Gezondheid alle pijlers

Ik heb herpes.

09-06-2017 19:20 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dat kwam even hard binnen om eerlijk te zijn. Date twee maand met een leuke jongen.. had wel eens last van een koortslip maar er was nooit iets zichtbaar om het zo maar te zeggen. Betreft down under trouwens. Hij kan er niks aan doen maar toch voel ik me wel een beetje kut nu. Moest dit even kwijt.
Wat raar joh. Ik zou dan eerder aan een virusremmer denken.
Vraag me af hoe dit zorgt voor verbetering van zo'n aanval.
Heb je geen valaciclovir gehad? Dat word als een kuur voorgeschreven en zwakt de symptomen af. Mensen met een hoog aantal recidieven kunnen het langdurig slikken.
genitale herpes en herpes simplex (koortslip) zijn twee verschillende vormen. Je kan herpes simplex ook inde onderste regionen krijgen maar dan is het nog geen geniale herpes
S-Meds schreef:
10-06-2017 11:47
genitale herpes en herpes simplex (koortslip) zijn twee verschillende vormen. Je kan herpes simplex ook inde onderste regionen krijgen maar dan is het nog geen geniale herpes
Geniaal :rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Er word onderscheid gemaakt tussen HSV 1 en 2. Daar zit alleen in vitro een verschil tussen. Ze uiten zich op dezelfde manier. Beide komen zowel boven als onder de gordel voor. Het strikte onderscheid dat daar vroeger in gemaakt werd word om die redenen inmiddels door veel artsen als achterhaald beschouwd.
De halve wereld loopt met herpes rond? o_o Dat mag ik toch niet hopen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat TO zich vreselijk rot voelt nu, het lijkt mij ook verschrikkelijk. Ik heb gelukkig nog nooit een koortslip gehad maar het lijkt me vreselijk. Laat staan van onder. Dat mensen doen alsof het normaal is vind ik best ver gaan eigenlijk.

Sterkte TO!
GinnyJones schreef:
10-06-2017 12:32

Sterkte TO!
Ik verbaasde me daar ook over ja! o_o
Met de rest van je post ook eens.
GinnyJones schreef:

Ik kan me heel goed voorstellen dat TO zich vreselijk rot voelt nu, het lijkt mij ook verschrikkelijk. Ik heb gelukkig nog nooit een koortslip gehad maar het lijkt me vreselijk. Laat staan van onder. Dat mensen doen alsof het normaal is vind ik best ver gaan eigenlijk.

Sterkte TO!
Het is dus echt zo. HSV 1 en 2 samen komt in ruim 80% van de wereldbevolking voor. 1 op de 5 seksueel actieve mensen heeft HSV beneden de gordel. Er rust een enorm stigma op dat helemaal nergens voor nodig is want het is een hele milde aandoening. Het is dus heel normaal en het gaat niet ver om dat op die manier te benoemen. Veel mensen hebben nooit of slechts eenmalig klachten. Voor diegenen die wel vaker terugkerende klachten hebben is er geschikte medicatie beschikbaar.

https://www.herpes.org.nz
Ik heb ook herpes, type 1 maar wel genitaal
opgelopen tijdens netjes veilig vrijen, niks aan te doen

TO ik snap wel dat het hard binnen komt, omdat het iets is wat je voor altijd hebt en dat lijkt even heel erg
toen ik er achter kwam was ik ook van slag, ook omdat de eerste uitbraak best heftig was (ik zat bijna een week thuis)
toevallig afgelopen week voor het eerst weer een uitbraak sinds de initiële besmetting (ruim anderhalf jaar geleden)
3 blaasjes die binnen 3 dagen weer weg waren, ik smeer er aclovir- of zinkzalf op

de kans dat het iets is wat je leven gaat beheersen is niet zo groot
meer dan de helft van de wereldbevolking loopt er mee rond
GinnyJones schreef:

Sterkte TO!
Meet dan de helft.

" Ongeveer twee derde van de wereldbevolking onder de vijftig jaar is geïnfecteerd met het herpesvirus. Dat komt neer op een totaal van 3,7 miljard inwoners, zo blijkt uit een studie van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De infectie, die voornamelijk bekend is om zijn koortsblaasjes, is zeer besmettelijk.

BLAASJES
Het gaat voornamelijk om het herpes simplex virus type 1 (HSV-1). Dit type veroorzaakt voornamelijk blaasjes rond de mond, maar volgens de WHO ook steeds vaker rondom de genitaliën. Zo'n 140 miljoen mensen tussen de 15 en 49 jaar krijgen genitale herpes terwijl ze besmet zijn met HSV-1.

VAN KINDS AF AAN
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie zijn de meeste mensen al van kinds af aan besmet met het virus. Toch worden steeds meer mensen op latere leeftijd besmet met genitale herpes, maar dat komt volgens de studie vooral door orale seks "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven