Ileus na keizersnede
zondag 27 december 2015 om 18:17
Zijn er meer vrouwen die dit hebben gehad? Ik lig nu bijna 4 dagen na een spoedkeizersnede nog steeds enkel aan vocht en mag niks eten en drinken. De gyn zegt dat m'n darmen het ieder moment zelf weer gaan op pakken en ik weer rustig met vloeibaar mag beginnen, maar het blijft stil in mijn buik en ik voel me zo slap.. Hoe lang duurde dit bij jullie voordat je darmen weer gingen werken? Het schijnt vaker voor te komen dus hoop op wat verhalen. Ondertussen probeer ik wel borstvoeding te geven en gek genoeg lukt dat aardig maar heb zelf ook zo'n behoefte aan eten/ drinken!
zondag 27 december 2015 om 18:42
Ik mocht alleen de eerste 2 uur na de keizersnede niet eten. Dmv ruggenpik verdoofd. Deze is er nog 1.5/2 dagen ingebleven ivm heftige rugpijn. Maar mocht wel eten. Daarna was t idd zaak te gaan poepen. en absoluut zonder te persen. Dat was wel echt vreselijk. Maar mocht dus eten. Juist omdat ik en zwak was en de darmen op gang moesten komen.
zondag 27 december 2015 om 18:43
quote:charriejj schreef op 27 december 2015 @ 18:33:
Lijkt me toch niet gezond als je 4 dagenlang geen voedingsstoffen binnenkrijgt? Ben je niet enorm duizelig?In zo'n vochtinfuus zit zout en suiker. Ik heb ook ooit 5 dagen hierop geteerd en na 1 dag ben je je knorrende maag wel kwijt en slap voelde ik me niet, alleen gewoon enorme zin in wat eten. Maar geen ervaring met jou situatie mbt keizersnee, dus helaas geen tips.
Lijkt me toch niet gezond als je 4 dagenlang geen voedingsstoffen binnenkrijgt? Ben je niet enorm duizelig?In zo'n vochtinfuus zit zout en suiker. Ik heb ook ooit 5 dagen hierop geteerd en na 1 dag ben je je knorrende maag wel kwijt en slap voelde ik me niet, alleen gewoon enorme zin in wat eten. Maar geen ervaring met jou situatie mbt keizersnee, dus helaas geen tips.
zondag 27 december 2015 om 18:43
S nachts een keizersnee gehad onder volledige narcose. De dag erna weer gewoon ontbijt, lunch en avondeten. De dag daar weer na wel enorme buikpijn gehad omdat die portie avondeten toch wat te groot was in combinatie met niet optimaal functionerende darmen/ lever.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand zo lang niet mocht eten na een keizersnee. Als je darmen niets te verteren hebben is het geen wonder dat ze niet actief zijn.
Hoe kun je nou herstellen als je geen voedingstoffen binnen krijgt.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand zo lang niet mocht eten na een keizersnee. Als je darmen niets te verteren hebben is het geen wonder dat ze niet actief zijn.
Hoe kun je nou herstellen als je geen voedingstoffen binnen krijgt.
zondag 27 december 2015 om 18:51
Ik heb een ileus gehad na m'n spoedkeizersnede....
Lang verhaal, na 3 dagen mocht ik naar huis, na 8 dagen nog geen ontlasting, overgeven, verschrikkelijke pijnen, tot ik met gillende sirenes afgevoerd werd in de ambulance van huis naar het ziekenhuis.
Begonnen met klisma's, echo en scan gehad, waarna ze er uiteindelijk achter kwamen dat er scheurtjes in m'n maagwand waren ontstaan en ik dus met spoed weer geopereerd moest worden. Laten we het zo zeggen, kraamtijd was drama!
Wees blij dat ze er nu achter komen, ze kunnen nu nog tijdig ingrijpen mocht het niet zelf op gang komen.
Ik hoop voor je dat het snel op gang komt en dat je er niet blijvende gevolgen van overhoudt zoals ik.
Toevoeging: nu na al die tijd nog steeds problemen met ontlasting (soms kruipend over de vloer van de pijn) gebruik nu voor de rest van m'n leven zakjes en dergelijk om de ontlasting op gang te houden.
Lang verhaal, na 3 dagen mocht ik naar huis, na 8 dagen nog geen ontlasting, overgeven, verschrikkelijke pijnen, tot ik met gillende sirenes afgevoerd werd in de ambulance van huis naar het ziekenhuis.
Begonnen met klisma's, echo en scan gehad, waarna ze er uiteindelijk achter kwamen dat er scheurtjes in m'n maagwand waren ontstaan en ik dus met spoed weer geopereerd moest worden. Laten we het zo zeggen, kraamtijd was drama!
Wees blij dat ze er nu achter komen, ze kunnen nu nog tijdig ingrijpen mocht het niet zelf op gang komen.
Ik hoop voor je dat het snel op gang komt en dat je er niet blijvende gevolgen van overhoudt zoals ik.
Toevoeging: nu na al die tijd nog steeds problemen met ontlasting (soms kruipend over de vloer van de pijn) gebruik nu voor de rest van m'n leven zakjes en dergelijk om de ontlasting op gang te houden.
zondag 27 december 2015 om 18:58
zondag 27 december 2015 om 19:01
Nou verbaas me daar dus ook over en ja ik ben echt wel duizelig.. Maar de eerste avond wat vla geprobeerd en s nachts heel veel dorst dus een aantal glazen water en appelsap gekregen en de volgende dag was mijn buik weer net zo groot als na 9 maanden zwangerschap en had ik buikpijn en braken. Er mocht vanaf toen echt niks meer in want het loopt zeg maar niet door. De gyn heeft het uitgelegd als een tijdelijke verlamming omdat de darmen opzij zijn gelegd en die moeten zich weer ontvouwen. Normaal hoort dat binnen 24 uur te gebeuren maar soms dus niet. Maar eten schijnt echt grote problemen op te leveren zoals een darmperforatie. Hoop maar dat ze gauw weer gaan borrelen..
zondag 27 december 2015 om 19:04
zondag 27 december 2015 om 19:11
Het is inderdaad een complicatie van de keizersnede volgens de gynaecoloog, en lost zich vaak vanzelf op na enkele dagen. Dus was benieuwd hoe lang het bij anderen geduurd heeft tot ze weer wat konden eten. Je kunt lang zonder eten (ook al voelt het niet zo) als je maar vocht krijgt (en dat krijg ik via infuus dus passeert de darmen niet).
zondag 27 december 2015 om 19:15
Gefeliciteerd!
Ik kreeg direct nadat ik terug op de kamer was vla (het was intussen nacht) en de volgende morgen gewoon eten. Dus ik snap niet zo goed waarom je alleen vocht mag. Bij mij was het ook een spoedje.
En ik denk niet dat je een ileus hebt, dat is namelijk een verstopping, dan zou je wel iets krijgen. Misschien komt er niets uit omdat er niets in gaat.
Ik kreeg direct nadat ik terug op de kamer was vla (het was intussen nacht) en de volgende morgen gewoon eten. Dus ik snap niet zo goed waarom je alleen vocht mag. Bij mij was het ook een spoedje.
En ik denk niet dat je een ileus hebt, dat is namelijk een verstopping, dan zou je wel iets krijgen. Misschien komt er niets uit omdat er niets in gaat.
If you can dream it, you can do it.
zondag 27 december 2015 om 19:31
zondag 27 december 2015 om 19:34
Gefeliciteerd met de kleine, gaat alles goed met hem/haar?
Ik heb 4 maanden geleden een geplande keizersnede ondergaan.
Ook bij mij kwam er geen ontlasting op gang, ook omdat ik moeite heb om ergens anders naar het toilet te gaan en de grootste oorzaak was ook omdat ik gewoon niet durfde vanwege de pijn in de wond.
Na drie dagen heb ik movicol gevraagd en gekregen.
Ik heb toen gezegd dat ik ontlasting had gehad op dag vijf omdat ik zo graag naar huis wilde.
( niet slim dat weet ik, maar na totaal drie weken opname wil je echt weg!)
Eenmaal thuis kwam de boel weer op gang...
Mijn herstel was verder verschrikkelijk maar dat staat los van mijn darmen.
Heel veel sterkte de komende dagen en weken en ik hoop dat je toch op een mooie roze of blauwe wolk zit
Ik heb 4 maanden geleden een geplande keizersnede ondergaan.
Ook bij mij kwam er geen ontlasting op gang, ook omdat ik moeite heb om ergens anders naar het toilet te gaan en de grootste oorzaak was ook omdat ik gewoon niet durfde vanwege de pijn in de wond.
Na drie dagen heb ik movicol gevraagd en gekregen.
Ik heb toen gezegd dat ik ontlasting had gehad op dag vijf omdat ik zo graag naar huis wilde.
( niet slim dat weet ik, maar na totaal drie weken opname wil je echt weg!)
Eenmaal thuis kwam de boel weer op gang...
Mijn herstel was verder verschrikkelijk maar dat staat los van mijn darmen.
Heel veel sterkte de komende dagen en weken en ik hoop dat je toch op een mooie roze of blauwe wolk zit
zondag 27 december 2015 om 19:34
quote:Ijskoud schreef op 27 december 2015 @ 19:32:
Google even..
Het is vastgesteld door een arts en bevestigd met een röntgenfoto.Laat maar gaan TO . Hopelijk heb je iets aan de ervaringsverhalen. Kun je wel een beetje genieten van je nieuwe spruit? Lijkt me zo bijzonder , kersvers mensje op de wereld. Gefeliciteerd trouwens !
Google even..
Het is vastgesteld door een arts en bevestigd met een röntgenfoto.Laat maar gaan TO . Hopelijk heb je iets aan de ervaringsverhalen. Kun je wel een beetje genieten van je nieuwe spruit? Lijkt me zo bijzonder , kersvers mensje op de wereld. Gefeliciteerd trouwens !