Gezondheid alle pijlers

Ik maak me een beetje zorgen

13-01-2010 20:15 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 1,5 maand al 6 kilo afgevallen. Ik heb pfeiffer, en daarom eet ik minder (veel slapen, constant pijn onder mn linkerrib)

Dat is toch niet gezond? Ik hoor dat het heel slecht is om zo snel zoveel af te vallen..

Wie stelt mij gerust?
Arme Kabouter, waarom ga je niet langs de dokterspost as je je zo'n zorgen maakt
Ja heb ik over nagedacht, maar ik wil niet "in de weg" zitten. Straks komt het echt alleen door de salami, en dan hadden ze in de "mijn" tijd misschien wel iemand kunnen helpen die het echt nodig had..
Kabouter, ik heb ook een erge Pfeifferinfectie gehad waardoor ik heel snel heel veel ben afgevallen (8 kilo in 5 weken). Ik had ook erg last van zowel mn lever als mn milt, die waren ook wat opgezwollen zodat je ze echt zag 'zitten'.

En salami is inderdaad misschien niet zo heel handig

Maar als je je echt zorgen maakt en pijn hebt moet je gewoon naar de dokter(spost) gaan hoor! Daar zijn ze voor!
Jeetje, je gaat toch niet uitgebreid zoenen met alle patiënten in de wachtkamer? Of lik jij stiekem aan het glas van je huisarts? Echt onzin dat je niet langs mag komen!
Vreemd dat je niet bij de huisarts mag langskomen.

En probeer inderdaad vetarm te eten, dan heb je als het goed is, minder pijn.
quote:Star schreef op 13 januari 2010 @ 20:31:

[...]

Dan weet je dat het best snel kan gaan

O, je wilde gerust gesteld worden. Ik zeg verkeerde dingen

Nee serieus, toch dokter weer bellen als je je zorgen maakt.Trut
Ja, dat vind ik echt.
Ja ik zit al op een "dieet" (geen vet eten) Ik eet voornamelijk rijstwafels met een plakje kaas, selderij, komkommer, appels, kippensoep, wortels.. En ik drink roosvicee multifit, melk zonder vet en groene thee..

Nu is de pijn weer minder trouwens, het zal toch die salami uitschieter zijn geweest..

Sorry voor mijn paniekberichtje Ik had ook niet zoveel geslapen gister daar heb ik gewoon af en toe écht geen zin in..

(Ik wist genees dat ik ribben had hahah ik zie ze ineens!!)
Ik heb dus een soort bobbeltje onder mijn onderste rib, ik kan het indrukken, en er zit geen bot.. toch maar HA bellen denkik
Nou HA gebeld, en ik kan maandag pas terecht zei de assistente. Maar maandag moet ik naar de Arbo arts, dus moest ik het hem maar vragen..
quote:Kabouter23 schreef op 14 januari 2010 @ 08:05:

Ja ik zit al op een "dieet" (geen vet eten) Ik eet voornamelijk rijstwafels met een plakje kaas, selderij, komkommer, appels, kippensoep, wortels.. En ik drink roosvicee multifit, melk zonder vet en groene thee..

Nu is de pijn weer minder trouwens, het zal toch die salami uitschieter zijn geweest..

Sorry voor mijn paniekberichtje Ik had ook niet zoveel geslapen gister daar heb ik gewoon af en toe écht geen zin in..

(Ik wist genees dat ik ribben had hahah ik zie ze ineens!!)Als ik dit zo lees zou ik me in ieder geval geen

zorgen maken om het afvallen..

Succes!
Ach normaal leefde ik op redbull, chips en patat hahah dus het is nogal een omschakeling idd voor mn lichaam

Nou ik hoop dat er niets raars gebeurt tot maandag, het doet echt enorm zeer.. Mijn hoofd is ook heel heet hahaha
Ik ga lekker nog een keer bellen.. wil maandag dan ook wel naar de gewone HA.. die kan tenminste pijnstillers oid voorschrijven.
Je lever zit voornamelijk rechts (vanaf jezelf gezien) maar het kan heel goed dat je klachten onder je linkerrib hebt dat dit vanuit je lever komt. Het is nl. een groot orgaan en Pfeiffer is niet niks. Milt zit daar ook, en die is ook druk met de bestrijding van Pfeiffer.

Afvallen lijkt me niet heel gek, aangezien je door je dieet niet veel mag eten. ALs je onzeker bent gewoon met de huisarts bellen
paracetamol of diclofenac kan je gewoon bij de apotheek krijgen en helpen prima (vooral diclofenac)
Bedankt! Ja ik durf paracetamol niet zo goed te slikken, daar word ik namelijk suf van haha en dan slaap ik nóg meer.. en ik ben bang dat het slecht is voor mijn lever..

Ik pieker denk teveel
alle pijnstillers zijn slecht voor je lever. Maar je lever heeft een enorme overcapaciteit. Pas als 70% niet meer functioneert wordt je echt ziek.
Thanx! Dan ga ik dat doen, ik heb er nu steeds een warme kruik tegenaan
Beterschap, heb je de huisarts nog gebeld of kijk je het even aan? Je verhaal past m.i. bij pfeiffer hoe lastig het ook is... pas maar goed op jezelf!
Vraag anders aan je huisarts of je een keer met een dietist kan praten, desnoods telefonisch. Of komt je 'dieet' al van een dietist? Zo klinkt het nl. niet...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Nee ik heb maandagochtend een afspraak (wat ook wel goed uitkomt, gezien ik smiddags langs de arbo arts moet) dus dan zal het wel goedkomen hoopik
Hé Kabouter,

10 jaar geleden (jeesh ik word oud ) heb ik ook zware Pfeiffer gehad. Ik heb een half jaar op bed gelegen, viel inderdaad ook veel af (woog op het laatst nog maar 55 kilo ipv 70 ). Het was gelukkig in de zomer, dus ik lag veel buiten te slapen, ik sliep de eerste maanden denk ik wel 20 uur per dag! Véél vitamines (veel fruit!) eten, dat heeft bij mij geholpen. Ga vooral niet te snel weer dingen doen, daar krijg je alleen maar last mee "later". Ik ben nadien nooit meer zo fit en energiek geweest als dat ik voor de Pfeiffer was. Heb nog altijd heel veel slaap nodig, kan niet van smorgens vroeg tot savonds laat in touw zijn, etc.

Beterschap en succes morgen bij de (arbo)arts
Bedankt!

Alleen heeft mijn broertje me nu ook aangestoken met de griep.. ik ben al zo vatbaar hahah! Balen dus.. nóg meer rusten..
Succes maandag bij de dieetist en de arbo arts.

Het 'stomme' aan Pfeiffer is dat sommige mensen er amper last van hebben en andere het heel heftig hebben en echt niets kunnen. Een jongen die ik ken had het ook zo erg en kon echt niets. Een half jaar lang. Terwijl hij normaal heel sportief is...

Hij zei dat hij het het moeilijkste vond om steeds 'nee' te moeten zeggen tegen leuke dingen. Maar dat als hij een keer wel iets leuks ging doen, hij meteen een week nog vermoeider was dan hij al was...

Dus rustig aan, het is moeilijk, maar het heeft tijd nodig...

Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
De dokter zei dat ik nog steeds pfeiffer heb, en dat die klachten normaal zijn. Ze kon er niets tegen doen.. beetje waste of time dus hahah! Nu voorbereiden op de arbo arts.. ben zo ontzettend moe van "even" naar de dokter..

Nee zeggen vind ik inderdaad ook het moeilijkste, ik ben echt een enorm actief persoon (zoals sommige aan mijn foto's konden zien haha) en dit is echt zwaar!
quote:Kabouter23 schreef op 14 januari 2010 @ 08:05:

Maar dan is het toch meer dan logisch dat je veel afvalt? Helemaal als je normaal gesproken veel chips en patat eet.

Daar zou ik me dus niet druk om maken (dat afvallen).

Maar je moet natuurlijk niet teveel afvallen. Wie heeft gezegd dat je zo 'licht" moet eten? Want dit is wel heel weinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven