Gezondheid alle pijlers

Implanon en bloedverlies

03-01-2014 10:37 7 berichten
Ik heb nu bijna een jaar een implanon waar ik heel erg blij mee ben.

De 1e 7 maanden nergens last van gehad, maar nu ben ik voor de 2e keer een soort van ongesteld.

Ik weet dat het normaal is en erbij hoort en dat het net als bij de pil een soort ontrekkingsbloeding is.

Ik vind het ook geen drama en enkel om een beetje bloedverlies hoeft dat ding echt niet uit mijn arm, maar erg prettig is het uiteraard ook weer niet.

Nogmaals eruit halen vind ik (voorlopig) niet nodig, maar ik weet ook niet helemaal wat ik ermee moet.

Wie heeft dit ook gehad en wat hebben jullie gedaan?

Hebben jullie het vaak (gehad) ?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik het eenmaal kreeg ging het ook niet meer weg en bleef ik constant een klein beetje bloedverlies houden. Ik heb hem er daardoor ook uitgehaald..
ik was drie weken 'ongesteld' en een week (5 dagen) niet... omgekeerde wereld, met een zwangerschap toe...

rotding, hier plaatsen ze hem niet eens meer... 2/3 van de vrouwen in de praktijk hadden dezelfde problemen, veel en onregelmatig bloedverlies. Zwangerschappen was ik de enige 'gelukkige'.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Mijn huisarts wil hem liever ook niet meer plaatsen, 2 van de 3 vrouwen hadden veel bloedingen en andere problemen.

Heb de prikpil maar genomen, nooit meer ongesteld op de 1e maand na.

Ook daar zitten nadelen aan maar er blijken minder vrouwen te zijn die daar dan weer last van hebben.
Ik heb hem ook gehad, twee jaar. Ik kreeg soms ook wel eens bloedingen, maakte me er nooit zo druk om en had altijd wel een tampon in m'n tas zitten of een maandverbandje.

Uiteindelijk heb ik hem eruit gehaald omdat ik veel hoofdpijn kreeg.
Ik heb precies hetzelfde als jou. Eerst nergens last van (wel 1x in de maand lichtjes ongesteld) en nu opeens constant beetje bloedverlies (bruinige afscheiding). Ik erger me niet aan het bloedverlies, doe gewoon een tampon in en als ik die eruit haal bloed ik ook aantal uur niet dus heb gewoon seks zonder bloedverlies. Maar ik heb enorm last gekregen van stemmingswisselingen, voor deze reden gaat mijn implanon er volgende week uit.

Ik laat dan een koperspiraaltje plaatsen, geen hormonen meer voor mij!
Ik kreeg van de pil juist vaak koppijn. Daar ben ik nu vanaf en dat vind ik erg fijn. Weet ook niet of ik het zon drama vind, idd een tamponnetje en weinig last van verder.

Ik heb niet heel vaak er last van hoor, het grootste gedeelte niet.

Prikpil vond ik ook fijn trouwens.

Denk dat ik het voorlopig nog maar ff zo houd....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven