Gezondheid alle pijlers

Ik heb jeuk op mijn hoofd...

21-11-2007 20:10 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
..... en nee, het zijn geen pietjes.

Vorig jaar rond deze tijd had ik het ook een paar maanden. Mee naar de HA geweest, shampoo en een soort balsem gekregen, hielp voor geen meter. Ging uiteindelijk wel weer over. Nu heb ik sinds een maand weer gruwelijke jeuk op mijn hoofd. Om gek van te worden. Ik krab het 's nachts open en dan weer wondje die op zich ook weer gaan jeuken. De jeuk verplaatst zich ook af en toe naar mijn nek en daar voel ik wel miniscule bultjes. Die zullen dus op mijn hoofd ook wel zitten, maar is zo lastig te voelen door mijn haar heen. (her)kent iemand dit? Of een goede tip tegen de jeuk? Het is namelijk echt niet geinig meer en ik heb geen zin om weer te gaan wachten tot het vanzelf over gaat...
Weet je zeker dat het geen luizen zijn? Het klinkt wel een beetje luizig. Heb je al wat haren uitgetrokken om te kijken of er luiszakjes aanzitten?
Ik heb al jaren exceem op mijn hoofd en ook achter mijn oren en in mijn oren. Als het heel erg is dan doenm wenkbrauwen en neusvleugels ook vrolijk mee.

Heb jaren bij een dermatoloog gelopen, maar er is weinig aan te doen. af en toe een cremmetje met cortico-steroiden, maar omdat je huid daar dunner van wordt, mag ik die maar de helft van de tijd gebruiken.

probeer eens superneutralee shamppo zonder zeep en parfum, dat kan al wat schelen.
quote:Onderdezon schreef op 21 november 2007 @ 20:16:

Weet je zeker dat het geen luizen zijn? Het klinkt wel een beetje luizig. Heb je al wat haren uitgetrokken om te kijken of er luiszakjes aanzitten?Ja, daar ben ik vrij zeker van. Was namelijk ook het eerste wat ik zelf dacht. Door vader, moeder en vriend laten inspecteren, niks te zien. Dat van die haren uittrekken heb ik net even gedaan voor de zekerheid. Niks aan te zien. Ik heb vroeger trouwens wel eens luizen gehad, en dat kriebelde toch 'anders'.
quote:Krengiserweer schreef op 21 november 2007 @ 20:22:

Ik heb al jaren exceem op mijn hoofd en ook achter mijn oren en in mijn oren. Als het heel erg is dan doenm wenkbrauwen en neusvleugels ook vrolijk mee.

Heb jaren bij een dermatoloog gelopen, maar er is weinig aan te doen. af en toe een cremmetje met cortico-steroiden, maar omdat je huid daar dunner van wordt, mag ik die maar de helft van de tijd gebruiken.

probeer eens superneutralee shamppo zonder zeep en parfum, dat kan al wat schelen.

Hee dat cremetje met die cortico steroiden heb ik vorig jaar gehad. Dat bedoelde ik met balsem Haal wel eens wat door elkaar. Haalde bij mij niet echt wat uit...

Ik zal morgen eens andere shampoo halen (nog tips?). Ik vind het alleen zo gek dat ik het alleen rond de winter heb. En ik gebruik het hele jaar door dezelfde shampoo, of maakt dat niet uit? Kan je daar zo ineens niet meer tegen kunnen?
Kan het niet aan je haarproducten liggen?

Als ik bijvoorbeeld mouse van Nivea gebruik, dan krijg ik ook enorme jeuk.
Ik heb ook wel eens een schimmel op m'n hoofdhuid gehad, geeft ook kleine bultjes die je kapot kunt krabben... en jeukt gruwelijk! Moest toen met een speciale shampoo wassen, maar weet nu echt niet meer welke. Was een medicinale, die je wel bij de drogist of iig. bij de apotheek kunt kopen.
De enige shampoo waar ik geen jeukende bulten van krijg is de anti-roos van Guhl (Rozemarijn). Tegen de jeuk kun je ook anti-klitwortel (heet dat zo?) gebruiken.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
quote:wohman schreef op 21 november 2007 @ 20:31:

Kan het niet aan je haarproducten liggen?

Als ik bijvoorbeeld mouse van Nivea gebruik, dan krijg ik ook enorme jeuk.

Ik gebruik eigenlijk alleen shampoo en conditioner, al heel lang dezelfde. Geen haarlak, mousse en dat soort spul. Heb van mezelf een hele mooie stralende bos

quote:Nef schreef op 21 november 2007 @ 20:32:

Ik heb ook wel eens een schimmel op m'n hoofdhuid gehad, geeft ook kleine bultjes die je kapot kunt krabben... en jeukt gruwelijk! Moest toen met een speciale shampoo wassen, maar weet nu echt niet meer welke. Was een medicinale, die je wel bij de drogist of iig. bij de apotheek kunt kopen.Hmm, was dat met een soort teershampoo? Die heb ik namelijk vorig jaar van de HA gekregen. Hele fles opgebruikt zonder resultaat Dus misschien heb jij een andere shampoo gebruikt?
quote:Caren schreef op 21 november 2007 @ 20:37:

[...]

Hmm, was dat met een soort teershampoo? Die heb ik namelijk vorig jaar van de HA gekregen. Hele fles opgebruikt zonder resultaat Dus misschien heb jij een andere shampoo gebruikt?Hmmm, teershampoo, nee, geloof het niet. Heb even gegoogeld op schimmel en shampoo en toen las ik het. Betadineshampoo had ik.
heb je het al aan de kapper gevraagd?
quote:Nef schreef op 21 november 2007 @ 20:43:

[...]

Hmmm, teershampoo, nee, geloof het niet. Heb even gegoogeld op schimmel en shampoo en toen las ik het. Betadineshampoo had ik.Dankje voor de moeite! Ik ga morgen dan maar even bij de apotheek informeren of ze dat hebben. Ben zo klaar met die jeuk. Mensen kijken me ook vreemd aan als ik weer een jeukaanval heb en zit te krabben..
Misschien droogt je hoofdhuid wat meer uit nu de verwarming etc. weer aanstaat.

Gebruik je shampoo tegen vet haar? Dat ontvet je hoofdhuid ook meer dan een gewone shampoo. Misschien dat je daar jeuk van krijgt.
Het eerste waar ik aan dacht waren ook luizen... haha.

Mocht het inderdaad exceem zijn, zoals Kreng zegt, dan is er misschien niet veel aan te doen, maar mijn advies zou zijn: ga eerst eens naar een dermatoloog om een daadwerkelijke diagnose te krijgen. Wat weet een huisarts er nou van (het zalfje dat je van hem hebt gekregen heeft ook niet geholpen, dus...) hij moet je dan gewoon doorverwijzen. Tenminste, daar zou ik op staan.

Mijn moeder heeft ook een soort van exceem, die gepaard gaat met een droge huid en daar heeft ze ook een shampoo voor gekregen (via een dermatoloog) die goed werkte. Alleen in de winter gaat het nooit helemaal weg. Ikzelf heb een speciale shampoo voor droge en geirriteerde hoofdhuid en dat geeft ook verlichting bij jeuk.

Maar ik zou het eerst maar eens laten onderzoeken dus.
quote:yoyo2 schreef op 21 november 2007 @ 20:44:

heb je het al aan de kapper gevraagd?Ja, was toevallig drie weken geleden bij de kapper. Hij zei alleen dat hij het er 'onrustig' uit vond zien maar dat 'ie ook niet wist wat het was. Om me vervolgens 1 of andere dure kalmerende shampoo aan te smeren... Die ik niet heb gekocht (ook maar arme student) want ik dacht, als hij niet weet wat het is, kan 'ie ook niet weten wat ik er aan moet doen...
Even naar een dermatoloog? die zijn ervoor, en als het een terugkerend probleem is dan is dat misschien niet eens een overbodige luxe!
Wat een reacties! :-)

@ winx: ik gebruik geen shampoo tegen vet haar. Ik gebruik Guhl shampoo voor blond haar. Tot volle tevredenheid eigenlijk. Ik heb zelf niet echt het idee dat het daar van komt...

@ lieniepienie: misschien moet ik me inderdaad niet af laten schepen door de HA. Ik heb er echt last van dus misschien is een dermatoloog wel het beste. Ik denk dat ik eerst nog maar die betadine shampoo ga proberen, mocht dat niet helpen dan toch maar weer een tripje naar de HA. Ik heb overigens verder helemaal geen droge/schrale huid. Ook op mijn hoofdhuid voelt het niet echt droog(voor zover je dat kunt voelen). Heb ook geen last van schilfers ofzo
Ik weet niet wat het zou kunnen zijn. toevallig sprak ik van de week een collega over haar zoontje. Hij is nu 5 en heeft nu drie jaar achter elkaar irritatie/jeuk aan zijn huid en dan vnl zijn wangen en kin. Er is heel weinig van te zien, af en toe rood en opgezwollen maar ook als er niks te zien is heeft hij vreselijke jeuk. Het gekke ervan is dat het al drie jaar lang begin oktober begint en in januari weer weg is. Huisarts wist ook niet wat het was maar wil haar niet doorsturen naar dermatoloog omdat "dat toch niks zou opleveren"

Vreemd......misschien iets wat nu in de lucht hangt?
quote:maze schreef op 21 november 2007 @ 21:55:

Ik weet niet wat het zou kunnen zijn. toevallig sprak ik van de week een collega over haar zoontje. Hij is nu 5 en heeft nu drie jaar achter elkaar irritatie/jeuk aan zijn huid en dan vnl zijn wangen en kin. Er is heel weinig van te zien, af en toe rood en opgezwollen maar ook als er niks te zien is heeft hij vreselijke jeuk. Het gekke ervan is dat het al drie jaar lang begin oktober begint en in januari weer weg is. Huisarts wist ook niet wat het was maar wil haar niet doorsturen naar dermatoloog omdat "dat toch niks zou opleveren"

Vreemd......misschien iets wat nu in de lucht hangt?Je zou het haast gaan denken ja. Maar wat zou dat dan in vredesnaam kunnen zijn? Kijk, hooikoorts in het voorjaar, dat snap ik. Maar jeuk in de winter Bij mij gaat het om precies dezelfde periode. Heel vreemd...
Ik zit al 2 jaar bij de dermotoloog ivm een problematische huid. Ook ik heb ieder jaar vanaf okt. tot maart last van onverklaarbare bultjes, vanaf mijn nek tot mijn borsten, periodes ook op mijn voorhoofd. Het heeft volgens de dermo met de tijd van het jaar te maken, kachel aan(vooral gaskachel), droge warmte, etc. Weinig aan te doen. Niet te warm douchen en vooral niet krabben (onmogelijk jah, hoe kom je erop, haha) Ik heb een tijdje een sojadouchecreme en bodylotion op recept van de HA gekregen, stonk ontzettend maar verlichte wel en het werd wat minder! Gebruik HPneutrale douchecreme's en zachte shampoo! Heel veel succes enne gewoon weer ff doorbijten tot na de winter, dan word het vast beter!
geen klitwortel gebruiken daar zit alcohol in wordt mijn jeuk alleen erger van.

shampoo van eucerin of sporex werkt voor mij wel aardig.

en af en toe idd shampoo van de dokter mer

een antischimmelmiddel.
quote:nomade26 schreef op 21 november 2007 @ 22:31:

Ik zit al 2 jaar bij de dermotoloog ivm een problematische huid. Ook ik heb ieder jaar vanaf okt. tot maart last van onverklaarbare bultjes, vanaf mijn nek tot mijn borsten, periodes ook op mijn voorhoofd. Het heeft volgens de dermo met de tijd van het jaar te maken, kachel aan(vooral gaskachel), droge warmte, etc. Weinig aan te doen. Niet te warm douchen en vooral niet krabben (onmogelijk jah, hoe kom je erop, haha) Ik heb een tijdje een sojadouchecreme en bodylotion op recept van de HA gekregen, stonk ontzettend maar verlichte wel en het werd wat minder! Gebruik HPneutrale douchecreme's en zachte shampoo! Heel veel succes enne gewoon weer ff doorbijten tot na de winter, dan word het vast beter!Fijn om te horen dat ik niet de enige ben, minder fijn om te horen dat er dus niks aan te doen is Ik ga in elk geval wat shampoos proberen (dankje Krengiserweer!) en als niks helpt dat toch maar naar de derma. Misschien heb ik iets anders dan jij en kan ik er wat aan doen. Dat van die warmte enzo klinkt op zich wel logisch, dat zou wel verklaren waarom het in de winter op speelt. In de zomer heb ik de verwarming niet aan...
De shampoo die ik bedoelde (voor droge en geirriteerde hoofdhuid) is ook PH neutraal en heel zacht, is van het merk Sebamed.
ik las dit en ik heb er ook last van ik heb ook geen 1 luis ik word er helemaal gek van ik heb het ook op me huid een kennis van ons hebben het ook

zowel heb ik het op me hand over vingers als op me hoofd weet iemand miss wat ik er tegen kan kopen.

want ik word er echt gek van
Ik heb het ook weleens. Komt o.a. door de geurstoffen in shampoo. Als ik dan een tijdje neutrale shampoo gebruik (bij de apotheek of hypo-allergene babyshampoo) dan gaat het over.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven