Gezondheid alle pijlers

Ik zie vuiltjes in mijn lens

28-08-2013 10:30 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik draag al een tijdje lenzen en ben niet altijd netjes met ze op tijd uitdoen of schoonmaken.

Nu heb ik al 3 dagen mijn nerdy bril op en zie ik vuiltjes overal dwarrelen als ik er op let. Is mijn eigen lens van mijn oog vervuild? Of moet ik mijn ogen schoonmaken?

Help!!
Heb je je bril aan keer schoongemaakt?

Evt. door opticien laten doen ?
Je ogen schoonmaken?

Maar heb je misschien een ontsteking opgelopen? Je huisarts kan het je vertellen. En wacht dan niet te lang, anders gaan je ogen kapot.
Bril is schoon, ik zie het dwarrelen!

Ik heb geen ontsteking, mijn ogen zijn niet rood, zijn niet geirriteerd, heb er geen last van maar volgens mij zijn ze vervuild. Wat kan ik hier tegen doen?
Emdeee, je ogen kunnen niet vervuild zijn.

Als je er zo weinig van weet kun je maar beter even naar de huisarts. Of je een ontsteking hebt kun je helemaal niet zelf beoordelen.
Weet je zeker dat het van je lenzen komt? Heb je misschien last van floaters?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Glasvochttroebeling
Maar die zou je dan altijd moeten zien toch? Tenminste, ik zie ze elke dag.
Dat is het NYC. Ik maak wel een afspraak voor de opticien dan.
Ik heb het ook bij een oog. Zie het vooral met lezen of wanneer ik naar een witte muur kijk. Ik heb er totaal geen last van maar het is wel irritant. Ik heb me laten vertellen dat er dan een vuiltje achter de lens van je oog is gekomen. Je kan er geloof ik niets aan doen.
Jeetje dat floaters, daar heb ik ook al zolang ik me kan herinneren last van. Dacht altijd dat het 'normaal' was en iedereen er last van had!

Kan geen kwaad toch?
Komt wel goed, schatje!
Ik heb dat alleen als ik te weinig slaap heb gehad!
Waarom draag je een bril èn lenzen?
Mijn verklaring daarvoor is: als je moe of zwak bent dan doen de hersens minder moeite om goed te focussen; je gaat dus staren. Wat je aandacht dan gaat trekken dat zijn de minuscule stofjes, lichtbrekingen door vocht en ingebouwde onregelmatigheden op je hoornvlies.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb het niet over de dwarrels in je ogen die NYC bedoelt die echt in de ogen zitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Die mouche volantes komen niet van die contactlenzen hoor. Dus don't worry.

Gaat alleen niet meer over geloof ik. Ik heb ze ook al zolang ik me kan herinneren. Soms zie ik ze beter dan anders, hangt samen met soort licht, waar ik naar kijk en volgens mij ook vermoeidheid.
Er is een hele grote kanttekening te plaatsen bij dit topic: er wordt gezegd dat het floaters zijn en dat kan natuurlijk.

MAAR. Als het je nog nooit opgevallen is moet je er gewoon mee naar de huisarts. Want met dezelfde klachten kun je gewoon wel een oogontsteking hebben en als je daar te lang mee wacht loop je risico op permanente schade.

Er wordt dus in dit topic advies gegeven wat volgens de regels van Viva verboden is en dat vind ik kwalijk. Niet voor Viva, maar voor TO.
Je hebt gelijk.

Maar TO zegt zelf dat dat het is. Ik neem aan dat als ze twijfelt, dat ze dat advies gaat inwinnen bij een arts.
Bloeddruk laten checken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven