Ik weet dat er meer topics over zijn, (stoppen met roken)

zondag 13 januari 2013 om 20:43
Ik weet dat er meer topics zijn.
Maar ik denk dat het misschien wel helpt om er zelf een te openen.
Dus voor de mensen die dat erg vervelend vinden, mijn excuses.
Ik ga vanaf morgen niet meer roken.
Zonder medicatie ga ik stoppen omdat ik de medicatie niet mag gebruiken.
Ik ben wel erg bang voor de ontwenningsverschijnselen.
Dat moe zijn, heel erg.. en de stemming die je er van krijgt een opgejaagd gevoel.
Dit zijn ook de redenen dat ik wil stoppen.
Want ik wil niet dat wat dan ook mijn humeur in zijn macht heeft.
Dus dat je gestrest bent als je niet kunt roken, dat het duur is dat je kleding stinkt, want ik moet elke dag andere kleding aan.
Ik wil er echt heel graag van af, en dacht als ik mijn eigen topic open, en dat een beetje bij houd, dan helpt dat vast.
Want als ik ga zeuren om een sigaret, dan krijg ik vast ergens een reactie waar ik wat aan heb.
Het moeilijke is alleen dat wij vaak op zaterdag visite hebben, en dat die wel roken, en dat geeft niks maar die zitten dan ook in die ruimte.
En ik wil even die ruimte niet meer in tot ik sterk genoeg ben.
Dat ik zeker weet dat ik er af kan blijven.
Ik heb tijdens de zwangerschap uiteraard niet gerookt, maar ben een poos daarna wel weer begonnen.
Toen had ik geen moeite met stoppen, omdat als ik wilde roken ik mijn echo foto bekeek, en nu heb ik die stok achter de deur niet, en ik ben weer begonnen om stres, wat natuurlijk een excuus is, en vond het gezellig.
Alleen is er niks gezelligs aan, want ik word er ziek van, ik hoest nu al weken, en had dus allang moeten stoppen en nooit weer moeten beginnen.
Maar ik weet wel zeker dat ik dan dus steeds alleen zit, dat was de vorige keer ook zo, want toen ik dat niet meer wilde ben ik weer begonnen wa heel zwak van mij is.
Mijn motivatie is wel goed, ik wil er heel graag van af.
Het is mijn eigen schuld natuurlijk dat ik weer begonnen ben, dat staat boven alles.
Maar dit is echt de laatste keer dat ik stop met roken.
Want het er af gaan is best vervelend.
Dus ik moet er nu gewoon helemaal vanaf blijven.
Ik weet dat het na de eerste 2 dagen ineens makkelijker word.
Dus daar houd ik mij aan vast.
Maar ik denk dat het misschien wel helpt om er zelf een te openen.
Dus voor de mensen die dat erg vervelend vinden, mijn excuses.
Ik ga vanaf morgen niet meer roken.
Zonder medicatie ga ik stoppen omdat ik de medicatie niet mag gebruiken.
Ik ben wel erg bang voor de ontwenningsverschijnselen.
Dat moe zijn, heel erg.. en de stemming die je er van krijgt een opgejaagd gevoel.
Dit zijn ook de redenen dat ik wil stoppen.
Want ik wil niet dat wat dan ook mijn humeur in zijn macht heeft.
Dus dat je gestrest bent als je niet kunt roken, dat het duur is dat je kleding stinkt, want ik moet elke dag andere kleding aan.
Ik wil er echt heel graag van af, en dacht als ik mijn eigen topic open, en dat een beetje bij houd, dan helpt dat vast.
Want als ik ga zeuren om een sigaret, dan krijg ik vast ergens een reactie waar ik wat aan heb.
Het moeilijke is alleen dat wij vaak op zaterdag visite hebben, en dat die wel roken, en dat geeft niks maar die zitten dan ook in die ruimte.
En ik wil even die ruimte niet meer in tot ik sterk genoeg ben.
Dat ik zeker weet dat ik er af kan blijven.
Ik heb tijdens de zwangerschap uiteraard niet gerookt, maar ben een poos daarna wel weer begonnen.
Toen had ik geen moeite met stoppen, omdat als ik wilde roken ik mijn echo foto bekeek, en nu heb ik die stok achter de deur niet, en ik ben weer begonnen om stres, wat natuurlijk een excuus is, en vond het gezellig.
Alleen is er niks gezelligs aan, want ik word er ziek van, ik hoest nu al weken, en had dus allang moeten stoppen en nooit weer moeten beginnen.
Maar ik weet wel zeker dat ik dan dus steeds alleen zit, dat was de vorige keer ook zo, want toen ik dat niet meer wilde ben ik weer begonnen wa heel zwak van mij is.
Mijn motivatie is wel goed, ik wil er heel graag van af.
Het is mijn eigen schuld natuurlijk dat ik weer begonnen ben, dat staat boven alles.
Maar dit is echt de laatste keer dat ik stop met roken.
Want het er af gaan is best vervelend.
Dus ik moet er nu gewoon helemaal vanaf blijven.
Ik weet dat het na de eerste 2 dagen ineens makkelijker word.
Dus daar houd ik mij aan vast.
zondag 13 januari 2013 om 20:51
Hmmm, ik wil je niet teleurstellen maar de moeilijkste periode is niet de eerste 2 dagen doorgaans. Dan begin je net, ben je gemotiveerd. Ik vond het na een week eigenlijk even moeilijk. Nu 6 weken later heb ik nergens meer last van. Maar ik ben gestopt met Champix, dat maakt het allemaal stukken makkelijker.
Succes in ieder geval. Je mist er niks aan, aan niet roken.
Succes in ieder geval. Je mist er niks aan, aan niet roken.
zondag 13 januari 2013 om 20:53

zondag 13 januari 2013 om 20:55
zondag 13 januari 2013 om 20:56
Ja de visite inderdaad buiten laten roken dat heeft heel wat kennissen van ons er door heen geholpen . Ik heb zelf nooit gerookt. Maar ik heb wel gemerkt dat dat echt werkte. Alleen de echte diehard rokers bleven jammer genoeg de hele avond in de tuin staan en kwamen niet of nauwelijks meer binnen. Maar goed das t risico wat je loopt.

zondag 13 januari 2013 om 20:58
daar ben ik bang voor, dat ik steeds alleen zit, want dat was de vorige keer ook zo.
Nu hebben we dan ziekelijk genoeg een rookschuur, hahahaha, maar ja, zo ongezellig als ik de hele avond an alleen zit.
Aan de andere kant heb ik het er wel voor over, (alleen zitten)
Ik moet er gewoon van af.
Mijn huisarts had al gezegt dat ik er perse af moest, zeggen ze bij iedereen maar ik ben gewoon te vaak ziek erdoor.
Ik had niet weer moeten beginnen, maar dat is achteraf.
Nu hebben we dan ziekelijk genoeg een rookschuur, hahahaha, maar ja, zo ongezellig als ik de hele avond an alleen zit.
Aan de andere kant heb ik het er wel voor over, (alleen zitten)
Ik moet er gewoon van af.
Mijn huisarts had al gezegt dat ik er perse af moest, zeggen ze bij iedereen maar ik ben gewoon te vaak ziek erdoor.
Ik had niet weer moeten beginnen, maar dat is achteraf.

zondag 13 januari 2013 om 21:01

zondag 13 januari 2013 om 21:05
Ik vind dat ook niet gezellig, maar kreeg laatst al te horen dat ik een anti roker was, omdat ik klaagde over de stank in de kleding en dat soort dingen.
Ik erger me er ook aan, daarom ga ik zelf stoppen.
Ook daarom.
Want ik wil ook niet dat nietrokers mij ruiken al ben ik heel schoon op mijzelf en heb ik altijd schone kleding aan, toch houd ik dat gevoel door het roken.
En dat is al irritant genoeg, en dat hoesten is vreselijk, krijg steeds verhoging maar geen koorts.
De prijs letterlijk en viguurlijk is mij te duur als ik blijf roken.
Daarbij rook ik te veel, als ik tien zou roken zou ik misschien niet stoppen, of 5, maar ik rook veel meer.
Ik vind het niet staan, ik moet er van af.
Het past niet echt bij mij dat roken, al doe ik het al jaren.
Het enige waar ik echt bang voor ben is dat vermoeide, en opgejaagde, en dat kan weg door champix, wat ik zeker niet mag gebruiken.
Ik erger me er ook aan, daarom ga ik zelf stoppen.
Ook daarom.
Want ik wil ook niet dat nietrokers mij ruiken al ben ik heel schoon op mijzelf en heb ik altijd schone kleding aan, toch houd ik dat gevoel door het roken.
En dat is al irritant genoeg, en dat hoesten is vreselijk, krijg steeds verhoging maar geen koorts.
De prijs letterlijk en viguurlijk is mij te duur als ik blijf roken.
Daarbij rook ik te veel, als ik tien zou roken zou ik misschien niet stoppen, of 5, maar ik rook veel meer.
Ik vind het niet staan, ik moet er van af.
Het past niet echt bij mij dat roken, al doe ik het al jaren.
Het enige waar ik echt bang voor ben is dat vermoeide, en opgejaagde, en dat kan weg door champix, wat ik zeker niet mag gebruiken.

zondag 13 januari 2013 om 21:07
woepsie.
Ik hoop ook dat jij gestopt blijft.
Je hebt het ergste gehad, en ik vertel je uit ervaring, dat als je toch weer begint je ineens minder goed kan slapen.
En dat je spijt krijgt, (net als ik nu) dat je weer begonnen bent.
Ik hoop dat je volhoud.
Dat deed ik niet, en nu mag ik gewoon overnieuw door dat hele proces.
Bij jou zal het alleen beter worden, en ik moet weer opnieuw beginnen.
Daarbij is het ook een mooi principe dat je stopt omdat je zwanger bent...
Twee vliegen in een klap, een mooi kindje en een mooier leven, gezonder in iedergeval.
Ik hoop ook dat jij gestopt blijft.
Je hebt het ergste gehad, en ik vertel je uit ervaring, dat als je toch weer begint je ineens minder goed kan slapen.
En dat je spijt krijgt, (net als ik nu) dat je weer begonnen bent.
Ik hoop dat je volhoud.
Dat deed ik niet, en nu mag ik gewoon overnieuw door dat hele proces.
Bij jou zal het alleen beter worden, en ik moet weer opnieuw beginnen.
Daarbij is het ook een mooi principe dat je stopt omdat je zwanger bent...
Twee vliegen in een klap, een mooi kindje en een mooier leven, gezonder in iedergeval.
zondag 13 januari 2013 om 21:08
Meer dan 10 op n dag vind ik wel veel. (dat bij mij de max op n dag)
Maar bij jou thuis, bepaal jij waar er gerookt wordt. Staan er in die schuur echt stoelen etc? Zou ik weghalen dan. Deed en doe hier vaak met n verjaardag ook de schuurdeur open. Zet er n asbak neer en dat was. Peuk op? Dan komen ze weer naar binnen.
Maar bij jou thuis, bepaal jij waar er gerookt wordt. Staan er in die schuur echt stoelen etc? Zou ik weghalen dan. Deed en doe hier vaak met n verjaardag ook de schuurdeur open. Zet er n asbak neer en dat was. Peuk op? Dan komen ze weer naar binnen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte

zondag 13 januari 2013 om 21:13
Ja die rookt nog, maar dat maakt het voor mij niet zozeer moeilijker.
Want die zie ik vaak genoeg, ook als hij rookt.
Daarom kan ik de stoelen ook niet weg halen, das beetje egoïsties.
Maar ik kan het wel alleen, heb het eerder gedaan.
Het is gewoon dom dat ik weer begonnen ben.
Ik wed dat jij er ook spijt van krijgt omdat je nu zo vreselijk ver bent, als je weer begint wanneer de baby er is.
Want die zie ik vaak genoeg, ook als hij rookt.
Daarom kan ik de stoelen ook niet weg halen, das beetje egoïsties.
Maar ik kan het wel alleen, heb het eerder gedaan.
Het is gewoon dom dat ik weer begonnen ben.
Ik wed dat jij er ook spijt van krijgt omdat je nu zo vreselijk ver bent, als je weer begint wanneer de baby er is.
zondag 13 januari 2013 om 21:18
Kun je niet met man overleggen over het afbreken van de rokerslounge in jullie schuur?
Waarschijnlijk wil hij jou supporten tijdens je stoppoging omdat het zo belangrijk is voor je gezondheid en wie weet vind hij het ook wel ongezellig als hij daar zit en jij binnen en misschien wil hij ook wel wat minderen. Dan lijkt me staan roken geen groot bezwaar.
Waarschijnlijk wil hij jou supporten tijdens je stoppoging omdat het zo belangrijk is voor je gezondheid en wie weet vind hij het ook wel ongezellig als hij daar zit en jij binnen en misschien wil hij ook wel wat minderen. Dan lijkt me staan roken geen groot bezwaar.