Gezondheid alle pijlers

Ik hyperventileer in water, tips gevraagd

26-06-2016 19:57 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb n vraag....ik doe graag aan sporten(bootcamp, fittraining, yoga,zwemmen)...

Gisteren ook meegedaan met mudmasters in Scheveningen...

Echt heel gaaf...maar nu komt t...

We moesten die gekke glijbaan af en dat vind ik op zich niet erg...maar het te water komen is voor mij verschrikkelijk...ik hyper/ raak in paniek als ik in het water kom...dan wil ik ademhalen in het water..en kom dan echt proesten omhoog...

Ik ben effe van t padje maar uiteindelijk herstel ik weer...

Tijdje terug hetzelfde met suppen....ik val van de surfplank, het water in...en precies hetzelfde...

Mijn vraag is...hoe kan ik dit oefenen...of hoe pak je zoiets aan...

Ik heb geen watervrees(ben juist n waterrat), nooit iets ergs gebeurd...maar als ik onverwacht of hard in het diepe water terecht kom, begint t....

Alvast bedankt voor de tips/ adviezen....
Dag niet gelachen.....
Ik heb het ook, maar dan alleen in de zee of in een meer, dat vind ik eng. In een zwembad niet. Ik ben bang van grote wateren.
Phoe ik denk dat je hiervoor best in therapie kunt gaan. Succes iig!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Je hebt speciale zwemlessen hiervoor. Een vriendin van mij had dat als ze geen bodem meer voelde.

Heeft daarvoor speciale zwemlessen gehad.
Volgens mij vooral een truukje wat je jezelf moet aanleren. Gelijk therapie lijkt me onnodig. Tips van speciale zwemlessen klinkt logischer.
Ik doe dagelijks aan openwater zwemmen en heel soms heb ik het ook. En ik ben een enorm geoefende zwemmer in open water. (5km op een dag, en elke dag dus op december en januari, of als er ijs ligt na). Bij mij komt het soms door vermoeidheid, en heel soms angst. Voor kramp oid. Soms door lichte onderkoeling.

Ik heb veel gehad aan de tips van Leslie. Vanaf ongeveer 4 minuten in onderstaand filmpje geeft ze tips over hyperventilatie in het water.

https://m.youtube.com/watch?v=omNLIGgtGHc

Ook hier staan goede tips

http://sacdt.com/dt/blog/ ... perventilation-and-panic/
Dat bedoelde ik idd speciale therapie. Succes TO!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Ohh dank jullie wel....ja ik ga en vragen of ze in het zwembad bij ons ookdie speciale lessen hebben...en de tips van leslie ga ik ook bekijken..

In september doe ik weer de volgende mud masters en dan wil ik weer van zo'n ding...maar man o man iedere keer t idee dat je in paniek raakt pffff...
Dag niet gelachen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven