Ik maak me zorgen
zondag 10 juli 2011 om 12:57
Sinds enige tijd heb ik last van wat vage lichamelijke klachten. Het begon vorig najaar met gebitsklachten. Ik heb altijd een gezond en sterk gebit gehad maar sindsdien rol ik van de ene tandartsbehandeling in de andere. Verder heb ik al enige tijd last van pijn op m'n borst die uitstraalt naar m'n kaken en linkerarm en sinds vorige week aan de linkerkant een pijnlijke rib. Daarbij ben ik zo verschrikkelijk moe, bij de minste inspanning ben ik bekaf en na een dag werken kan je me opvegen. O ja ik vergeet nog het rare hoestje wat ook maar niet overgaat. Ik heb deze week een afspraak bij de huisarts en vroeg me af of hier mensen zijn die ook wel eens vage klachten hebben gehad en wat dat uiteindelijk was.
donderdag 14 juli 2011 om 18:29
Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest maar ben er niet geruster op geworden. Voor de maagklachten heb ik een ander medicijn gekregen, de huisarts denkt aan een bacterie in de maag of dat het komt door veelvuldig medicijngebruik.
Over de pijnlijke rib kon hij niet zeggen wat het was, in ieder geval geen kneuzing of breuk i.o.d.
Ik moet ook bloedprikken en van de termen die op het formulier zijn aangekruist wordt ik een beetje zenuwachtig. Ik wordt op het volgende geprikt: BB, BSE, CRP, AF, GT, SGOT, SGPT, AMI en Helicobacter pylori. Ik heb de betekenis van een paar afkortingen opgezocht en het blijkt dat er geprikt wordt op bot- en leverziekten en daar schrok ik nogal van. Ook omdat de huisarts me wel een paar keer op het hart gedrukt heeft om over 2 weken terug te komen als de maag- en ribklachten dan niet over zijn. Toen ik wegging zei hij zelfs al tot over 2 weken.
Over de pijnlijke rib kon hij niet zeggen wat het was, in ieder geval geen kneuzing of breuk i.o.d.