Ik word er gek van! Hoe stop ik dit?
zaterdag 19 februari 2011 om 19:46
Ik heb al de hele dag last van traanogen.
Bij mijn linkeroog traant het steeds aan de buitenkant en aan de binnenkant bij mijn neus. Daar zitten nu ook schrale plekjes. Bij mijn rechteroog traant het alleen aan de buitenkant, ook daar zit een schraal plekje. Het voelt erg vervelend, en het schrale plekje prikt steeds als het weer vochtig wordt.
Ik heb make up al afgehaald maar het stopt niet. Wat te doen?
Bij mijn linkeroog traant het steeds aan de buitenkant en aan de binnenkant bij mijn neus. Daar zitten nu ook schrale plekjes. Bij mijn rechteroog traant het alleen aan de buitenkant, ook daar zit een schraal plekje. Het voelt erg vervelend, en het schrale plekje prikt steeds als het weer vochtig wordt.
Ik heb make up al afgehaald maar het stopt niet. Wat te doen?
zaterdag 19 februari 2011 om 19:51
Misschien helpt het om even onder de douche te gaan staan, vooral niet te wrijven en straks met een koud washandje op je ogen te liggen?
Misschien heb je wel een allergische reactie of zijn je ogen geïrriteerd. Even geen crème gebruiken, geen make up, en als het niet overgaat maandag even huisarts bellen.
Sterkte
Misschien heb je wel een allergische reactie of zijn je ogen geïrriteerd. Even geen crème gebruiken, geen make up, en als het niet overgaat maandag even huisarts bellen.
Sterkte
zaterdag 19 februari 2011 om 20:02
Het zou kunnen. Uiteindelijk gaat alles vanzelf weg. Je ogen kunnen tranen omdat je slijmvliezen zijn geïrriteerd, omdat je hoornvlies een klein krasje heeft opgelopen, omdat er iets in zit wat er niet hoort, omdat je traanbuisje verstopt zit... Een dokter kan bepalen wat er aan de hand is en of je er iets tegen moet doen. Tot die tijd symptoombestrijding!
zaterdag 19 februari 2011 om 20:43
quote:anjapanja schreef op 19 februari 2011 @ 19:56:
Ik heb nog nooit last van hooikoorts gehad. Kun je dat zomaar ontwikkelen?
Ik ben vandaag opgemaakt in een winkel. Wellicht was het oogpotlood niet schoon, zou het daardoor kunnen komen? Gaat het dan vanzelf weer weg?Dan komt het zeer waarschijnlijk daarvan. Dus: goed schoonmaken en evt met wat fysiologisch zout of lenzenvloeistof je ogen uit spoelen. Dan gaat het waarschijnlijk snel een stuk beter.
Ik heb nog nooit last van hooikoorts gehad. Kun je dat zomaar ontwikkelen?
Ik ben vandaag opgemaakt in een winkel. Wellicht was het oogpotlood niet schoon, zou het daardoor kunnen komen? Gaat het dan vanzelf weer weg?Dan komt het zeer waarschijnlijk daarvan. Dus: goed schoonmaken en evt met wat fysiologisch zout of lenzenvloeistof je ogen uit spoelen. Dan gaat het waarschijnlijk snel een stuk beter.
zaterdag 19 februari 2011 om 21:19
zaterdag 19 februari 2011 om 21:53

zaterdag 19 februari 2011 om 23:50
zondag 20 februari 2011 om 10:31
Een collega van mij heeft dit ook eens gehad, irritatie van de traanbuis.
Zij heeft toen een hele tijd moeten druppelen eer het over was.
Gewoon morgen je ha er naar laten kijken als je het dan nog hebt.
Zij heeft toen een hele tijd moeten druppelen eer het over was.
Gewoon morgen je ha er naar laten kijken als je het dan nog hebt.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.