Gezondheid alle pijlers

Ik word gekkkkkk

06-05-2010 08:56 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik word gek van de jeuk,(down underrr)

Ik slik nu antibiotica voor een ontsteking in mijn hand die ik helemaal heb opengehaalt, en tot overmaat van ramp(ik had al een 7daagse kuur) heb ik er 5dgn extra aangeplakt gekregen van het ziekenhuis.

Maar nu heb ik een gigaaaaa schimmel beneden!

Ik heb al eitjes en de creme(had ik nog liggen)

Maar ja die nu gebruiken terwijl ik nog t/m volgende week woensdag antibiotica slik heeft natuurlijk geen zin, dan komt het 100x zo hard weer terug.

Heeft iemand tips..of raad, ik word helemaal gek van de jeuk!
Dat heb ik idd ook gehad met een kuur voor blaasontsteking..

Vaker douchen zonder zeep of iets, en dan smeerde ik mezelf in met Bepanthen, en deed geen onderbroek aan..

Hielp bij mij wel tegen de jeuk...

Hopelijk heb je der wat aan!
Een nat koud washandje er even tegenaan houden wil ook nog wel eens helpen, of in bad gaan zitten. Sterkte!
Wat je ook doet, geen yoghurt smeren (=tip op omaweetraad). Die schimmel gedijt goed op zuur.

Van een vriendin weet ik dat zij zich daar 'wast' met honing als ze een schimmel heeft.

Succes!
Thanks ik ga eens hier in de drogist kijken, heb al wel een beetje van die schimmelcreme erop gedaan, en het liefst douw ik vanavond zo een ei derin, maar dat heeft echt geen zin he, mag pas echt na het stoppen van de kuur antibiotica.
Spoelen met water....nat washandje....talkpoeder er op....succes want ik weet hoe het voelt ;-(

Ik moest juist na 2 dagen het eitje in brengen..neem anders even contact op met je HA
@Megapixel

Huh dus jij moest 2 dagen na het starten van je antibioticakuur wel beginnen met eitjes?

Ja tegen mij werd gezegd je moet tot en met volgende week woensdag slikken, dus als je nu 3nachten een eitje doet komt het weer terug ofzo...ik kreeg het al na 2dagen slikken
Butterfly, het komt wel terug, maar het wordt dan nu wel eerst wat beter. Als je nog zo lang moet wachten, ga je helemaal kapot van de jeuk! Ik zou ook gewoon de tabletten en de zalf nu gebruiken en aan het einde van de AB-kuur gewoon een herhaling, dus opnieuw de drie tabletten en zalf.
...
Mag je ook geen zalfjes als lidocaïne levormenth? Dat verdooft en verkoelt een beetje, weet alleen niet of het kan icm een schimmelinfectie.
@ vlammetje ok thanks, douw er vanavond een ei in dan ...en na de kuur bel ik gewoon de HA voor herhaling .

Want idd, dit is niet tehardennnnnnnnn
quote:stukje_cake schreef op 06 mei 2010 @ 09:20:

Mag je ook geen zalfjes als lidocaïne levormenth? Dat verdooft en verkoelt een beetje, weet alleen niet of het kan icm een schimmelinfectie.Die heb ik al eens gehad, zalf met lidocaine, soort van verdoving..nou niet bij mij...werkte voor geen meter hahaha...thanks voor de tip anyway:)
Op internet staat een artikel over diflucan, een capsule die je moet slikken en dan gaat het in één keer weg, vraag daar je huisarts eens om. Je kan er eerst naar googlen.
quote:Butterfly14 schreef op 06 mei 2010 @ 09:20:

@ vlammetje ok thanks, douw er vanavond een ei in dan ...en na de kuur bel ik gewoon de HA voor herhaling .

Want idd, dit is niet tehardennnnnnnnn

Nee, kan ik me voorstellen. En tot woensdag duurt gewoon nog lang, dan ben je al helemaal kapot gekrabt en kun je nog veel meer last krijgen. Ik weet nog dat ik een keer ongesteld moest worden een dag nadat ik een schimmel kreeg. De huisarts zei toen: neem vast 1 tablet en smeer met de zalf. Als je menstruatie voorbij is, de rest van de tabletten. Dat was ook niet meer genoeg, dus meteen een tweede kuur erachteraan. maar de zalf en eerste tablet verlichten toen wel de ergste jeuk.

Succes in ieder geval!
...
spoelen met een vaginaaldouche lauwwarm water met 3-5 druppels tea tree olie of candira druppels. Beginnen met drie druppels om te kijken/voelen of je het verdraagt (veel erger kan het niet worden). Vooral voor het slapen gaan en dan NIET naspoelen. Met het laatste restje ook even je vulva met je vingers of een nat watje zachtjes schoonpoetsen. Je ruikt nog lekker fris ook, niet erg erotisch aantrekkelijk, maar dat is ws toch het laatste waar je nu aan denkt.
@Cateautje dankje ik zal eens kijken.

@Vlammetje,dankjewel ik ga gewoon starten vanavond en haal na de kuur gewoon de herhaling.

Ja het is kut die antibiotica, maar het moet want mijn vinger is erg ontstoken en dat kan gevaarlijker zijn dan een schimmeltje he zullen we maar denken.

Zo ik ga zo richting ziekenhuis voor de hechtingen en wondcontrole.

Fijne dag iedereen.

liefs
bioclin zalf tegen de uitwendige klachten doet echt wonderen en eitje inbrengen en evt na afloop van je antibiotica nog een eitje indien nodig.
Computer says nooooo
quote:summer73 schreef op 06 mei 2010 @ 09:47:

bioclin zalf tegen de uitwendige klachten doet echt wonderen en eitje inbrengen en evt na afloop van je antibiotica nog een eitje indien nodig.

Hey dankje voor de tip, maar van bioclin kreeg ik altijd na een paar dagen gebruik een brandende vagina...heel raar.

Ik krijg trouwens altijd 3 eitjes...1 doet bij mij weinig tot niets...hahahah apart ben ik he..
Ik ben een leek op dit gebied hoor, maar wat is in godesnaam een eitje???
Och jee, dat is echt zoooo erg! Heb het ook ooit eens gehad (als allergische reactie op schimmelmedicijnen, dus werd t alleen maar VEEEEL erger) en wat bij mij toen hielp is ijsblokjes (wel in washandje oid verpakken!) ertegenaan houden..

Het gaat er niet van over, maar het verlicht wel!

Sterkte!!
Water koken, af laten koelen (tot lekker warm) een kamillosan erbij doen.

In een teiltje doen en erin gaan zitten.

Het verzacht. Ik kreeg de tip van een arts doen ik kapot ging van de ontstekingen daar en het hielp!

Wel even de teil goed reinigen!
This is not kosher!
Gewoon beginnen met de schimmelmiddelen, zalf en eitjes als je het erg hebt. En als het na de kuur niet helemaal over is, gewoon extra schimmelmedicatie vragen.
AAARGHHHHHHHHH ik word gek...heb al 2 nachten een eitje erin gedaan en creme gesmeert...en het jeukttttttt en de scheuren schieten in mijn huid.....is dat normaal.? En dan te bedenken dat ik gvd tot volgende week woensdag antibiotica moet slikken!!!!!!! Help!!!!!!
Neem dan contact op met de huisartsenpost.
Butterfly, helaas weet ik hoe irritant het is. Een paar dagen wachten is ondoenlijk, dan wordt je echt gek van de jeuk!

Ik ben dan ook vaak in het weekend bij de apotheek geweest omdat 'dit niet tot maandag kon wachten'. Ik heb zo ongeveer alles geprobeerd, veel eitjes (Lonkaa, dit zijn eivormige vaginale zetpillen) en Gynodactarin creme, zelfs een suikervrij dieet met veel probiotica. Toen ik een jaar lang antibiotica slikte had ik elke maand na mijn menstruatie een schimmelinfectie en ben uiteindelijk om die reden gestopt met de antibiotica. Ben ook nog bij een dermatoloog geweest en heb een poosje preventief elke maand een capsule Fluconazol (= Diflucan) geslikt.

Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk alleen nog preventief Bioclin (soms smeer ik er een tampon mee in - overigens hoort branderigheid direct na het smeren erbij, zie bijsluiter) en als het toch doorzet slik ik een capsule Floconazol. Soms gebruik ik ook Ellen tampons die dit soort problemen zouden moeten tegengaan, maar ze zijn wat duurder en ik weet niet of het echt werkt.

Het is een rotkwaal (ik vind het ook behoorlijk gênant), dus heel veel sterkte iedereen die hier ook last van heeft!
Maandag direct de huisarts bellen. Misschien is er namelijk nog een ander antibiotica waar je hand ook mee te behandelen is. Vaak zie je dat een beestje (bacterie) op verschillende soorten antibiotica reageert. Hopelijk zit er eentje tussen waar jij weer niet op reageert met een schimmelinfectie vaginaal.

Veel succes!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven