Gezondheid alle pijlers

Implanon ervaringen

12-01-2013 18:40 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na overleg mijn huisarts heb ik besloten dat ik ga stoppen met de Marvelon ivm migraine. (en de nieuwsberichten over 3e generatiepillen)

Omdat toen ik die een paar jaar geleden had de prikpil goed ging leek mijn huisarts en mij de implanon een goed idee.

Graag hoor ik wat ervaringen van mensen.
Als je even de zoekfunctie gebruikt, vind je heel veel topics daarover!
Eerste keer Implanon: 7 maanden lang elke dag spotting of ongesteld.

Tweede keer Implanon, ander merk: Nooit meer spotting of ongesteld.

De samenstelling was hetzelfde, maar de tweede keer ervoor een paar maanden Cerazette gebruikt.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Ik slikte ook marvelon en ik heb migraine. Ik was overgestapt op implanon. Dat leek mij logisch, minder hormonen is minder hoofdpijn. Ik had ook geen hoofdpijn meer. Ik kreeg hele ernstige acne van implanon. Het is een bijwerking die bij 10% van de implanon gebruikers voorkomt. Ik heb daardoor 4 maanden lang antibiotica gebruikt om er weer vanaf te komen.

In overleg met mijn huisarts slik ik weer de pil op oestrogeen/androgene progesteron basis (in de volksmond Diane35, cyproteronetaat/ethinylestradiol 2/0,035 PCH). Vanwege mijn migraine slik ik de pil altijd door (dus nooit een stopweek). Er is geen medische reden om een stop week te houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind de implanon echt ideaal.

Heb er 2 gehad, ben bijna 6 jaar lang niet ongesteld geweest.

Het inbrengen stelt niks voor vind ik, alleen het uithalen ging bij mij iets lastiger.

Ik ben na de implanon het spiraaltje gaan gebruiken en dat is mijn grootste fout ooit.

Spiraaltje is er inmiddels weer uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven