Gezondheid alle pijlers

Ik wil afvallen, maar heb een eetstoornis verleden..

15-04-2010 16:38 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb lang getwijfeld waar ik dit topic moest neerzetten bij psyche/lijf en lijn/of gezondheid. Mocht hij niet goed staan mijn excuses.

Er is iets waar ik momenteel nogal mee worstel. Ik wil namelijk graag wat kilo's kwijt (zeker 5/6) om op een gezond gewicht te komen en de zomer komt er natuurlijk weer aan. Ik ben nu 1.78 lang met een gewicht van 85 kilo. Dat is dus wat kilo's teveel. Nu heb ik een verleden met een eetstoornis. Namelijk n.o.a (niet anders omschreven) dat houdt in dat ik bijvoorbeeld wel anorexiatrekken had maar geen medisch ondergewicht (laagst was 68 kilo) of wel de eetbuien van boulimia maar niet het overgeven e.d.

Ik merk dat nu ik wil gaan afvallen ik weer erg zenuwachtig word. Weet niet zo goed hoe ik dit gezond moet gaan aanpakken omdat mijn leven jaren om het wel/of niet eten van kcal want die at ik, geen eten maar kcal...

Therapie e.d is niks voor mij dit heb ik een tijd gedaan (met overgave) maar uiteindelijk doe je het zelf en niet je therapeut.

Zit dus een beetje in dubio.. zijn er meer meiden hier die hiermee worstelen?
Lieve forummers,

Na een paar dagen mij nog onrustig hebben gevoeld over dit onderwerp heb ik besloten dat ik nog niet klaar ben om te gaan afvallen. Ik voelde mij erg onrustig en voelde weer de drang om een eetbui te krijgen. Ik ben er duidelijk dus nog niet klaar voor.. liever wat kilootjes meer dan mijn mentale welzijn op het spel te zetten, daar ben ik te gelukkig voor!

Wil jullie bedanken voor de tips, en zal een aantal zeker gebruiken als ik er wél klaar voor ben. (met name de dietist die bekend zijn met eetstoornissen)

Veel liefs
Hoi Livetti,

Wat verstandig dat je besluit het er voor nu bij te laten.

Vind het vervelend voor je dat je meteen zo onrustig werd, kan het helaas maar al te goed begrijpen.

Maar je geluk hangt niet af van je gewicht en dat zie je geloof ik maar al te goed in.
Jammer dat je er zo onrustig van werd.

Ik denk dat je dan een goede beslissing neemt door je er nu even niet mee bezig te gaan houden!
quote:livetti schreef op 19 april 2010 @ 20:00:

Lieve forummers,

Na een paar dagen mij nog onrustig hebben gevoeld over dit onderwerp heb ik besloten dat ik nog niet klaar ben om te gaan afvallen. Ik voelde mij erg onrustig en voelde weer de drang om een eetbui te krijgen. Ik ben er duidelijk dus nog niet klaar voor.. liever wat kilootjes meer dan mijn mentale welzijn op het spel te zetten, daar ben ik te gelukkig voor!

Wil jullie bedanken voor de tips, en zal een aantal zeker gebruiken als ik er wél klaar voor ben. (met name de dietist die bekend zijn met eetstoornissen)

Veel liefsGoed zo. Heel goed gereflecteerd en gehandeld!!! wees trots!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven