapen maar het gaat niet omdat me dochtertje van 3 wakker is

Wie herkend dit en wat doen jullie eraan
Sporten! Je moet energie maken, echt waar.

Of er op uit! Ga lekker met haar naar de speeltuin of wandelen
Internagelaktisch
Wat is er allemaal getest in je bloed dan?
Het enigste wat voor mij werkt tegen die intense vermoeidheid is inderdaad wat maaique aangeeft lekker bewegen en sporten.
Alles is getest dit doe ik elk half jaar omdat ik zo mager ben enz
"alles" lijkt me niet
Vanochtend hetbhuishouden gedaan en na de lunch ga ik altijd met de kleine naar buiten hebben hier vlakbij een veld en speeltuin maar daarna hangen me oogleden op me knieën
Ik heb ook heel vaak last van vermoeidheid.

Ik denk wel dat het er mee te maken heeft dat ik weinig dingen te doen heb. En op dit moment de zwangerschap waarschijnlijk.

Zorgen voor een regelmatig leven en toch ondanks de vermoeidheid dingen proberen te ondernemen dat zijn de enige tips die ik je kan geven.
Afgezien van inderdaad het sporten (inspanning leidt tot ontspanning), in hoeverre eet je wel genoeg en gezond? Een te beperkt voedingspatroon of chronisch te weinig eten kan allerlei ellende veroorzaken incl. vermoeidheid.
when you wish upon a star...
Herken ik! Vermoeidheid is vreselijk irritant. Ik kan mij daardoor vaak niet op veeleisende taken (lees: schrijfwerk) richten en dat is nogal frustrerend! Taken die een zekere routine vereisen gaan dan wel, maar ook niet altijd. Sporten helpt, vooral omdat ik er mentaal van opknap. Je hebt (nog) niets losgelaten over jouw persoonlijke situatie, dus ik kan niet inschatten stress/angsten/zorgen wellicht veroorzaker zijn van jouw probleem, maar ook dit geval geldt: sporten helpt!
Wij hebben hier een strak en gezond eet patroon ivm autisme van mij
Haha.. ook nu speelt de vermoeidheid op, zie ik, want ik vergeet woorden... :(
Iedereen roept wel dat sporten helpt. Maar ik ben het daar niet direct mee eens.

Ik moet wel zeggen dat ik kan (kan dus niet altijd) opknappen van een fijne wandeling, maar wandelen zie ik niet tot sporten.

Sporten als in naar een sportschool of sporten bij een vereniging of zelfs hardlopen geven mij alleen maar extra stress.
quote:mamasilly2009 schreef op 03 augustus 2012 @ 14:48:

Wij hebben hier een strak en gezond eet patroon ivm autisme van mijWat heeft autisme met een strak en gezond eetpatroon te maken?
Trouwens een symptoom van autisme kan vermoeidheid zijn. Omdat je gedachten anders werken en dingen die voor andere heel normaal zijn jou extra energie kosten. Dat is super vermoeiend.
Ben je niet overprikkeld?
Hmm, als ik lees over een zeer strak eetschema in combinatie met mager dan is dat iets waar onbewust juist dingen doorheen kunnen glippen door dat zo strikte. Zo kunnen behoeften variëren al naar gelang fases etc.

Striktheid bouw je natuurlijk ook niet zo maar zonder nul reden in, en die redenen kunnen weer een mogelijke valkuil bevatten. Denk bijv. aan "geen trek" of "te druk". Niet iedereen die daarin systemen (probeert) aanbrengt komt dan ook uit. Onbewust kun je dan bijv. te weinig of te beperkt eten waardoor bepaalde voedingstoffen te beperkt binnen komen. Dat zelf niet door hebben in het kader "het gaat nu hartstikke goed, want eet op geregelde momenten". Ik zeg niet dát het zo is en kan dat natuurlijk al helemaal niet, maar het kan een punt van aandacht zijn om onder de loep te nemen.
Ik heb regelmaat nodig bij alles dus ook bij eten
Dat je regelmaat nodig hebt kan ik begrijpen. Maar je kan het ook gaan overdrijven en dan heb je kans dat je het niet aankan als er onverwachts iets opeens anders loopt. En daardoor kan je ook weer zeer vermoeid raken.
Ik ben altijd al mager geweest en om niet af te vallen en gezond te blijven eet ik met regelmaat en niet veel in 1 x maar meerdere kleine porties per dag en ik lust eigenlijk alles vooral fruit en vlees
Herkenning!!!!!!!!!!!!! Ben zelf de laatste tijd ook erg moe. Alles is getest en de waarde van de testen waren goed. Ik heb momenteel veel zorgtaken die veel tijd en aandacht vragen. Daarnaast ook nog een baan. Gisteren ben ik om 20.00 uur naar bed gegaan en heb geslapen tot vanochtend 12.00 uur. Schandalig lang dus en nog stap ik moe uit bed. Ik ga nu "fit voor live" proberen. Daar heb ik al eerder meer energie van gekregen. Als dat niet helpt, weet ik het ook niet meer.
Dat je regelmaat nodig hebt is niet erg. Maar eet je in die regelmaat wel genoeg? Je zegt dat je heel mager en heel moe bent. Het eerste waar ik dan naar zou kijken zou mijn eetpatroon zijn.... Hoeveel Kcal krijg je binnen op een dag?
Neem je dagelijks een multivitamine? Niet dat pillen dé oplossing zijn, maar als je een (klein) vitamine/mineralen tekort hebt, wat o.a. vermoeidheid kan veroorzaken, kan je dat met een simpele multivitamine weer terug in balans brengen.
Ik neem naast mijn normale eten nog 3x per dag nutridrink dus ik krijg alles binnen wat ik nodig heb
quote:Raldy schreef op 03 augustus 2012 @ 15:03:

Herkenning!!!!!!!!!!!!! Ben zelf de laatste tijd ook erg moe. Alles is getest en de waarde van de testen waren goed. Ik heb momenteel veel zorgtaken die veel tijd en aandacht vragen. Daarnaast ook nog een baan.

Zou daar niet in link kunnen liggen? Los van de fysieke belasting die daarbij om de hoek komt kijken, wil zorgen ook nogal eens emotioneel veel vergen. Een zware emotionele last kan ook fysiek enorm uitputten.

quote:Gisteren ben ik om 20.00 uur naar bed gegaan en heb geslapen tot vanochtend 12.00 uur.

Pas daarbij wel op dat een te lage belasting ook vermoeidheid in de hand kan brengen. Te lang slapen en/of niets doen kan ook moeheid en lamlendigheid in de hand werken.

quote:Ik ga nu "fit voor live" proberen. Daar heb ik al eerder meer energie van gekregen. Als dat niet helpt, weet ik het ook niet meer.Mooi voorbeeld inderdaad van inspanning leidt tot ontspanning in een goede balans. Als je al ervaren hebt dat dit voor je werkt, let dan juist op wat ik hierboven zei. Als hier weer een deeloplossing ligt, dan ligt een deelpijnpunt vaak ook bij te lang slapen of te weinig doen (al dan niet als afwisseling op dagen waarop je teveel van jezelf gevergd heb). Hopelijk bevalt fvl je in elk geval goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven